کد خبر : 73837
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 نوامبر 2015 - 20:09

احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه ضروری و لازم است

احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری در شهر خامنه ضروری و لازم است

استاندار آذربایجان شرقی با همراهی جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از شهرخامنه ،زادگاه پدری مقام معظم رهبری بازدید کرد.

به گزارش شبسترنیوز ،در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در شبستر برگزار شد ، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی با همراهی   امام جمعه ،نماینده و فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری سفر کرد.

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ،در این سفر ضمن تشکر از میزبانی شهرداری خامنه گفت: انشاءالله به دنبال آن خواهیم بود که تمامی نواقص و مشکلات شهر خامنه را یک به یک مرتفع سازیم .

وی بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری را  بسیار ضروری دانست و افزود : بازسازی و احیاء این منزل در شهر خامنه به عنوان زادگاه پدری مقام معظم رهبری لازم است چرا که هر گردشگری که نام خامنه را می شنود و خامنه را به عنوان مقصد خویش انتخاب می نماید ، حتما به دنبال بازدید از یک مکان و یک خانه یا یادگاری از ولایت در شهر خامنه خواهد بود .

وی با تقدیر از ارائه این طرح از سوی شهرداری اظهارکرد : حتما مساعدت لازم را جهت بازسازی خانه قدیمی پدری مقام معظم رهبری متناسب با آثار موجود و دیده ها و شنیده های اهالی شهر از بافت فیزیکی آن بنا ، ارائه خواهیم نمود .

استاندار آذربایجان شرقی از معاون عمرانی و مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که به جد پیگیر مطالعه و تصویب اعتبار ویژه جهت احیاء آن به عنوان مهمترین میراث فرهنگی آذربایجان باشند .

استاندار آذربایجان شرقی در  پایان خاطرنشان کرد: بازسازی بنای مذکور ، سبب جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی به شهر خامنه می گردد ، که به خودی خود می تواند در رونق و شکوفایی شهر نقش مهمی ایفا نموده و با حل این مشکل ، سایر مشکلات شهر نیز با پیگیری های همکاران مرتفع می شود .

شریفی شهردار خامنه نیز با اشاره به مشکلات موجود در شهر خامنه افزود:ثبت ملی و بازسازی خامنه شیخ محمدخیابانی و راه اندازی موزه مشروطه توسط شهرداری در این مکان،مشکل تعطیلی کارخانه نساجی و لزوم بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری و همچنین نیاز به همکاری تمامی دستگاهها جهت اجرای این امر از مهم ترین مسائل شهرخامنه می باشد.

شهردار خامنه از دستور ویژه  استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تمامی مدیران جهت پیگیری دقیق و جدی مشکلات شهر ولایت مراتب قدردانی  خود را از طرف مردم ولایی و با فرهنگ شهر خامنه و اعضای شورای اسلامی اعلام کرد.

شریفی مطالعه جهت بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی ، موافقت با تغییر کاربری پرونده درخواستی شهرداری جهت احداث کارگاههای کوچک و شهرک صنفی توسط بخش خصوصی ، لزوم واگذاری اراضی ملی واقع در حریم شهر خامنه جهت اشتغال زایی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی مردم و شهرداری ، اجرای همزمان تقاطع و میدان ولایت در ورودی شهر و مسیر شبستر تسوج و همزمان با اجرای آن جهت کاهش و جلوگیری از تلفات و حوادث رانندگی را از دیگر موارد شهرداری خامنه برشمرد.

پور مهدی معاون عمرانی استاندار  نیز در حاشیه این جلسه ،قول مساعد جهت تأمین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز به منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در شهر خامنه را داد.

 

Picture-157

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شبستر اوغلی چهارشنبه , 25 نوامبر 2015 - 22:04

یاشاسین بابک شریفی

ناشناس پنج‌شنبه , 3 دسامبر 2015 - 9:47

لطفا با شهرداری خامنه تماس بگیرید و پس از مشورت با آنها لطفا در اینجا بنویسید که چه جوری می توانیم به این کار کمک کنیم؟ چون شما ارتباط دارید با انها.

شبسترنیوز پنج‌شنبه , 3 دسامبر 2015 - 9:52

با سلام شماره تماستون رو به ما بدین