کد خبر : 77893
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2015 - 23:38

مراسم بزرگداشت شهدای تازاخورماتور و بشیر در تبریز برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای تازاخورماتور و بشیر در تبریز برگزار شد

به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج، عصر دیروز مراسمی طی عنوان گرامیداشت شهدای تازاخورماتور و بشیر در مسجد المهدی منطقه ی عباسی تبریز برگزار گردید. در این مراسم که به همت جمعی از گروه های مردمی تبریز جهت یاد و گرامیداشت شهدای شیعه های ترکمن در منطقه ی تازاخورماتور عراق برگزار شد، مهمانانی از

به گزارش شبسترنیوز به نقل از آناج، عصر دیروز مراسمی طی عنوان گرامیداشت شهدای تازاخورماتور و بشیر در مسجد المهدی منطقه ی عباسی تبریز برگزار گردید. در این مراسم که به همت جمعی از گروه های مردمی تبریز جهت یاد و گرامیداشت شهدای شیعه های ترکمن در منطقه ی تازاخورماتور عراق برگزار شد، مهمانانی از این منطقه در این مراسم حضور داشتند.

سخنرانان و میهمانان این مراسم سردار علاالدین نور محمد زاده و بوفلاح، ابو جعفر، ملاحسام از اهالی طازاخورماتور و بشیر عراق بودند.

باید کمر ها را محکم بست

حجت الاسلام نظری در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای این منطقه، اظهار داشت: ما با داعش و در کل با وهابیت قبله، قرآن مشترک داریم ولی آنها نزول قرآن را در روز قدر خاتمه یافته دیدند ولی شیعه می گوید اساسا قرآن در شب قدر نازل شده و در غدیر تحویل گرفته ایم، آنهم آغشته به عترت.

وی ادامه داد: قرآن و دین ما و انقلاب ما محدود به عراق و سوریه و ایران و یمن نیست. شیعه هراسی در کل جهان فراگرفته شده و آقا چندین سال پیش این مسله را تذکر داده بودند. چطور ممکن است که در نیجریه پانصد نفر را قتل عام کرده و زنده به گور کنند و یا در نارداران منجر به کشته شدن شیعه ها بشوند.

وی بیان کرد: وظیفه ی ما بر اساس اهداف انقلاب و وصایای شهدا صدور انقلاب است. و باید به فرموده ی پیغمبر اکرم (ص) تا زمانی که سنگ گرسنگی به شکم ببندیم مقاومت کنیم. و یا به فرموده ی حضرت زهرا (س) چنان مقاومت کنیم، همانند کسی که دست بسته قمه بخوریم و تحمل بکنیم. ناموس شیعه امروز در عربستان به فروش میرسد. ۲۰۰ هزار شیعه ی ترک در عراق در محاصره سه طرفه هستند.

وی با تعریف تیر باران شدن کل دسته ی علم حضرت عباس به غیر از محل دست مبارک ایشان در مقابل دیدگان یزید ،با شعار : (هانچی گروهون بله مولاسی وار،شیعه لرین حضرتی عباسی وار) حاضرین در جلسه این شعار را با صدای بلند تکرار نمودند.

وی استان را در کمک به جبهه ی مقاومت اول دانست و بیان داشت: در شعار اولین بودن تبریز، این حماسه نیز باید ثبت شود.چنانچه در جلفا تا به امروز ۷۰ میلیون تومان جمع شده است.

وی ادامه داد: مادر شهیدی تنها انگشتر خودش را در این راه خرج کرد و یا زن ترکیه ای اجناسی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان از طریق ایران وارد سوریه کرد.

وی در پایان اظهار داشت: نقش بزرگسالان و سالمندان در گرمیت بخشیدن و انگیزه دادن به جوانان بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و افزود:مادران و پدران خود و فرزندان خود را برای تحویل و شهادت آماده کنید.باید کمر ها را محکم بست.امروز سخنرانی ها ،شعر سرایی و تشییع جنازه و بوسیدن قبر شهدای مدافع حرم یک باب تازه ای در فرهنگ اسلامی باز کرده است که باید در این راه تلاش کرد.

بعد از این سخنرانی سردار علاالدین نورمحمد زاده به تشریح وضیعت کلی مناطق ترکمن نشین عراق و نقش ایران در جریانات سوریه و عراق اشاره نمود.

در این مراسم،پدر شهید وحید نومی و برادر شهید محمود رضا بیضایی و همچنین سه نفر از اهالی طازاخورماتور و بشیر نیز حضور داشتند.

مصیبت در تمام نظام های حاکم عراق

ابتدا ابو جعفر با جملات کوتاه ترکی آغشته به کردی تاریخ تولد خود (۱۹۴۷) و وضیعت خانوادگی خود که حاکی از شهید شدن دو برادر و برادر زاده هایش توسط القاعده و داعش امروزی پرداخت.

