کد خبر : 77568
تاریخ انتشار : جمعه 18 دسامبر 2015 - 23:51

محیط های علمی کشور باید از حاشیه سازی و سیاسی بازی به دور باشند

محیط های علمی کشور باید از حاشیه سازی و سیاسی بازی به دور باشند

امام جمعه تسوج گفت:بین تمام جریان ها و جناح های سیاسی کشور ،وحدت باید حاکم شود چرا که تداوم انقلاب با وحدتی است که حول محور ولایت و رهبری دینی دور میزند.

email.read_.php_-520x3901-520x390121به گزارش شبسترنیوز حجت الاسلام  بجانی در نماز جمعه تسوج  با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام گفت: شیعه یعنی کسی که تمام حرکات و سکنات او یادآور اهل بیت علیهم السلام باشد و طوری باشد که هر کس مکتب شیعه را دید و با آن آشنا شد بر صاحبان آن مکتب یعنی اهل بیت علیهم السلام رحمت بفرستد .

وی اظهارکرد:در طول تاریخ همیشه شیعه نماهائی بودند که با نفوذ در صف شیعیان تلاش کرده اندبا رفتار ناشایست خود آبروی شیعیان را ببرند از این رو شیعه ژرف اندیش باید اینگونه افراد را شناسائی کند.

امام جمعه تسوج افزود: مهمترین فرقی که حکومت ها و جوامع الهی با غیر الهی دارد این است که در جوامع و حکومت الهی توحید حاکم است ،صاحب هستی وجود حی و قادری است که همه اراده ها و قدرت ها از اوست و همه انسانها چون زیر ولایت او هستند با هم خویشاوندند و بنابر این وحدت یک مبنای اعتقادی دارد چون قائل به خدای واحد هستیم .

وی ادامه داد: جوامع و حکومت های غیر الهی مبنایشان شرک و نفاق است که طبقات انسانها را از هم جدا و بیگانه می داند بنابر این وحدت برای پیروان شیطان بی معناست و آنهائیکه بدنبال وحدت مسلمین هستند مخالف حکومت توحید بوده و بدنبال تامین اهداف شیطان هستند که می خواهد بر جوامع شرک و نفاق حکومت کند و در واقع آنها اجیر شیطان هستند.

بجانی وحدت را عامل پیروزی انقلاب دانست و افزود: بین تمام جریان ها و جناح های سیاسی کشور ،وحدت باید حاکم شود چرا که تداوم انقلاب با وحدتی است که حول محور ولایت و رهبری دینی دور میزند.

امام جمعه تسوج اظهارداشت:کسانی که در جامعه اسلامی ولایت فقیه را قبول نمی کنند تحت ولایت شیطان بوده و دائما به دنبال اختلاف هستند و در انتخابات که مراحلش آغاز شده زمانی موفقیت حاصل می شود که وحدت جامعه زیر چتر رهبری حفظ شود.

بجانی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت:منظور از وحدت در حوزه و دانشگاه، وحدت در آرمانها  و رسیدن به اهداف بلند است و حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه است که بدنبال رشد علمی جامعه است.

وی اضافه کرد: دشمن می خواهد  بین دین و علم تقابل ایجاد کند و بگوید علت عقب افتادگی شما دین و حوزه است و بخاطر این است که به علم نرسیم چون دین مادر علم است و جدا کردن دین و علم مانند جدا کردن بچه از مادرش است نتیجه اش کاهش رشد علمی جامعه است.

امام جمعه تسوج در پایان خاطرنشان کرد:محیط های  علمی کشور باید از حاشیه سازی و سیاسی بازی بدور باشند و یکی از علتهای ضعف علمی ضعف مدیریت های حوزه و دانشگاه است و عده ای چون دستشان از همه جا کوتاه شده حوزه و دانشگاه را محل خالی کردن عقده های حقارت خود می کنند که باعث می شوند محیط های علمی از مکتب اهل بیت علیهم السلام دور باشد و اگر محیط علمی از مکتب اهل بیت دور باشد مدیریت غربی جایگزین مدیریت توحیدی شده و زاییده چنین محیطی خشونت داعشی میشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.