کد خبر : 77764
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 دسامبر 2015 - 12:27

۸ خوراکی مفید زمستانی

۸ خوراکی مفید زمستانی

یک پزشک تغذیه؛ مصرف هشت مواد غذایی را برای حفظ سلامت در زمستان به افراد مسن، کودکان و کسانی که دارای ضعف جسمانی هستند توصیه می کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از ایرنا ، دکتر عرفان پور قبادی گفت: بر روی سالاد خود روغن زیتون بریزید و یا غذاهای خود را با روغن زیتون سرخ کنید زیرا روغن زیتون فعالیت و تحرک سلولهای بدن را بالا می برد.

وی اظهار کرد: این عمل در زمستان بسیار به سلول های شما کمک می کند و باعث می شود شما احساس سرما نداشته باشید.

این پزشک از ماهی به عنوان یکی از مواد خوراکی مفید برای زمستان یاد کرد و اظهار داشت: نه تنها ماهی بلکه تمام مواد خوراکی که از دریا به دست می آید بسیار برای بدن مفید است بخصوص در فصل زمستان به خوردن این مواد غذایی توصیه می شود زیرا ماهی دارای امگا ۳ است و پروتئین زیادی دارد.

پورقبادی مصرف تخم مرغ را نیز در فصل سرما به مردم توصیه کرد و گفت: تخم مرغ همیشه به عنوان یک منبع خوب و سرشار از پروتئین محسوب می شود؛ توصیه می شود تخم مرغ را به هنگام صبح میل کنید.

وی افزود: سیب زمینی سرشار از فیبر است و در فصل سرما می تواند مقاومت بدن را بالا ببرد.

این پزشک عنوان کرد: مردم می توانند از عصاره سویا نیز استفاده کنند که کالری بسیار پایین و هیچ گونه کلسترولی ندارد؛ شما می توانید در سالاد یا غذاهای سرد و گرم خود از این ماده خوراکی استفاده کنید.

پورقبادی دارچین را نیز جز مواد غذایی مفید دانست و ادامه داد: دارچین باعث می شود احساس گرسنگی شما کاهش یابد.

وی اظهار کرد: دارچین را بر روی سالاد میوه یا سالاد فصل بریزید و میل کنید.

وی از سیب به عنوان دیگر ماده مفید برای فصل سرما نام برد و اظهار داشت: سیب بسیار مفید برای بالا بردن قند خون است و تاثیر مستقیمی بر قند خون دارد؛ برای استفاده بهینه از سیب توصیه می شود این میوه را با پوست بخورید زیرا پوست سیب دارای آنتی اکسیدان است.

این پزشک ادامه داد: کاکائو بخصوص برای کودکان در فصل سرما مفید است و توصیه می شود کاکائوهای تیره تر و با کالری کمتر را مصرف کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.