کد خبر : 82494
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 ژانویه 2016 - 9:19

آدم بکشید تاجایزه صلح نوبل بگیرید!

آدم بکشید تاجایزه صلح نوبل بگیرید!

برنده جایزه صلح نوبل در یک سال ۲۴ هزار بمب بر سر مردم ریخته است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران،  جایزه صلح نوبل از بحث‌برانگیزترین جوایز نوبل می‌باشد که انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.کمیته نروژی نوبل هر ساله جایزه صلح نوبل را به شخصی که بیشترین یا بهترین کار را برای دوستی بین ملت ها بوسیله لغو یا کاهش ارتش ایستاده و برگزاری و ترویج کنگره صلح انجام داده،‌اهدا می کند.

این جایزه یکی از ۵ جایزه نوبل است که توسط آلفرد نوبل (که در سال ۱۸۹۶ میلادی درگذشت) در وصیت‌نامه اش در سال ۱۸۹۵ میلادی ذکر شده است و برای مشارکتهای برجسته در شیمی، فیزیک،‌ادبیات، صلح و فیزیولوژی یا پزشکی تعلق می گیرد.

آدم بکشید تاجایزه صلح نوبل بگیرید!

اهدای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما از موضوعاتی است که می توان روی آن بحث های بسیار داشت. کمیته صلح نوبل در نروژ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را بعنوان برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد . این جایزه را به خاطر تلاش فوق العاده برای تقویت دیپلماسی بین‌المللی و ترقیب به همکاری میان مردم به اوباما می دهم.

کمیته نوبل تلاش های اوباما برای تقویت موضع نهادهای بین المللی و ترقیب به خلع سلاح هسته‌ای را نیز مورد تاکید قرار داد.

اکنون ۶ سال از آن روز می‌گذرد و بر طبق گزارشی که شورای روابط خارجی آمریکا منتشر کرده برنده جایزه صلح نوبل بیش از ۲۴ هزار بمب بر سر مردم غیر نظامی در کشورهای مختلف جهان به ویژه غرب آسیا ریخته‌ است.

آدم بکشید تاجایزه صلح نوبل بگیرید!

به تفکیک تعداد می توان گفت؛ عراق و سوریه ۲۲ هزار و ۱۰۰ عدد بمب، افغانستان ۹۴۷ عدد بمب، پاکستان ۱۱ عدد بمب، یمن ۵۸ بمب، سومالی ۱۸ عدد بمب .

افغانستان:

از زمان حمله ایالات متحده به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی وسعت فعالیت طالبان گسترش پیدا کرده و مناطق بیشتری نیز تحت کنترل آنها قرار گرفته است این بدین معنی است که حمله نظامی آمریکا به افغانستان یک فرصت طلایی برای افزایش فعالیت‌های تروریستی در اختیار گروه طالبان قرار داده است.

همچنین چند ماه پیش بود که سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی جزئیاتی هولناکی از حمله هوایی به بیمارستان متعلق به این سازمان در قندوز افغانستان منتشر کرده است.

در نتیجه حمله هوایی آمریکا به بیمارستان قندوز شماری از بیماران روی تخت های خود سوختند ، برخی اعضای بدنشان را از دست دادند و برخی دیگر قصد فرار از شعله‌های آتش را داشتند و هدف شلیک جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفتند.

کریستوفر استوک مدیر کل سازمان پزشکان برون مرز گزارش داخلی این سازمان از این حمله را در کابل منتشر کرد و گفت: از دید کسانی که داخل بیمارستان بودند هدف تنها کشتار و تخریب بوده است.

وی گفت: از آنجایی که هیچ ویدئویی از کابین خلبان منتشر نشده و اطلاعی از تصمیمات فرماندهی ارتش آمریکا و افغانستان وجود ندارد علت انجام این حمله هنوز نامشخص است.
با وجود اینکه ۳ بررسی مجزای دیگر از سوی مقامات آمریکا ، ناتو و افغانستان درباره این حمله در حال انجام است، سازمان پزشکان بدون مرز این حمله را جنایت جنگی خوانده و خواستار بررسی مستقل یک کمیسیون حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره این حادثه شده است.

این در حالی است که باراک اوباما این حمله را صرفا یک اشتباه عنوان کرد.

