کد خبر : 6671
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 می 2014 - 23:46

پاسخ شهردارصوفیان به سؤالات مردم

پاسخ شهردارصوفیان به سؤالات مردم

شبسترنیوز در راستای انجام وظیفه خود در انتقال  مشکلات شهروندان به مسئولین   نظرات مردم صوفیان و سؤالاتشان از شهردار این شهر را از ارشدی شهردار صوفیان پرسید و این اقدام شهردارصوفیان قابل تقدیر می باشد که به نظرات مردم این شهر احترام گذاشته اند و جواب داده اند شبسترنیوز منتظر شهرداران دیگر شهرستان می

شبسترنیوز در راستای انجام وظیفه خود در انتقال  مشکلات شهروندان به مسئولین   نظرات مردم صوفیان و سؤالاتشان از شهردار این شهر را از ارشدی شهردار صوفیان پرسید و این اقدام شهردارصوفیان قابل تقدیر می باشد که به نظرات مردم این شهر احترام گذاشته اند و جواب داده اند شبسترنیوز منتظر شهرداران دیگر شهرستان می باشد تا سؤالات و مشکلات این مردم عزیز را منتقل کند
متن سؤالات و پاسخ شهردار را می توانید در زیر بخوانید:

شبستر نیوز : آقای شهردار رابطه کاریتان با اعضای محترم شورای شهر چطور بوده ،آیا تاکنون موضوعی و مشکلی در این رابطه پیش آمده یا نه ؟

شهردار صوفیان :‌ بنده افتخار دارم در دومین جلسه رسمی شورای اسلامی دور چهارم با پنج رأی قاطع برادران عزیزم در شورای اسلامی بعنوان بیست و دومین شهردار شهر صوفیان انتخاب شوم . از ابتدای کارم با شورای محترم دور چهارم بطوریکه در برنامه خود قبل از انتخاب نیز ارائه نموده ام عهد و پیمان بسته ایم بعنوان شش شورای شهر و شش شهردار در کنار هم و در تعامل کامل در جهت رفع مسائل و مشکلات شهرمان سعی و تلاش نمائیم و از بدو شروع به کار تاکنون بر این عهد خود پایبند بوده و با تک تک اعضاء محترم در کمال تعامل و صمیمیت بدون کوچکترین مشکلی به انجام وظایف محوله مشغول بوده و از این جهت از خداوند متعال شاکرم و از تمامی اعضاء محترم شورای شهر نیز تشکر و قدردانی خود را ابراز می دارم . شورای اسلامی دوره چهارم شهر صوفیان جزو بهترین و فعال ترین شوراهای اسلامی استان و شهرستان می باشد بطوریکه در سالروز تشکیل شوراهای اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری تندیس شورای شهری فعال شهرستان شبستر را نیز از آن خود نموده و این در سایه تلاش ها و اهتمام شبانه روزی تک تک اعضاء محترم شورا در مدت کمتر از یکسال از آغاز بکار بوده و لازم می دانم بدینوسیله صمیمانه ترین تبریکات خود و کارکنان خدوم شهرداری را به حضور اعضاء محترم اظهار دارم.

شبستر نیوز : : آقای شهردار لطفا در خصوص پروژ های مورد نظر شهرداری جهت اجرا در سال جاری توضیح دهید:

شهردارصوفیان: اهم فعالیت ها و پروژه هائیکه شهرداری در نظر دارد در طی سال۹۳ اجرا نماید به صورت اجمالی بقرار زیر خواهد بود:

۱)     احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی (پروژه مشارکتی)

۲)     تجهیز، تکمیل و راه اندازی تأسیسات آبیاری قطره ای تحت فشار و درختکاری ۵۰ هکتاری پارک ملت

۳)     احداث مجتمع تجاری- خدماتی جنب بخشداری (پروژه مشارکتی )

۴)     اجرای پروژه مشارکتی مرکز تفریحات هوائی صوفیان

۵)     تکمیل و افتتاح گلخانه مکانیزه شهرداری

۶)      خرید و نصب تجهیزات استاندارد شهربازی کودکان در پارکهای کودک و صفا

۷)     ساماندهی رفوژ وسط خیابانهای شهید بهشتی و امام خمینی (ره)

۸)     ساماندهی جوبهای معابر داخل شهر

۹)     احداث سیل بند در رودخانه های شورالی و شیرین چای

۱۰) آغاز عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری

۱۱) خرید و نصب و راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و نرم افزار جامع اداری- مالی شهرداری صوفیان

۱۲) اجرای برنامه های همگانی و خانوادگی ویژه (پیاده روی- کوهنوردی – جنگ شادی و…) در طول سال با هدف ایجاد شور و نشاط و سلامتی در شهروندان عزیز .

