کد خبر : 77846
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2015 - 10:19

تراکتور، استقلال/ دوئل نفس گیر برای حذف یکدیگر

تراکتور، استقلال/ دوئل نفس گیر برای حذف یکدیگر

بازی دو تیم تراکتورسازی و استقلال در مرحله نیمه نهائی جام حذفی باشگاه های کشور از جهات مختلف یکی از حساس ترین بازی های تاریخ این جام است که در آن امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی دوئلی سخت و نفس گیر برای حذف یکدیگر خواهند داشت.

به گزارش شبستر خبر به نقل از ایرنا ، بازی های دو تیم تراکتورسازی و استقلال در لیگ برتر همواره از بازی های جذاب، دیدنی، پرگل و مهیج فوتبال کشور بوده که در حقیقت دربی واقعی قرمز و آبی پوشان ایران به شمار می رود که حساسیت های خاص خود را داشته و به دلیل پرطرفدار بودن دو تیم، هیجان و گرمی ویژه ای را به روی سکوها منتقل می کند.
در فصل جاری فوتبال کشور استقلال به مراتب از تراکتورسازی موفق تر نشان داده و بازی های خوب و برنامه محوری را ارایه کرده است، اما تراکتور نیز هرچند در میانه جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد اما به دلیل حساسیت ویژه جام حذفی و نیز برخورداری از بازیکنان اسم و رسم دار هرگز تیمی از پیش باخته مقابل رقیب تهرانی نیست.
حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تراکتورسازی از جهات مختلف بر حساسیت های بازی روز سه شنبه افزوده است، زیرا که حضور یک مربی کارکشته آبی های تهران در راس کادر فنی تیم قرمز تبریز و رقابت همیشگی بین امیر و پرویز می تواند بر جذابیت های این دیدار اضافه کند.
بدون تردید بازی فردای دو تیم تراکتورسازی و استقلال یک دوئل سخت، نفس گیر و پر از هیجان برای فوتبال دوستان کشور و هواداران این دو تیم خواهد بود که در آن سرمربیان هر دو تیم برای حذف یکدیگر دست به هر کاری خواهند زد تا مقابل هم بازنده نباشند، که این باخت می تواند عواقب منفی برای نیمکت هر دو طرف داشته باشد.
قلعه نویی و مظلومی بازی فردا را یکی از صحنه های مهم اثبات حقانیت های خود در فوتبال کشور می دانند و تمامی تلاش خود را برای چیرگی فنی و روحی و روانی تیم های تحت مدیریت خود را به انجام خواهند رساند.
شرایط عمومی استقلال تهران برای بازی حساس فردا به دلیل کسب نتایج درخشان در لیگ برتر، ارایه بازی های منسجم و زیبا و هماهنگی مناسب بین خطوط سه گانه بسیار بهتر از حریف تبریزی است که این عناصر همراه با تجربه بازیکنان گره گشا می تواند رمز موفقیت آبی های پایتخت مقابل قرمزها تبریز باشد.
اما شرایط تراکتورسازی به کلی متفاوت تر از حریف خود است، ایجاد تغییرات در کادرفنی، از دست دادن سرمربی پرتغالی و محبوب، دو دستگی بین هواداران و چالش چندین ماهه سکوها با مدیرعامل باشگاه همگی نشان دهنده وضعیت نامناسب تیم تبریزی است که از ابتدای فصل با انواع و اقسام حاشیه ها دست و پنجه نرم کرده است.
هرچند حضور قلعه نویی در تبریز به مخالفت ها و حاشیه های مختلفی همراه بود، اما این مربی کارکشته و با تجربه طی مدت کوتاهی که بالای سر تیم بوده است، علاوه بر مدیریت خوب مجموعه تیم و ایجاد نظم و انضباط، در پاره ای از موارد با انجام تغییرات تاکتیکی تا حد زیادی چهره تیم پر نوسان تونی را عوض کرده است.
قلعه نویی علاوه بر اینکه به لحاظ فنی سطح کیفی تراکتورسازی را بالا برده از جهت روحی و روانی نیز آثار بسیار مثبت و قابل لمس در مجموعه تیم تراکتورسازی گذاشته که اگر بازیکنان به دستورات تاکتیکی و برنامه های این سرمربی گوش فرا داده و آن را در زمین مسابقه اجرا کنند، پیروزی مقابل استقلال دور از دسترس نخواهد بود.
نقش سکوها و حمایت هواداران متعصب تراکتورسازان از این تیم، شاخص مهم نتیجه گیری تبریزی هاست که اگر به دور از هر گونه مسایل حاشیه های همراه بوده و از دقیقه اول تا انتهای بازی به صورت یکپارچه تیم خود را پشتیبانی کنند، دست یابی به موفقیت چندان دور از دسترس نیست.
فتح جام حذفی یکی از اهداف مهم و شاید حیاتی تراکتورسازی باشد که موفقیت در این مسیر می تواند موجب اوج گیری دوباره سرخپوشان در ادامه لیگ برتر باشد.
تاکنون از مجموع ۲۹ دوره برگزاری جام حذفی در ایران تنها ۱۲ تیم موفق به قهرمانی شده اند که استقلال تهران با شش عنوان در رتبه اول و تیم های پرسپولیس با پنج قهرمانی، سپاهان چهار قهرمانی، ملوان و ذوب اهن هر کدام با سه قهرمانی در رده های بعدی قرار گرفته اند.
تراکتورسازی تبریز، سایپا، صبا، برق شیراز، فجر سپاسی و دو تیم منحل شده شاهین اهواز و بهمن کرج نیز تاکنون موفق به فتح یک جام قهرمانی حدفی ایران شده اند.
تیم های ملوان انزلی با چهار نایب قهرمانی، استقلال تهران با سه و تیم های تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس، فجر سپاسی و بهمن کرج هر کدام با دو نایب قهرمانی جزو ناکامان بازی های فینال جام حذفی باشگاه های کشور بوده اند.
اما بزرگترین ناکام مرحله نیمه نهائی تاریخ جام حذفی کشور استقلال تهران است که با شش باخت در این مرحله از راه یابی به فینال بازی ها بازمانده است.
اما تراکتورسازی در سه حضور خود در این مرحله موفق به عبور از سد رقبا شده و به فینال بازی ها راه یافته است.
تیم های پرسپولیس با پنج باخت، سپاهان و ذوب آهن هر کدام با سه باخت، ملوان با دو باخت و فجر سپاسی با یک باخت جزو دیگر ناکامان مرحله نیمه نهائی جام حذفی باشگاه های ایران بوده اند.
دیدار حساس تیم های تراکتورسازی و استقلال از مرحله نیمه نهائی جام حذفی باشگاه های ایران ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فردا /سه شنبه/ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.