بعد از ابو جعفر، ملاحسام به بیان کوتاه زندگینامه ی خود و وضیعت محل سکونت خود پرداخت: ملاحسام هستم. ۴۶ سال دارم .از روستای بشیر…

در محضر آیت الله تبریزی و عبدالحمید بنابی و … در عراق، چند مدتی بوده ایم. روستایمان (بشیر) توسط صدام خراب شد. ۹۰ نفر شهید دادیم و صدها نفرمان نیز اسیر شد. به تازاخورماتور مهاجرت کردیم ، بعد از سقوط صدام به روستای خود برگشتیم ،خانه ها را بارسازی کردیم و به کشاورزی مشغول شدیم که اینبار داعش حمله کرد.

پدر شهید عراقی جبهه مقاومت و جانباز دفاع مقدس

اما آنچه توجه حاضرین را به خود واداشت، ابو فلاح جانباز دفاع مقدسی که همسرش اهل تبریز هست و فرزندش را در راه مقاومت قربانی داده است. وی در بیاناتی گفت: من در قالب گروه چهارم امام موسی صدر به سختی وارد مریوان شدم و از آنجا به تبریز رسیدم. در حوزه ی علمیه ی تحت مدیریت آیت الله بنابی مشغول به درس شدم. زمان جنگ در لشگر ۳۱ عاشورا، شنود آقا مهدی باکری شدم. بعد از سقوط صدام به منطقه ی مادری بازگشتم و مشغول آموزش فقه و فنون نظامی شدم و در اواخر در حشد الشعبی هم فعالیت کردم.

وی بیان کرد: فقط در یک درگیری ۹۰ نفر شهید دادیم و یا در یکی از درگیری های دیگر ۱۰۰ نفر ما ربوده شد که از این ۱۰۰ نفر برخی ها بی سر ، برخی ها سر بدون تن برگشتن و برخی ها بعد از ۱۰ سال هنوز هم خبری از آنها نیست. وی با بیان واقعه ی غدیر و عظمت اهل بیت، ادامه داد:۲۷ میلیون زایری که در اربعین حاضر شدند، ناخواسته در قلبشان ،محبت اهل بیت قرار گرفته شده است.

وی گفت:در استان کرکوک یک عالم بزرگ سلفی بود که همیشه در منابر خود، ما شیعیان تازاخورماتور را سرطان منطقه مینامید که الحمد الله تازگی ها به علت سرطان خودش مرد.

وی با تعریف زمان حمله ی داعش به عراق بیان کرد: بعد از اشغال موصل، داعش در اولین فرصت به مناطق و روستاهای شیعه نشین حمله کرد و ۳۴ نفرمان را شهید کرد. داعش در مرحله ی اول روستای تازه بازسازی شده ی بشیر را تصرف کرد و اهالی این روستا به طازاخورماتور مهاجرت کردند و داعش تا فاصله ی ۵/۳ کیلومتری طازاخورماتور رسید.درست دو روز بعد از تصرف بشیر، ایران به کمک ما رسید که باعث شد ، تا الان با قدرت مقاومت کنیم.الان داعش از خانه هتی بشیر به عنوان سنگر استفاده میکند.

وی در اظهاراتی گفت: بهترین سلاح ما دوشکا میباشد که آنهم با پول خود مرم از بازار آزاد خریداری میشود.داعش در آخرین حرکت های خود قبل از عزیمت ما به تبریز، که باعث تاخیر در سفر ماشد ، با ده نفر انتهاری به طازاخورماتور نزدیک شد که ۴ نفر آنها بین راه کشته شد و ۶ نفر دیگر هنگام وارد شدن به منطقه بدون عملیاتی شدن انتهاری ها کشته شدند و جنازه هایشان در داخل شهر گردانده شد که باعث خوشحالی و قوت قلب اهالی شد.

وی در پاسخ به سوال رشیدی در مورد اردوغان، ادعای اردوغان مبنی بر حمایت از ترکهای جهان را کذب خواند و گفت: ما چندین بار از خود اسرای داعش پرسیدیم و گفتند که در ترکیه آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: ما ارسال کمک های مختلف از جمله غذای گرم توسط آمریکایی ها به روستاهای اطراف داعش نشین را مشاهده کرده ایم.

در پایان وی اظهار کرد که از لحاظ نیروی انسانی در وضیعت بسیار خوبی قرار داریم و حتی اضافی هستن که برخی از جوانان خود را برای دفاع از حرمین عسگریین به سامرا رسانده اند و تعدادی در آنجا شهید شده ان. ما در طوزخورماتر یک تیپ و چهار گردان داریم، تنها مشکل اصلی ما کمبود تجهیرات نظامی از جمله اسلحه میباشد.

بعد از این سخنرانی، پدر شهید نومی به ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و در پایان مراسم، گروه سرود شهید تجلایی اقدام به سرودن قطعه های حماسی و اسلامی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.