کد خبر : 82677
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2016 - 22:12

خانواده ها باید آسیبهای اجتمایی وفضای مجازی را جدی بگیرند

خانواده ها باید آسیبهای اجتمایی وفضای مجازی را جدی بگیرند

به گزارش شبستر نیوز کارگاه آموزشی آشنای با آسیبهای اجتماعی وفضای مجازی با همکاری آموزشگاه شیخ محمودشبستری وحراست آموزش وپرورش شبستر وبا حضور اولیای دانش آموزان مدرسه مذکور معاونین وبرخی از فرهنگیان منطقه شبستروبا حضور رئیس پلیس فتا ی آشرقی سرهنگ محمودی در سالن خوشکوی شبستر از ساعت ۳۰/۱۵ مورخه ۰۵/۱۱/۹۴ برگزار گردید . در

به گزارش شبستر نیوز کارگاه آموزشی آشنای با آسیبهای اجتماعی وفضای مجازی با همکاری آموزشگاه شیخ محمودشبستری وحراست آموزش وپرورش شبستر وبا حضور اولیای دانش آموزان مدرسه مذکور معاونین وبرخی از فرهنگیان منطقه شبستروبا حضور رئیس پلیس فتا ی آشرقی سرهنگ محمودی در سالن خوشکوی شبستر از ساعت ۳۰/۱۵ مورخه ۰۵/۱۱/۹۴ برگزار گردید .

در این جلسه ابتدا سرتیپی مدیر آموزش وپرورش منطقه شبستر ضمن خیر مقدم گویی هدف از برگزاری این کارگاه ها را بررسی وجلوگیری از آسیبهای فضای مجازی که بیشتر خانواده ها به خصوص فرزندان این مرز وبوم ایران اسلامی دانست وگفت امروزه دشمن ار راه ای مختلف ریز وغیر باورنکردنی در فضای مجازی وارد شده ودست به اقداماتی می زند که جوانان را از نظر فکری اعتقادی از مسیر اصلی خود منحرف سازد که باید در این راستا خانواده ها بیشتر دقت وتوجه داشته باشند چرا که اولین ضربه را خانواده ها بخصوص والدین متوجه وبعدا جامعه دچار آسیب خواهد بودسرتیپی درادامه افزودندخانواده ها باید بیشتر توجه به معنویات به خصوص تدببر در قرآن و نماز را جدی بگیرند چراکه بنا به فرموده بزرگان نماز انسان را از زشتی ها وپلیدیها دور می کندویاد خدا آرامش بخش دلهاست باید خانواده ها به این نکته توجه خاص داشته باشند فرزندان خود را طوری تربیت نمایند که جوانان به نمازو قرآن توجه بیشتری نمایند .

