کد خبر : 76947
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دسامبر 2015 - 11:20

واکنش به ماندن گاز‌ استریل در شکم بیمار

واکنش به ماندن گاز‌ استریل در شکم بیمار

جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند معتقد است: جاماندن شی پس از عمل جراحی در بدن بیمار یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از مهر ، جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند معتقد است: جاماندن شی پس ازعمل جراحی دربدن بیمار یک مورد درسال برای هر بیمارستان طبیعی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بعدازظهر دوشنبه بابیان اینکه حداقل‌ها خطا نیز نباید در طبابت وجود داشته باشد، گفت: جا ماندن شی پس از عمل جراحی در بدن بیمار برای یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی تلقی می‌شود.

سیامک دانشور عنوان کرد: ماه گذشته پس از انجام یک عمل جراحی بر روی یک خانم جوان به‌صورت کاملاً اتفاقی و غیر عمد یک‌تکه گاز استریل در شکم بیمار جامانده و پزشک حاضر در اتاق عمل بدون اطلاع و مشاهده آن شکم بیمار را بخیه می‌کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به یک ماه و احساس درد از سوی بیمار و مراجعه وی به پزشک و سونوگرافی، وجودشی در شکم بیمار که موجب عفونت شده است، تایید می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از اطمینان از وجودشی در شکم این بیمار، بلافاصله وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و پس از خارج کردن گاز استریل جلسه اضطراری با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، معاون فرماندار دربخش سلامت و همراه بیمار برای پیگیری این مسئله برگزار شد.

دانشور بابیان اینکه پزشک معالج این خانم از پزشکان باسابقه مقیم و اهل نهاوند است و در تبحر و تخصص این پزشک جای شک و شبهه ای وجود ندارد، گفت: بنا بر آنچه در کتب معتبر پزشکی همچون شوارتس بیان‌شده وجود و جا ماندن اشیا حین یا پس از عمل جراحی در بدن بیمار در سال برای هر بیمارستان یک مورد طبیعی است.

دانشور عنوان کرد: در هرماه ۹۵۰ عمل جراحی در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند انجام می شود و در سال این رقم به ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر عمل می‌رسد و در این میان نیز تاکنون هیچ مورد این چنینی وجود نداشته است.

وی گفت: تعداد مرگ‌ومیر بیماران در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان در سال به علل مختلفی همچون سرطان، بیماری‌های عفونی و سکته‌های قلبی و مغزی به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد که این نیز جای تقدیر از پزشکان این بیمارستان را باوجود تمامی معضلات دارد.

وی بابیان اینکه در صورت وجود هرگونه مشکل از سوی پزشکان با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: خواسته مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بنده از بیمار و همراهان آن شکایت از پزشک معالج ایشان است تا در صورت تشخیص بر عمدی بودن عمل، مراجع قضایی و حقوقی با وی برخورد نمایند کمااینکه هیچ‌گونه پنهان‌کاری در این روند صورت نگرفته است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.