۱۳) ….

شبستر نیوز : در رابطه با اقدامات عمرانی شهرداری درخصوص رفوژ وسط بلوار شهید بهشتی لطفاً توضیح بدهید:

شهردار صوفیان :‌ ضمن سلام و عرض ادب محضر شهروندان محترم با توجه به کمبود شدید آب فضای سبز ، ضرورت دارد در شیوه آبیاری فضای سبز تجدید نظر گردد. بر خلاف تصور برخی از شهروندان محترم ، شهرداری در پی تخریب فضای سبز رفوژ وسط بلوار نبوده ، بلکه با اقداماتی که انجام می گیرد درختان موجود در وسط رفوژ کاملاً حفظ خواهند شد. چمن های وسط رفوژ نیز بعلت عدم تناسب شیوه آبیاری چمن با درختان حذف و بجای آن کف پوش و روشنایی جایگزین می گردد. چنانکه عزیزانی که با فضای سبز آگاهی دارند درختان از هر چند روز یکبار و بطور عمقی نیاز به آبیاری دارند یعنی بایستی رطوبت آبیاری به عمق حداقل ۴۰-۵۰ سانتی برسد، برای همین بایستی میزان زیادی آب به آن داده شود ولی چمن ها به آبیاری سطحی و به طور روزانه نیاز دارند. آبیاری سطحی و عدم توجه به نیاز درختان به آب کافی موجب گردیده درختان ریشه های خود را بالا کشیده و به طور سطحی به زیر چمن ها پخش نمایند تا آب کافی دریافت نمایند و این امر موجب رشد کند و حتی توقف رشد درختان گردیده به طوریکه با یک روز تأخیر در آبیاری به هر دلیل علاوه بر چمن ها درختان نیز آسیب پذیر شده و این امر در طی سال گذشته کاملاً نمایان بود بطوریکه در تابستان سال گذشته شاهد زرد شدن برگ درختان و ریختن آنها بودیم . سنگ فرش شدن رفوژ وسط خیابانهای اصلی از جمله بلوار شهید بهشتی اهداف و مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به مواردی چند اشاره نمود: ایجاد زیبائی بصری و تعبیه روشنایی تزئینی جهت افزایش روشنایی خیابانها و نورپردازی ، استفاده بعنوان جان پناه عابرین از عرض خیابانها و غیره از آن جمله اند . با حذف چمن کاری و جایگزینی طرح جدید ، شهروندان عزیز شاهد کاشت شمشاد در حد واسط بین درختان رفوژ خواهند بود تا علاوه بر حفظ سرسبزی و زیبایی بصری ، رشد شمشادهای کاشته شده موجب ایجاد دیوار سبز به جای زنجیرها و میله های زنگ زده و تخریب شده قبلی ، نقش بازدارندگی تردد از عرض خیابانها را بر عهده گرفته ، بطوریکه عابرین صرفاً از نقاط مشخص شده قادر به عبور خواهند بود. شهروندان عزیز مطمئن باشند تغییرات انجام یافته و در شرف انجام در این رابطه بر اساس اصول علمی ، ایمنی و معماری شهری بوده که علاوه بر افزایش زیبایی بصری ، موجب کاهش محسوس میزان آب مصرفی ، اصلاح شیوه آبیاری ( بصورت آبیاری قطره ای و دوره ای ) گردیده و مضاف بر آن باعث تسهیل در تردد عابرین پیاده و سواره ( با کاهش عرض رفوژ از ۸/۴ متر به ۲-۵/۱ متر ) خواهد بود.

شبستر نیوز :  آقای ارشدی مدتی است که انتقال بازار هفتگی به محلی جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفته و علی رغم مخالفت عده ای با این کار شهرداری از ۲۰/۲/۹۳ بازار مذکور را به محل مورد نظر منتقل نمود. اگر ممکنه در این رابطه نیز توضیح دهید ؟

