کد خبر : 71702
تاریخ انتشار : جمعه 13 نوامبر 2015 - 11:13

عجیب‌ترین کاپیتان دنیا!

عجیب‌ترین کاپیتان دنیا!

روز گذشته اشکان دژاگه در اولین مرتبه که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته بود، موفق شد اولین گل خودش را هم با این بازوبند بزند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران ،دیدار ازبکستان تبدیل به اولین بازی شد که اشکان دژاگه در آن بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است. بازی‌ای که البته طلسم بیست و چند ساله این تیم آسیای مرکزی را هم شکست و موفق شدیم آن ها را بعد از مدت‌ها شکست دهیم.

بازیکنی که برای بازی در تیم ملی ایران راه عجیبی را طی کرد، حالا عجیب‌ترین کاپیتان تیم‌های ملی در دنیاست. به احتمال فراوان؛ اشکان دژاگه تنها کاپیتان یک تیم ملی در دنیا باشد که هیچ گاه در هیچ رده‌ای در هیچ‌ باشگاهی در کشورش بازی نکرده است.

اشکان کمتر از ۴ سال پیش، در ۸ اسفند ۹۰؛ اولین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی ایران انجام داد. او در همان اولین بازی‌اش دو گل برای تیم ملی مقابل قطر به ثمر رساند.

در دوره‌های قبل، کاپیتانی تیم ملی خیلی بعید بود بعد از ۴ سال به یک بازیکن برسد. آندو تیموریان که کاپیتان اول تیم ملی است، از سال ۲۰۰۶ در این تیم توپ می‌زند و بعد از ۹ سال موفق به بستن بازوبند به بازوی خود شد. جواد نکونام کمتر بازی‌ای را از دست می‌داد. پیش از او بازوبند بین کریمی و مهدوی کیا دست به دست می‌شد و زمانی که علی دایی نفر اول صف ملی‌پوشان بود، اصولا کاپیتان دوم هیچ معنایی نداشت، زیرا کلا بعید به نظر می‌رسید او بازی‌ای را از دست بدهد.

اما تغییر نسلی که کارلوس کروش در تیم ملی به وجود آورده؛ باعث شده تا این قهرمان سابق بوندسلیگا؛ بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران به بازو ببندد. اتفاقی که حضور مسعود شجاعی در زمین می‌توانست آن را به تعویق بیاندازد. اما شانس با او یار بود، هم سید جلال مصدوم بود و هم آندو درگیر کارهای بازی با گوام بود. این گونه بود که بازیکنی که برای رده‌های سنی تیم ملی فوتبال آلمان بازی کرده است، حالا تبدیل به کاپیتان تیم ملی ایران شده است.

اشکان با دستمزدی عجیب با اختلافی فاحش در صدر پردرآمدترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است. حضور اشکان؛ میزان حرفه‌ای بودن تیم را تا حد زیادی بالا می‌برد و این بازیکن که در جوانی زمانی که برابر رژیم صهیونیستی به میدان نرفته بود، گفته بود در رگ‌های من خون ایرانی جریان دارد نه آلمانی؛ حالا پیشاپیش یوزپلنگ‌ها به میدان می‌آید.

اشکان برای تبدیل شدن به کاپیتان اول تیم ملی ایران احتمالا باید تا جام جهانی ۲۰۱۸ و زمان خداحافظی آندو و شجاعی از تیم ملی منتظر بماند.

البته باید ببینیم می‌توانیم نام اشکان را به عنوان تنها کاپیتان یکی تیم ملی که تا به حال در کشورش برای هیچ باشگاهی در هیچ رده سنی به میدان نرفته است در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنیم یا نه!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.