کد خبر : 78623
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 11:40

افزایش ۸ درصدی درآمدهای شهرداری تبریز

افزایش ۸ درصدی درآمدهای شهرداری تبریز

شهردار تبریز از افزایش ۸ درصدی درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: همراهی و همدلی مدیران استانی و توجه و حمایت از سرمایه‌گذاری در شهر رمز اصلی موفقیت شهرداری تبریز است.

به گزارش شبستر خبر ، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و تعدادی از مدیران استانداری اردبیل اظهار داشت: همکاری و حمایت تشکیلات قضایی، استاندار و معاون عمرانی استاندار و همچنین مدیران نهادهای مرتبط با امور شهری با شهرداری تبریز بسیار بالاست و این مسئله یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت شهرداری است.
وی با تاکید بر اینکه میان شورا و شهرداری و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در تبریز تعامل بسیار خوبی برقرار است اظهار داشت: شهرداری تبریز با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به فعالیت می‌پردازد و تمام کارها و فعالیت‌های شهرداری در چهارچوب بودجه مصوب و برنامه از پیش تدوین شده انجام می‌پذیرد.
شهردار تبریز با اشاره به تهیه و تصویب شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهر گفت: اجرای این شیوه‌نامه باعث ضابطه‌مندی سرمایه‌گذاری‌ها در شهر شده است و سرمایه‌گذاران در زمینه‌های گردشگری، تجاری، خدماتی، تفریحی و درمانی می‌توانند در چهارچوب این شیوه نامه اقدام به تفاهم و سرمایه‌گذاری در شهر کنند.
نجفی با اشاره به اینکه این شیوه‌نامه می‌تواند در شهرداری اردبیل نیز بعد از تصویب شورای شهر مورد اجرا قرار بگیرد اظهار داشت: شهرداری تبریز در این زمینه آماده است تجربیات خود را در اختیار مدیریت شهری اردبیل قرار دهد.
شهردار تبریز با اشاره به افزایش هشت درصدی درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته اظهار داشت: شهرداری تبریز از سال گذشته ممیزی املاک را آغاز کرده است و فعالیت خوبی در اخذ عوارض نوسازی و خودرو در حال انجام است که میزان درآمد های شهرداری از محل این عوارض نسبت به سالهای گذشته رقم قابل توجهی است.
وی در ادامه این دیدار با تشریح فعالیت‌های شهرداری تبریز در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری و همچنین خرید دستگاه ها و ماشین آلات خدمات موتوری اظهار داشت: در طول دو سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی تبریز افزوده شده است و در صورتی که بتوانیم تعداد اتوبوس‌های فعال ناوگان اتوبوسرانی شهر را به هزار دستگاه برسانیم گام مهمی در توسعه حمل و نقل عمومی شهر خواهیم برداشت.

شهردار اردبیل: لزوم تعریف شیوه‌هایی نو در راستای تامین منابع مالی شهرداری‌ها

شهردار اردبیل نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های عمرانی شهردار تبریز گفت: فعال بودن پروژه‌های عمرانی در فصل سرما نشان از یک اراده و عزم جدی در مدیریت شهر برای توسعه تبریز است.
حمید لطف‌اللهیان با اشاره به کاهش درآمد شهرداری‌ها بر لزوم و تعریف شیوه‌هایی نو در راستای تامین منابع مالی شهرداری‌ها برای تحقق برنامه‌های شهری تاکید کرد و تجربیات شهرداری تبریز در این زمینه را ارزشمند دانست.
وی در خصوص تاثیرپذیری بیشتر شهرداری اردبیل از وضعیت کاهش درآمدها گفت: در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی‌تر از اردبیل، شهرداری اردبیل در مقابل کاهش درآمدها آسیب پذیرتر شده است.
شهردار اردبیل تأکید کرد: به لحاظ تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سایه تلاش همکاران در مجموعه شهرداری، با وجود شرایط مالی و درآمدی نامناسب موجود، ما همچنان در مسایل عمرانی و جاری با تمام توان پیش می‌رویم.
لطف‌اللهیان ابراز کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌ها کار ساخت و ساز رونق گرفته و به افزایش درآمد شهرداری اردبیل از این حوزه کمک کند.
وی تأکید کرد: شهرداری‌ها باید به دنبال شیوه‌های نو در راستای تأمین منابع مالی باشند که این جز با برنامه‌ریزی و تفکر مناسب شدنی نخواهد بود.
لطف‌اللهیان با اشاره به تصمیم شهرداری اردبیل مبنی بر استفاده از روش‌های جدید از جمله تهاتر، سرمایه‌گذاری، صندوق زمین و مسکن در امر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح در شهر اردبیل، اضافه کرد: وقت آن فرا رسیده تا با به کارگیری شیوه‌های جدید کسب منابع مالی، با دغدغه کمتری به مسائل عمرانی و جاری شهر بپردازیم.
گفتنی است معاون امور عمرانی استان اردبیل به همراه رئیس شورا و شهردار اردبیل با حضور در محل اجرای برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز از این پروژه‌ها بازدید کردند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.