عراق و سوریه:

بر طبق گزارش ادعای پنتاگون روزانه ۱۱ میلیون دلار خرج عملیات نظامی آمریکا در خاک این دو کشور برای مبارزه با داعش می‌شود اما آن چیزی که در عمل می بینیم ناکامی و شکست مطلق آمریکا در ادعای مبارزه با گروه‌های تروریستی است.
نشریه آمریکایی تایم چند هفته پیش به این واقعیت اذعان کرده بود که آمریکا در حال حاضر و پس از ۴ سال از آغاز بحران حملات ترویست‌ها در سوریه نتوانسته است به تدوین راهبردی برای مبارزه ادعایی خود با تروریست‌های داعش در این کشور بپردازد.

یمن:

چند روز پیش عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی وجود افسران انگلیسی و آمریکایی در اتاق فرماندهی عملیات تجاوز به یمن را تایید کرد.

جبیر در پایان دیدارهایش با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و جان کری وزیر خارجه آمریکا در لندن گفت؛ عربستان مسائل مربوط به حملات خود در یمن را پنهان نمی‌کند . افسران انگلیسی ، آمریکایی و کشورهای دیگر در مرکز فرماندهی عملیات در یمن حضور دارند و از فهرست اهداف حملات آگاه بوده و از کارهای ما اطلاع دارند.

وی در ادامه گفت: از لحاظ فنی نمی‌دانم که این افسران در کدام بخش از عملیات حضور دارند اما آنچه می‌دانم این است که آنها از فهرست اهداف حملات اطلاع دارند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت؛‌ که انگلیس و آمریکا مدیریت جنگ عربستان علیه یمن را به عهده دارد.

اگرچه پنتاگون منتهی است که تاکنون ۲۴ هزار نفر از اعضای گروه تروریستی د اعش توسط بمباران این کشور کشته شدند کارشناسان و آمارهای غیر رسمی چیز دیگری می‌گوید.

با وجود همه این جنگ افروزی‌ها و استفاده از تسلیحات پیشرفته نظامی علیه کشورهای منطقه واشنگتن ناکامی مطلقی را در برابر گروه‌های تروریستی نظیر داعش تجربه کرده است تا جایی که بسیاری از کارشناسان معتقدند اساسا کاخ سفید نیت مبارزه با تروریسم در منطقه را ندارد و صرفا بدنبال کنترل و استفاده از آن بعنوان یک اهرم برای پیشبرد اهداف خود در غرب آسیا است.

براساس آنچه که آنفرد نوبل در وصیت‌نامه اش گفته این جایزه باید به کسی داده شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل ، انحلال یا کاهش ارتش‌ها، تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد.

مروری بر تاریخ حیات دریافت کنندگان به اثبات می رساند که اینگونه جوایز دچار مسخ شدگی عجیبی شده و به کسانی تعلق می‌گیرد که جز جنگ طلبی چیزی در کارنامه آنها دیده نمی‌شود.
اوباما پس از دریافت جایزه نوبل حامی تمام عیار تجاوز ۸ روزه اسرائیل در ۲۰۱۲ علیه غزه بود،‌ کشتار شهروندان بی گناه افغانستان و پاکستان توسط نظامیان و هواپیماهای باسرنشین و تداوم بخشید.

گزینه نظامی علیه کشورهای دیگر را همیشه روی میز داشت و حمایت سیاسی و تسلیحاتی از ارتش تروریسم جهانی با نام مستعار ارتش آزاد سوریه را در کارنامه خود افزود. گروهی که مرتکب ده‌ها مورد قصابی گوسفندبار انسان ،‌جگر خواری، تجاوز جنسی، آدم‌ربایی، ترور، انتهار و کشتارهای دسته جمعی زنان و کودکان و صد ها جنایات دیگر شده جز حمایت و حتی جنگ‌افروزی به نفع آنها عملکرد برازنده‌ای در پرونده برنده صلح نوبل ۲۰۰۹ جهان نمی توان دید.

اگر سناریو حمله شیمیایی در سوریه که ظن قوی قریب به یقین “تروریست‌ها” مرتکب شده به پرونده اوباما بیافزاییم کلکسیون صلح‌خواهی او کامل‌تر می‌شود و باید کمیته نروژی صلح نوبل بر انتخاب خویش بالد!

حرکت دادن ناوهای جنگی و حتی هسته‌ای به سوی مدیترانه و اعلام رسمی جنگ یک جانبه و فراقانونی علیه سوریه دیگر برازندگی اوست و در حالی صورت می‌گیرد که نه تنها مجوز شورای امنیت را ندارد بلکه بر خلاف همه قوانین بین المللی و آن هم بر پایه اتهامی صورت می‌گیرد که هنوز بازرسان سازمان ملل اعلام نتیجه نکرده و اثبات هم نشده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.