کد خبر : 79719
تاریخ انتشار : جمعه 1 ژانویه 2016 - 10:21

تولید نانو محلول برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها، در ایران

تولید نانو محلول برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها، در ایران

محققان ایرانی با سنتز نانو ذرات نقره موفق به تولید نانو محلول برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها شدند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، چند دانش‌آموز ایرانی موفق شدند با سنتز نانو ذرات نقره روشی برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها بیابند.

علی بابایی یکی از این محققان دانش‌آموز با اشاره به چگونگی کاربری چند ضدعفونی کننده مرسوم، گفت: امروز ضد عفونی کننده‌هایی مانند بتادین کارآیی زیادی دارند اما به طور کامل نمی‌توانند محل زخم را ضد عفونی کند، همچنین جای زخم ناشی از جراحت‌ها نیز پس از استفاده از بتادین ۲-۳ سال باقی می‌ماند و باعث طولانی‌تر شدن زمان بهبود زخم می‌شود. الکل نیز محصولی فرار و اشتعال پذیر است و استفاده از آن باعث خشکی پوست می‌شود.

وی افزود: البته این روزها از جوراب‌های نانو نیز برای ضد عفونی زخم‌های پا استفاده می‌شود اما نانو مواد موجود در این محصول باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود.

بابایی با بیان اینکه نانو مواد آنتی باکتریال می‌تواند این مشکل ها را برای همیشه خاتمه دهد، اظهار داشت: ساخت این نانو کامپوزیت‌ها می‌تواند در محافظت انسان نقش به سزایی داشته باشد به طوریکه مواد آنتی باکتریال به محض تماس با باکتری در الزامات حیاتی این موجودها اختلال ایجاد می‌کند و باعث نابودی آنها می‌شود.

این دانش‌آموز محقق عنوان کرد: باکتری‌ها موجودات ذره بینی هستند که پوشش بیرونی ضخیم و ساختاری ساده‌ای دارند. باکتری‌ها از عوامل بیماری‌زا بوده و بسیاری از آن برای بدن ما تهدید به حساب می‌آیند.

وی بیان کرد: ما در این طرح با استفاده از سدیم بودر هیبرید و نقره نیترات و حل کردن کامپوزیت پلی ونیل استات موفق به سنتز نانو ذرات نقره شدیم، این محلول می‌تواند به عنوان چسب زخم یا ماده کامپوزیتی آنتی باکتریال استفاده شود.

شایان ذکر است، این طرح با همکاری علی بابایی، حمید رضا فداکار و محمد امین نجات بخش انجام شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.