کد خبر : 72779
تاریخ انتشار : جمعه 20 نوامبر 2015 - 9:26

اهمیت پوست پرتقال و موز

اهمیت پوست پرتقال و موز

پوست برخی میوه ها نظیر موز و پرتقال دارای مواد مغذی قدرتمند هستند که به لحاظ دارویی بسیار حائز اهمیت می باشند، لذا توصیه می شود در مصرف بعدی خود پوست این میوه ها را دور نریزید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از عصر ایران ، یک پرتقال متوسط حاوی ۶۰ فلاونوئید و ۱۷۰ غذای گیاهی متفاوت است که برای پوست، سیستم بدن و همچنین خانه شما بسیار سودمند است. فلاونوئید مذکور بدن را در برابر سرطان و پوکی استخوان بیمه می کند. از آنجا که پوست پرتقال تلخ است، هضم غذا را بهبود بخشیده و سرعت سوخت و ساز را بالا می برد. همچنین به تهوع، استفراغ و سوزش سردل کمک می کند.

پودر شده پوست پرتقال نیز میزان سرفه و آسم را کاهش داده و به بهبود سیستم تنفسی کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که پوست پرتقال قادر است کلسترول و تری گلیسیرید را حل کند. این بدان معناست که مصرف پوست این میوه برای افراد چاق با کلسترول بالا بسیار مفید است.

پوست این میوه، خواص فوق العاده ای در پاکسازی و تعادل روغن پوست صورت دارد، که توصیه می شود افراد دارای پوست چرب به وسیله این میوه پوست خود را صاف و نرم کنند. باید گفت که خواص ضد التهابی و ضد قارچی پوست پرتقال گزینه بسیار مناسبی برای جوش و آکنه است.

از خواص خوراکی پوست پرتقال می توان به طعم دهی عالی آن اشاره کرد. آب نبات های ساخته شده از پوست پرتقال اشتها را بهبود می بخشند و به دلیل دارا بودن ویتامین ث، سیستم دفاعی بدن را نیز تقویت می کند.

پوست موز

پوست این میوه نیز سرشار از آنتی اکسیدان ها، موادمعدنی و ویتامین ها می باشد که به طور طبیعی بیماری ها را درمان کرده و به بازسازی سلول ها کمک می کند.

پوست موز در تسکین پوست، کاهش خارش در هنگام گزش حشرات و بهبود سریع زخم ها و کبودی ها بسیار موثر است. همچنین، مصرف منظم و قراردادن بر روی گونه و صورت باعث سفت شدن پوست می شود و با کاهش چین و چروک همراه است.

نکته بسیار جالب اینجاست که با ماساژ پوست موز بر روی دندانها به مدت چند هفته شاهد تاثیرات عجیب آن در سفید کردن دندان خواهید بود.

اگر از وجود زگیل در بدن خود رنج می برید، کافی است تکه ای از پوست این میوه را هرشب تا صبح بر روی آن قرار دهید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید.

شواهد نشان داده است که پوست موز در کاهش سردرد فوق العاده عمل می کند، تنها کافی است آن را بر روی پیشانی قرار داده و اجازه دهید تا مواد مغذی جذب پوست گرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.