شهردار صوفیان :‌ انتقال بازار هفتگی علی رغم میل باطنی برخی شهروندان عزیز ، ضرورتی اجتناب ناپذیر بود. تصمیم انتقال بازار هفتگی را شورای دور چهارم یا بنده نگرفته ام. این موضوع از ۳-۴ سال پیش مطرح بوده و حتی دور سوم شورای شهر نیز انتقال بازار هفتگی را تصویب نمود ولی بعلت عدم آماده بودن محل مورد نظر ، انجام موضوع تا بحال بطور انجامید. وجود اختلال شدید در تردد شهروندان عزیز در طی روزهای شنبه هر هفته در متراکم ترین و
مرکزی ترین بافت شهر از نقطه نظر ترافیکی ، غیر ممکن بودن امکان عبور و عملیات نیروهای امدادی و اورژانسی در طی ساعات استقرار بازار هفتگی در صورت بروز هرگونه حادثه ، ایجاد مزاحمت شدید برای ساکنین محترم خیابانهای  بسیج ، رجائی ، خیام ، سعدی ، بخشی از خیابان ستارخان و کوچه ها و خیابانهای فرعی منشعب از آنها در رابطه با محدودیت و حتی غیر ممکن بودن ورود و خروج خودروها و افراد به املاک خود از جمله عللی بود که شهرداری و شورای اسلامی فعلی شهر را نیز مجاب نمود تا بر انجام عملیات انتقال اهتمام نمایند. البته محل جدید استقرار بازار هفتگی نیز به نظر بنده جای مناسبی برای بازار هفتگی نیست و صرفاً بعنوان مُسکّن موضوع بوده ، لذا ضرورت دارد شهرداری و شورای محترم شهر درخصوص حل قطعی موضوع اقدام عاجل معمول دارد. بر این اساس شهرداری و شورای شهر در جلسات اخیر خود پیش بینی محل دائمی بازار هفتگی خارج از فضای معابر اصلی را در دستور کار خود قرار داده و مقرر گردیده در پهنه بندی طرح جامع و تفصیلی شهر صوفیان که در شرف تهیه        می باشد با انجام مطالعات مورد نیاز و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط در اینخصوص اقدام و با در نظر گرفتن و تملک زمین مورد نیاز ، بازار هفتگی را از سطح خیابانها به محلی مشخص و محصور منتقل و برای همیشه مشکل برپائی بازار هفتگی در معابر شهر را حل نماید . انتقال بازار هفتگی به محل جدید نیز در همین راستا بوده و از سنوات قبل طبق مطالعات انجام یافته محل مورد نظر برای این امر اراضی لم یزرع پایین دست شهر تحت مطالعه اساسی است که انشاء الله با همکاری شهروندان عزیز در آینده ای نزدیک شاهد انجام موضوع خواهیم بود. بنده لازم میدانم از عموم شهروندان عزیز بالاخص شهروندان و متصدیان اصنافی که با انتقال بازار هفتگی به محل جدید متحمل زحمت شده اند از صمیم قلب عذرخواهی نمایم.

شبستر نیوز :    آقای شهردار شهروندی سئوال نموده این مینی بوسهای شهرداری را بالاخره کی در اختیار مردم    می گذارید و به اصلاح ایشان از بس ۱۰۰۰ تومن ۱۰۰۰ تومن دادیم به آژانس خسته شدیم !.

شهردار صوفیان :‌

مینی بوسهای شهرداری بطور شبانه روزی در خدمت شهروندان عزیز بوده و در تمامی مراسم اعم از سوگواری و.. بکار گرفته می شوند. ایجاد تاکسیرانی درون شهری در شهر صوفیان بعلت کمی جمعیت همچنین وسعت کم شهر مقرون به صرفه نبوده و در سنوات گذشته به علت عدم استقبال شهروندان از تاکسیرانی درون شهری ، ایجاد تاکسیرانی بی نتیجه مانده است . شهروندان عزیز اکثراً ترجیح می دهند پیاده تردد نمایند و در مواقع ضروری نیز از آژانسهای تلفنی استفاده نمایند.

شبستر نیوز : یکی از شهروندان عزیز یک گلایه از مردم و حضرتعالی داشته و مطرح نموده : چرا عده ای خودروهای خود را در پیاده روها پارک می کنند و یا عده ای از آقایون در جلوی مغازه های خود صندلی می گذارند و با دوست و آشنایان خود دور هم جمع می شوند . واقعاً اینها نمی دانند خانم ها معذب می شوند و از پیاده روها نمی توانند استفاده کنند، اگر شهردار واقعاً شهرداره مثل شهرهای بزرگ با این موضوع برخورد جدی کنند . البته از شما که خودتان اهل صوفیان هستید انتظار بیشتری در این رابطه دارند. لطفاً نظرتان را در این رابطه بیان فرمائید:‌