ایشان گفتند آموزش و پرورش خود را خادم خانواده ها وجامعه می داند وآماده است در جهت تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی از هر طریقی که می شود همکاری نماید ویکی از این راهها اول همکاری مستمربا نیروی انتظامی (معاونت اجتماعی پلیس فتا )می باشد که می توان با برگزاری اینچنین کارگاهها در شناساندن اهداف دشمنان اسلام وآسیبهای فضای مجازی به خانواده ها وجوانان موثمر ثمر باشد .
در ادامه جلسه سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتا آشرقی استان ضمن اشاره به راهکارهای مقابله با آسیبهای اجتماعی وارائه مطالب گفتند امروزه فضای مجازی تنها جای است که این مکان را مکان نا ملعوس نیز می نامند وقابل کنترل نیز نیست هرجامعه ای بیشتر از آن ضربه می خورد وباید خانواده ها توجه جدی به این مکان به خصوص آسیبهای که ممکن است فرزندان دچار آسیبهای غیر باور نکردنی وشاید غیر قابل جبران دچار شوند
ایشان در ادامه گفتند هردین وآئینی نسبت به خود روشهای دارد که دین مبین اسلام نیز راه وروشی به خود دارد یکی از این روشها حیا است که متاسفانه در فضای مجازی این حیا برداشته شده است خانواده هادراین فضای مجازی به فرزندان خود زیاد اهمیت خاصنشان نمی دهند که گاها به خاطر عدم کنترل والدین بعضا در این فضای مجازی آلوده شده وحیا برداشته می شود واز کنترل خارج می شود که بعدا می بینم بعضی از خانواده هابه پلیس فتا مراجعه نموده واظهار میدارند که اطلاعات خصوصی خانواده در فضای مجازی پخش می شود واین یکی از آسیبهای است که خانواده ها بیشتر بالو رفتن اطلاعات از روی ندانم کاری های بعضیاز فرزندان خودمان ناخواسته اطلاعات خصوصی را در اختیار بعضی از افراد سود جو وحتی دشمنان قسم خورده اسلام قرار می دهیم هدف دشمنان امروزه تنها جوانان وخانواده ها نیست هدف اصلی آنان بلکه اسلام است واز این طریق می خواهند به اسلام ضربه بزنند ویکچهره زشت را ازمسلمانان در دنیا نشان دهند .
سرهنگ محمودی در ادامه ضمن اشاره به مواردی از آسیبهای اجتماعی وفضای مجازی گفتند در ایران ساعات استفاده از اینترنت به صورت مفید یک ساعت است واگر بیشتر از این تکنولوژی به صورت مفید استفاده نمی شود وفقط بیشتر سرگرمی است . ومتاسفانه ساعات مطالعه با توجه به کار بااینترنت ساعات مطالعه کاهش می یابد .
• بعضی از موسیقیها هستند که وقتی بچه ها به آن گوش می کنند وبیشتر از وسیله هندس فری استفاده می کنند که باعث اختلال در سیستم عصبی شده وموجب می شود بچه ها پرخاشگر وبد اخلاق واز حالت عادی خود خارج شوند .
• بازیهای رایانه ای هستند که شرکتهای اسرائیلی و سرویسهاسی جاسوسی موساد تهیه وطراحی می شود و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند ودر این بازیها بیشتر هدف اصلی اعتقادات وعقاید مذهبی وائمه اطهار ع مورد حجمه قرار گرفته است .
• در موقع نصب نرافزار وقتی دکمهnext رامیزنید در هربار ود هر مورد شما قرار داد می بندید ودر هر بند از شما می خواهد اطلاعاتی را از گوشی ورایانه شما به صورت خودکار دریافت نماید و…. وباید دقت شود نرم افزارهای که سرور آنها در داخل ایران هستند استفاده نمائید .
• نرم افزارهای که به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنتی که تولیدی داخل کشور نیستند در آمد آنها از طریق فروش اطلاعات خصوصی شما تامین می شود . مانند شارژرایگان وقتی از شما می خواهد عدد مورد نظر را به آن شماره ارسال نمایید از این طریق وارد آی پی سیستم شما شده واطلاعات شما را دریافت می نماید .
• در موقع مراجعه به تعمیرگاه های موبایل ورایانه حتما به افراد مطمئن مراجعه نمایید ورم گوشی وهارد را از سیستم جدا نمایید واطلاعات داخل گوشی را حتما پاک کنیددربیشتر تعمیرگاهها مشاهده شده که با رکاوری حافظه گوشی ورم گوشی اطلاعات باز خوانی شده ومورد سوء استفاده قرار گرفته است.
• اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار فرزندان قرار ندهید . در بعضی مواقع بجه ها اقدامن به خرید بازیهای رایانه ای از طریق اینترنت می نمایند که از این طریق با لو رفتن اطلاعات در سیستم خرید وثبت آن حساب شما از طریق همین اطلاعات خالی می شود .  • به فرزندان خود یاد دهیم تا به حریم خصوصی دیگران وارد نشوند تا حریم خصوصی شما نیز در امان بماند .
• آسیبهای جدی که بیشتردر بین جوانان مرسوم شده است استفاده از داروهای لاغری ویا افزایش نیرو می باشد که بعضی از افراد سود جو با فروش لوازم آرایشی در کنار این داروهای غیر مجاز اقدام به فروش مواد مخدر نیز می نمایند .
• هیچ گاه در کافی نتها اطلاعات شخصی خود را ذخیره نکنید اگر از ایمیل ویا جمیل شخصی خود استفاده می کنید حتما از دکمه خروج استفاده کنید ورمز ورود به کاربری شخصی را در اختیار دیگران قرار ندهید.
• آموزش هک ممنوع بوده وهر نوع نرم افزار هک در صورت مشاهده وشناسایی برخورد قانونی خواهد داشت
• رمز های اینترنتی باید دارای بیشاز هشت رقمی شامل اعداد حروف وسمبل ها باشد.
• و…
سرهنگ محمودی در آخر با اشاره به اینکه ما با تکنولوژی مخالف نیستیم ما می خواهیم جامعه ای عاری از هرگونه هرج ومرج باشد جامعه ای سالم واسلامی داشته باشیم . نیروی انتظامی به خصوص پلیس فتا در بیست چهار ساعت در اختیار هم وطنان عزیز می باشد .به امید روزی که پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی خود امام زمان حضرت مهدی عج تحویل نماییم

انتهای خبر /حمید  صدر

۰۹۱۴۳۷۲۴۹۲۸–۰۹۱۴۶۶۶۴۹۲۸

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دوست جمعه , 29 ژانویه 2016 - 20:34

سلام آقای بهزاد این چه خبری است که بیش از ۱۰ تا غلط املایی و نوشتاری و محتوایی دارد خواهشا قبل از درج اخبار یکبار کاملا ویرایش نموده و بعد بارگزاری نمایید