کد خبر : 78609
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 10:53

پایین‌ترین نرخ طلاق کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد

پایین‌ترین نرخ طلاق کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم ، رضا راحت‌دهمرده با تبریک هفته ثبت احوال اظهار داشت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالمندان ۶۵ سال به بالا ۳/۳ دهم درصد جمعیت استان را دارند و در مجموع ۷۰ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال و ۴ درصد از کسانی که ازدواج کرده‌اند زوجه بزرگتر از زوج است و بیشترین بعد خانوار، نسبت به جاهای دیگر کشور در استان سیستان و بلوچستان  است.

راحت‌دهمرده با اشاره به ویژگی جمعیتی و ثبت وقایع سیستان و بلوچستان افزود:  گفت: معادل ۱۲ونیم درصد ازدواج‌ها سن زوجین مساوی بوده و از نظر اختلاف سنی ۲ تا ۳ سال زوج بزرگتر از زوجه بوده است و نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشتیم.

دهمرده گفت: افراد زیر ۱۴ سال ۰۶/۳۷  درصد و جمعیت جوانان ۰۲/۳۲ درصد با گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و میانسالان از ۳۰ سال تا ۶۴ سال استان ۰۹/۲۶  درصد است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک هزار و ۳۸۱ واحد طلاق در ۹ ماهه سال‌جاری به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۳۳۷ واحد یعنی ۳۲ درصد افزایش داشته که نسبت به هر ۱۲ تا ازدواج ۱ طلاق داریم و این در حالیست که میانگین کشوری هر ۵ ازدواج ۱ طلاق است.

وی گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است و در زوجین بیشترین طلاق با مدت زمان زندگی مشترک ۱ تا ۲ سال با میانگین سن طلاق آقایون ۳۲ سال و خانم‌ها ۲۸ سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.