کد خبر : 81994
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 ژانویه 2016 - 9:31

نگرانی عربستان سعودی از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

نگرانی عربستان سعودی از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد لغو تحریم‌های ایران می تواند یک تحول خطرناک باشد اگر تهران از پول حاصل از لغو تحریم‌ها برای فعالیت‌های خرابکارانه استفاده کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه در مصاحبه با رویترز، ادعا کرد: اگر ایران از منابع مالی حاصل از لغو تحریمها برای فعالیت های خرابکارانه استفاده کند، لغو تحریمها علیه تهران تحولی خطرناک خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که “اگر ایران بتواند علی رغم توافق هسته ای به بمب اتمی دست یابد، آیا عربستان نیز برای دستیابی به یک بمب اتمی تلاش خواهد کرد؟”، گفت: عربستان سعودی برای دفاع و حمایت از مردم خود هر اقدامی را انجام خواهد داد. من فکر نمی کنم این منطقی باشد که از ما انتظار داشته باشید تا درباره چنین مساله ای به طور علنی صحبت کنیم و فکر نمی کنم این مساله منطقی باشد که انتظار داشته باشید من به این سئوال پاسخ دهم.

رویترز نوشت این نخستین اظهار نظر مستقیم الجبیر به لغو تحریمهای ایران است. ریاض به شدت نگران این مساله است که لغو تحریمهای ایران موجب افزایش نفوذ و تسلط تهران بر خاورمیانه شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد: این بستگی دارد که منابع مالی حاصل از لغو تحریمها در کجا استفاده شود. اگر ایرانی ها بخواهند از فعالیت های خرابکارانه حمایت کنند، این منفی خواهد بود و  یک عقبگرد به شمار می رود. اگر آنها بخواهند از این منابع مالی برای ارتقای سطح استانداردهای زندگی مردم ایران استفاده کنند، آنگاه این مساله مورد استقبال قرار می گیرد.

اظهارات جبیر در حالی مطرح می‌شود که ریاض تامین فکری و مالی گروه‌های افراطی و تکفیری منطقه از جمله داعش و القاعده را بر عهده دارد.

جبیر در ادامه در خصوص نقش آمریکا در خاورمیانه نیز گفت که وی معتقد نیست واشنگتن در حال عقب نشینی از منطقه خاورمیانه است ولی جهان از تنها ابرقدرت انتظار دارد تا ثبات را برقرار کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.