کد خبر : 70564
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 نوامبر 2015 - 10:38

دربندچهارم نامه رهبری ،نقصان بزرگ برجام رفع شده است/دولت در برجام، شروط رهبری را به صورت دقیق عملی کند

دربندچهارم نامه رهبری ،نقصان بزرگ برجام رفع شده است/دولت در برجام، شروط رهبری را به صورت دقیق عملی کند

نماینده مردم شبستر گفت:بند عام نامه مقام معظم رهبری که کمتر گفته می شود این است که با اجرای تمام بندهای آن ،راه نفوذ دشمن بسته می شود .

IMG17451734به گزارش شبسترنیوز علی علیلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در خصوص شروط اجرای برجام گفت:با این اقدام مقام معظم رهبری بار دیگر،ولایت فقیه و فلسفه آن تفسیر شد و این نامه فصل الخطاب و تعیین کننده است.

وی اظهارکرد:در مجلس وقتی خواستیم مباحث را مطرح کنیم،برخی همکاران و  رئیس مجلس به چالش کشیدند واجازه ندادند منافع ملی ایران در پیش بینی ها  به حساب بیاید و مقام معظم رهبری در نامه شان تمام ناگفته ها و نادیده ها را ذکر کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بند چهارم نامه مقام معظم رهبری در مورد نوسازی کارخانه اراک تصریح کرد:در توافق بنا شده بود که کارخانه راکتور آب سنگین منهدم شده و جایگزین آن در مختصاتی بالاتر احداث شود ولی  هیچ زمان و تضمینی در کارخانه ای که ادعا شده ساخته می شود احسا نشده بود که این نقصان بزرگی برای ایران محسوب می شد و مقام معظم رهبری به درستی پیش بینی های لازم را در نامه شان ذکر کردند.

نماینده مردم شبستر افزود:کارخانه آب سنگین اراک از مهم ترین دستاوردهای هسته ای مان هست و طبق شرط مقام معظم رهبری ،اگر زمان احداث کارخانه جدید و ضمانت اجرای آن  در برجام تعیین نشود

علیلو خاطرنشان کرد:یکی از شرط های مجلس این است که در برجام بند های نه گانه مقام معظم رهبری عملی شود و در صورتی که این چنین نشود شرایط به قبل از اجرای برجام برمی گردد و کارمان را ادامه می دهیم .

این نماینده مردم درمجلس نهم  اجرای شروط مقام معظم رهبری را  شرط اساسی توافق و نهایی شدن برجام دانست و گفت:نامه ایشان به رئیس جمهور شامل  ۹بند خاص می باشد.

وی با بیان اینکه نفوذ دشمن از نگرانی های بزرگ برجام بود افزود:  بند عام نامه مقام معظم رهبری که کمتر گفته می شود این است که با اجرای تمام بندهای آن ،راه نفوذ دشمن بسته می شود و اگر برجام با این ۹بند آمیخته شود و ضمانت اجرا یابد بحث نفوذ حل می شود.

نماینده شبستر اظهارداشت: باید در اجرای برجام کمیته ویژه نظارتی با عضویت قوای سه گانه و شورای امنیت ملی تشکیل شود تا نظارت های لازم برای جلوگیری از انحراف در زمان اجرا انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجرای درست و دقیق شروط رهبری در برجام با مراقبت و حساسیت لازم را از مهم ترین وظایف دولت در اجرای برجام دانست و افزود:بعداز اجرای برجام دولت باید برنامه ای جامع با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین کند و به مجلس و قوه قضائیه ارائه شود.

علیلو در پایان خواستار توجه دولت  به منافع ملی پس از اجرای برجام شد و خاطرنشان کرد:دولت باید با نظارت های لازم به اشتغال،تولید،صادرات،جدایی از اقتصاد نفتی،رونق فضای کسب و کار،اصلاح وضعیت بانکی و استفاده از نخبگان داخلی توجه  کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

حمید دوشنبه , 2 نوامبر 2015 - 15:54

بهتر است آقای نماینده اینها را به عهده بزرگان بگزارد و به درد دل مردم حوزه نمایندگی خود گوش دهد .

همشهری شنبه , 7 نوامبر 2015 - 17:46

آقای نماینده به فکر همه چیز هستند به غیر از حوزه نمایندگی خود ، ایشان استاد فضا سازی های مسموم و جدال در منطقه اند، نکته اصلی اینجاست ایشان که نتوانستند با دو فرماندار با جبهه های سیاسی مختلف تعامل داشته باشند چطور می توانند با مسئولین رده بالا در خصوص مشکلات منطقه صحبت کنند؟