کد خبر : 82009
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 ژانویه 2016 - 10:39

شرکت صادرکننده مشروبات الکلی در تبریز به دنبال چیست؟+تصاویر

شرکت صادرکننده مشروبات الکلی در تبریز به دنبال چیست؟+تصاویر

در میان تاجران هیئت اقتصادی جمهوری چک که به تبریز سفر کرده‌اند، یک تولیدکننده مشروبات الکلی نیز حضور دارد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج، در حالیکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به نفوذ اقتصادی و رخنه فرهنگی در کشور هشدار داده بودند اما عده‌ای اعتقاد داشتند سخن گفتن از “نفوذ” بازی با کلمات است.

بعد از تصویب برجام سفر هیئت‌های اقتصادی به ایران افزایش یافت اما هیچ‌گاه از فواید این رفت‌وآمدها به کشور حرفی به میان نیامد، این سفرها در حالی به وقوع می‌پیوست که تولیدکنندگان داخلی به شدت از تبدیل شدن ایران به بازار مصرف ابراز نگرانی می‌کردند.

دولتمردان در مصاحبه‌های متوالی تولیدکنندگان داخلی را به صبر دعوت کرده و مدعی شدند تاجران خارجی برای سرمایه‌گذاری مشترک و وارد کردن تکنولوژی به ایران می‌آیند.

بدیهی است که حضور تاجران سایرکشورها در ایران به خصوص شهر تبریز به شرط تدبیر مناسب و مدیریت صحیح منافعی را هم می‌تواند در پی داشته باشد و هیچ شخصی مخالف توسعه و آبادانی نیست اما باید در دعوت از میهمانان و استفاده از فرصت‌ها ملازمت‌های فرهنگی نیز در نظر گرفته شود.

قطعا تمامی سرمایه‌گذارانی که به تبریز می‌آیند افراد مشکل دار و نفوذی نیستند اما شاید در بین آنان اشخاصی هم حضور داشته باشند که مهره‌های غرب هستند.

اخیرا هیئتی متشکل از فعالان عرصه تجاری جمهوری چک به منظور عقد قرارداد همکاری به تبریز سفر کرده‌اند تا با دولت و بخش خصوصی تفاهم‌نامه هایی را به امضاء برسانند.

 در میان این صاحبان شرکت‌های تجاری افرادی نیز بودند که محصولات آنان نه تنها با فرهنگ ایرانی ناسازگار است بلکه با مبانی اسلامی و شرعی هم منافات دارد؛ اما معلوم نیست این اشخاص با کدام انگیزه و هدف وارد بازار ایران می‌شوند.

در حاشیه‌ی نشست هیئت اقتصادی جمهور چک با فعالان اقتصادی استان، یکی از تاجران جمهوری چک حضور داشت که بعد از بررسی‌های بعدی مشخص شد این فرد صاحب شرکت تولید “مشروبات الکلی” می‌باشد.

شاید این تنها یک نمونه از مصداق‌های بارز نفوذ اقتصادی و فرهنگی باشد که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده بودند و اگر مسئولین امر از این اتفاقات غافل شوند خسارات بعضا جبران ناپذیری به نظام تحمیل خواهد شد.

تصویر این تاجر غربی و مشخصات شرکت وی را در ذیل مشاهده می‌کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.