کد خبر : 78776
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 دسامبر 2015 - 9:08

آمریکا هیچ علاقه‌ای به فروپاشی تشکیلات داعش ندارد

آمریکا هیچ علاقه‌ای به فروپاشی تشکیلات داعش ندارد

یک کارشناس برجسته آلمانی در مطلبی با اشاره به مبارزه محتاطانه آمریکا با تروریسم داعش گفت که ایالات متحده هیچ علاقه‌ای به فروپاشی داعش ندارد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم ، پروفسور دکتر “هرفرید مونکلر” از کارشناسان علوم سیاسی و اساتید دانشگاه هومبولت برلین در بخشی از گفتگو با روزنامه اتریشی “دی پرسه” در پاسخ به این پرسش که آیا بحران پناهندگان به یک تجدید نظر استراتژیک در اروپا منجر شده و عملیات قدرتمندانه تر در خاورمیانه را به همراه خواهد داشت گفت: آمریکا دیگر اروپا را به عنوان یک کودک تحت سرپرست خود از نظر سیاسی امنیتی نمی داند. بنابراین اروپاییان باید بر خلاف سابق مسئولیت ثبات و پایداری محیط پیرامون خود را بر عهده گیرند.

 دو خط جدایی در اروپا وجود دارد

این کارشناس برجسته آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که حداقل دو خط جدایی در اروپا وجود دارد یکی بین شمال و جنوب این اتحادیه با ذهنیت های مختلف در سیاست مالی و همزمان یک خط جدایی بین شرق و غرب اروپا در زمینه بحران پناهندگان وجود دارد. کمیسیون اتحادیه اروپا باید ابتدا هر دو شکاف را بپذیرد و ماهرانه در این زمینه کار کند که این خطوط به جدایی واقعی در این اتحادیه منجر نشود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که هیچ کس نمی تواند قاطعانه بگوید که بحران شایستگی عمل اروپا در این اتحادیه به فروپاشی آن منجر نمی شود.

موتور آلمان- فرانسه در اروپا دیگر کار نمی‌کند

مونکلر همچنین گفت که آلمانی ها هرگز نمی خواستند اروپا را هدایت کنند، بلکه بیشتر از پشت صحنه کار می کنند. آلمان برخی ابتکار عمل های فراتر از فرانسه را در پیش گرفت. البته موتور آلمان-فرانسه در این بحران مرکزی دیگر مانند سابق کار نمی کند. فرانسه از نظر اقتصادی خیلی از آلمان عقب تر است. آلمان باید موضع رهبری را که برای آن تلاش نکرده و آمادگی آن را ندارد بر عهده گیرد.

آمریکا علاقه‌ای به نابودی داعش ندارد

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا این به نظر شما غافلگیر کننده نیست که داعش همچنان مناطق زیادی در عراق و سوریه را تحت کنترل دارد گفت: در اصل نه. آمریکایی ها تمام زمان ها (در مبارزه با داعش) محتاطانه عمل کرده اند. آن ها هیچ علاقه ای به نابودی داعش و گرفتن شاکله سیاسی از این تروریست ها ندارند. چرا که پس از آن داعش هم به یک شبکه زیر زمینی مانند القاعده تبدیل می شود.

این کارشناس برجسته آلمانی همچنین در ادامه با اشاره به موفقیت های “دونالد ترامپ” نامزد جمهوریخواه افراطی آمریکا در نظر سنجی ها و پیشتاز بودن وی گفت: موافقت بالای شهروندان برای یک میلیاردر دیوانه با تصورات احمقانه نشانگر ناامنی مردم آمریکا است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.