کد خبر : 76018
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دسامبر 2015 - 11:56

آکنه با این خوراکی‌ها تشدید می‌شود

آکنه با این خوراکی‌ها تشدید می‌شود

مطالعات نشان داده با رعایت یکسری نکات می‌توان آکنه را کنترل کرد.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر شیخ‌الاسلام متخصص تغذیه، گفت: شواهد علمی کافی برای اثبات تأثیر رژیم غذایی خاصی برای کنترل و درمان آکنه هنوز وجود ندارد ولی برخی مطالعات نشان می‌دهند که رعایت این موارد نیز ممکن است به کنترل آکنه کمک نماید.

وی اظهار داشت: از عوامل مؤثر عبارتند از: توجه به دریافت آب کافی در طول روز، پرهیز از خوردن خوراکی‌های حساسیت‌آور که بروز آکنه را بیشتر می‌کند استفاده از لبنیات چرب در حد متعادل و نیاز بدن، پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب مثل چیپس و لبنیات پرچرب و شکلات، پرهیز از مصرف زیاد چربی‌های اشباع شده مثل روغن ماهی، از مواد غذایی حاوی قند و شکر مانند شیرینی خامه‌ای نیز حتی‌‌الامکان باید پرهیز کرد و به جای غذاهای حاوی کربوهیدرات یا قند بالا، از سبزی‌ها و میوه‌های تازه استفاده کنید.

دکتر شیخ‌الاسلام با اشاره به دیگر عوامل مؤثر گفت: در کنار رژیم غذایی متعادل و حاوی مواد مغذی مورد نیاز، از استرس خود بکاهید و سعی کنید آرامش بیشتری در زندگی برای خودتان فراهم کنید و همچین به جای مصرف هله هوله‌های مختلف، میان وعده‌هایی مانند سبزیجات و میوه‌جات بخورید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

وی در پایان افزود: بروز آکنه در اثر مصرف زیاد غذاهای حاوی ید بالا مانند صدف و جلبک است که البته در میان ایرانیان هم مصرف نمی‌شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.