کد خبر : 81480
تاریخ انتشار : جمعه 15 ژانویه 2016 - 12:20

مسکّن ها را فقط ۳ روز مصرف کنید

مسکّن ها را فقط ۳ روز مصرف کنید

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص داروهای مسکنی که مردم بدون نسخه مصرف می کنند، گفت: درد با مصرف مسکن باید ظرف سه روز تسکین یابد در غیراینصورت باید به پزشک مراجعه شود.

به گزارش شبستر خبر، ایرنا به نقل از دکتر خیرالله غلامی نوشت: توصیه می شود، مسکن برای دردهائی مانند پا درد، زانو درد یا کمردرد، بیش از دو تا سه روز مصرف نشود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در مواقعی می توانیم داروهائی را بدون تجویز پزشک استفاده کنیم اما این داروها معمولا برای بیشتر از دو و سه روز نیست و بعد از آن یا درد باید تسکین یابد یا باید توسط پزشکی تشخیص داده شود و داروی مناسبی تجویز شود.

وی تصریح کرد: اگر مسکن ها بطور طولانی مدت مصرف شوند می توانند منجر به از کار افتادگی کلیه ها شوند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تجویز و مصرف مسکن ها در کشور روند رو به رشدی دارد در حالی که انتظار می رود برای بیمار سرپائی، داروی مسکن تزریقی، تجویز و مصرف نشود.

مسکن ها دسته ای از داروهای بسیار پرکاربرد در پزشکی به شمار می آیند که برای کاهش درد و کنترل آن استفاده می شوند. میلیون ها نفر در سراسر جهان ، هر روز از مسکن ها برای دردهای سرپائی مانند سردرد استفاده می کنند این در حالی است که پزشکان معتقدند مصرف بی رویه مسکن ها عوارضی مانند افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی را همراه دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.