کد خبر : 78823
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 دسامبر 2015 - 11:12

مهمترین اشتباه استراتژیک ما خلوت کردن مساجد بود/ با محافظه کاری نمی تواند از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کرد

مهمترین اشتباه استراتژیک ما خلوت کردن مساجد بود/ با محافظه کاری نمی تواند از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کرد

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای تحقق اهداف انقلاب باید با تأسی از رفتار و کردار پیامبر(ص) عمل کنیم ما متاسفانه ما محافظه کار شده ایم و باید از خود بپرسیم که آیا دفاع از حقانیت انقلاب اسلامی با آن آرمان های بلند با محافظه کاری امکان پذیر است؟!

به گزارش شبستر خبر به نقل از آناج ، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در اولین همایش علمی سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی با اشاره بر اهمیت همایش های علمی و فرهنگی برای حضور بهتر در جهاد فرهنگی گفت: علت بی رمق بودن همایش ها را باید در عدم مهندسی فرهنگی و ناامید شدن از حل مشکلات عدیده ی فرهنگی دانست به گونه ای که خیلی از افراد معتقدند مشکلات به قدری زیاد شده است که با صحبت کردن و مقاله نوشتن و گفتن حل نمی شود.

وی افزود: به قول یکی از دوستان اگر قرار بود مشکلات ما با این نوشته ها حل شود، چه نوشته ای بهتر از قرآن می توان پیدا کرد؟! اگر ما با وجود قرآن یا چنین مشکلاتی درگیری هستیم به خاطر عدم درک مفاهیم قرآن و عمل نکردن به آن است.

وی خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه جهاد فرهنگی بسیار علمی و کاربردی هستند اما ما اراده نمی کنیم و در این عرصه وارد عمل نمی شویم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر ضرورت دفاع از حقانیت انقلاب اسلامی گفت:  برای تحقق اهداف انقلاب باید با تأسی از رفتار و کردار پیامبر(ص) عمل کنیم ما متاسفانه ما محافظه کار شده ایم و باید از خود بپرسیم که آیا دفاع از حقانیت انقلاب اسلامی با آن آرمان های بلند با محافظه کاری امکان پذیر است؟!

وی اضافه کرد: اگر بگوییم از مشکلات انقلاب خبر نداریم، حرف درستی نیست چون شیطان به نوعی همه را مشغول کرده و ما هم دچار کارزدگی و روزمرگی شده ایم که متاسفانه ما هشدار رهبرمان را در این مورد جدی نگرفتیم و امروز گرفتار شدیم.

وی با تبیین نقش و جایگاه امدادهای خداوندی در پیش برندگی امور توضیح داد: در اوایل انقلاب علیرغم کمبود امکانات به نتیجه های خوبی می رسیدیم اما امروز امکانات فراوانی در اختیار داریم ولی حتی اندازه ی آن روزها هم نتیجه نمی گیریم و این جاست که نقش خدا به عینه درک می شود و ما باید با اخلاص پیش برویم.

کریمیان بیان داشت: اگر بخواهیم وارد بحث های کاربردی شویم باید اعتراف کنیم که مهمترین اشتباه استراتژیک ما خلوت کردن مساجد بود؛ در زمان انقلاب پادگان نداشتیم اما در مساجد به مردم آموزش های فرهنگی و حتی دفاعی ارائه می کردیم و معتقدم امروز نیز اگر می خواهیم انقلاب را تقویت کنیم، باید به مساجد رونق ببخشیم.

وی افزود: ما اشتباه کردیم که پایگاه های مقاومت را از مساجد بیرون کشیدیم و امروز متاسفانه وضعیت به گونه ای است که تعدادی از افراد مسن هنگام نماز در مسجد جمع می شوند و امام جماعت نیز از پیش توجیه شده است که به هیچ وجه در مورد مسایل انقلابی و سیاست حرف نزد و از مرز مباحث اخلاقی و احکام نماز عدول نکند که این مصداق بارز جدایی دین از سیاست است.

وی با انتقاد از رویکرد حاکم در مراسم های عزاداری سید الشهدا و ایام محرم، تصریح کرد: جنس شهدای هشت سال دفاع مقدس، از جنس همان شهدای کربلاست و ان نیز همان راهی را ادامه دادند که امام حسین برای ان قیام کرده بود؛ با این حال چرا امروز نامی از شهیدان ما در مراسم های عزاداری و نوحه خوانی ایام محرم و عاشورا برده نمی شود؟! وقتی هم در این مورد مطالبه ای می کنیم چنین بهانه جویی می کنند که شهدای کربلا با دیگر شهیدان فرق دارند؛ بله ما هم نمی گوییم فرق ندارند اما شهیدان ما هم از همان جنسند و نام و یادشان باید زنده بماند؛ همان طور که حضرت آقا فرمودند دفاع مقدس ما گنجینه ای است اما ایا خواهیم توانست از آن استفاده کنیم؟!

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهمیت مطالبه گری در زمینه ی مباحث فرهنگی و اعتقادی گفت: یک نفر در ملاء عام کار منکری را انجام می دهد و هیچ خجالت نمی کشد اما ما را چه شده است که وقتی که نمازمان رد شرف قضاست، خجالت می کشیم در پارک نماز بخوانیم! این چه فرهنگی است و چرا ما مطالبه گر نیستیم؟ چرا آقای منتجب نیا به راحتی آمد و مطالب باطلش را القاء کرد و ما کاری در مقابل آن انجام ندادیم.

وی افزود: جوانان امروز انرژی و روحیهی جهدی بالایی دارند هرچند که برخی از انها نماز هم نخوانند اما ما باید به ظرفیت های مثبت آنها باندیشیم و آنان را به سمت جهاد فرهنگی سوق بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: عدالت خواهی یکی دیگر از مولفه های اصلی جهاد فرهنگی است و ما بسیجیان و پاسداران باید نماد عدالتخواهی باشیم چرا که برپایی حکومت صالحان با قرآن شناخته می شود و از جمله مهمترین امر قرآن نیز احقاق عدالت است.

کریمیان در آخر گفت: ما در وسط میدان جنگ هستیم و به تعبیر حضرت آقا کسی که در میدان جنگ بخوابد با لگد دشمن بیدار می شود لذا هرچند عده ای می گویند بعد از برجام همه ی مشکلات حل شده و به آسایش و آرامش می رسیم اما اینها درست نیست و ما همچنان باید تلاش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.