شهردار صوفیان :‌ مشکل تجمع افراد متعدد در مقابل واحدهای صنفی مشکل فرهنگی است که متأسفانه گریبانگیر شهرمان بوده و بایستی خود متصدیان محترم واحدهای صنفی در این رابطه تجدیدنظر و تغییر رفتار نمایند. چراکه تجمع افراد متفرقه در مقابل واحد صنفی موجب رکود کسب و کار آنها می گردد. برخورد پلیسی و چکشی با موضوع با مقاومت متصدیان واحد صنفی مواجه می گردد. البته برخورد با چیدن وسایل مغازه ها در کف پیاده روها به وظایف شهرداری مربوط می گردد که آنهم علی رغم اقدامات متعدد بازدارنده در طی ماههای اخیر ، بدلیل عدم رغبت قلبی متصدیان واحدهای صنفی چندان حاصلی نداشته ولی شهرداری خود را مکلف به تداوم اقدامات مربوطه می داند. از عموم متصدیان واحدهای صنفی استدعای عاجزانه دارم بمنظور رعایت حق و حقوق عمومی و عابرین پیاده از رفتارهای دون شأن و شخصیت انسانی ، اعم از ایجاد سدمعبر و یا تجمع بی مورد و دورهم نشینی در پیاده روها اکیداً خودداری نمایند. شهرداری در طی ماههای آتی رفتار و شیوه برخورد خود را با خواسته عموم اهالی محترم و شهروندان عزیز همسو نموده و در صورت نیاز، علی رغم میل باطنی با عوامل مخل امنیت و آسایش عمومی برخورد جدی خواهد نمود.

شبستر نیوز : یکی از شهروندان عزیز سئوال نموده چرا فرهنگسرا دیگه فعالیت قبلی خود را نداشته و تعطیل می باشد؟

شهردار صوفیان : تعطیلی فرهنگ سرای جوان شهرداری در پی عدم استقبال خود شهروندان از دوره های برگزار شده در فرهنگ سرا اتفاق افتاد . بطوریکه دو سال پیش علی رغم هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای جهت برگزاری دوره های آموزشی متعدد ثبت نام در هیچکدام از دوره ها به حد نصاب نرسید. البته کاهش شدید درآمد شهرداری از سال ۹۱ بعلت اجرای قانون ارزش افزوده و برنامه پنجساله پنجم و توزیع عوارض حاصله از تولید کارخانجات بر اساس سرانه جمعیت شهرستان نیز در تداوم فعالیت فرهنگ سرا نقش مؤثر داشته است .

شبستر نیوز : آقای شهردار عده ای از شهروندان از وضعیت نابسامان سواری های مسافرکش صوفیان تبریز گلایه مندند و اظهار می دارند برخورد رانندگان سواری های مذکور خوب نبوده و نیازمند رسیدگی است لطفاً نظر خود را در این رابطه اعلام نمائید؟‌

شهردار صوفیان :‌ معضل حمل و نقل مسافر بین شهری بالاخص صوفیان تبریز و بالعکس نیز از جمله مشکلات و مسائلی است که نیازمند توجه ویژه شهرداری و سایر نهادهای ذیربط می باشد. البته در سنوات قبلی اقداماتی در رابطه با اخذ مجوز درخصوص راه اندازی خط اتوبوسرانی صوفیان  تبریز و بالعکس انجام و نتایجی نیز حاصل شده ولی تحقق کامل موضوع نیازمند هماهنگی سازمان ها و نهادهای مربوطه می باشد. میزان عرصه مورد نیاز جهت احداث ایستگاههای تعیین شده در مسیر رفت و برگشت و تملک و ایجاد رمپ ورود و خروج آنها از جمله مواردی است که مورد بررسی و تجدید نظر بوده تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد پایانه حمل و نقل مسافر برون شهری مربوطه باشیم تا علاوه بر تأمین امنیت مسافران به وضعیت نابسامان اشاره شده پایان دهیم .

 

شبستر نیوز : ‌یکی از شهروندان عزیز پرسیده که چرا آسفالت پیست اسکیت صوفیان را تعمیر نمی کنید.در ضمن اظهار داشته اند پیست اسکیت صوفیان اندازه مناسبی ندارد.

شهردار صوفیان : پیست اسکیت در زمان تصدی شهردار محترم دور دوم جناب آقای میرپرویز سلامی در محل فعلی احداث گردید. درخصوص ابعاد پیست و اینکه بر اساس چه معیاری احداث گردیده اطلاعی ندارم ولی پیست موصوف تا سال ۹۲ کماکان بلااستفاده بوده تااینکه با مراجعه یک نفر مربی اسکیت به شهرداری مرمت و بازسازی پیست در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اقداماتی در این رابطه انجام گردید ولی به علت عدم عمل به تکالیف مقرر در قرارداد منعقده فیمابین شهرداری و ایشان و رها شدن پیست موصوف توسط وی ، پیست بلااستفاده ماند. البته آسفالت پیست بعلت مرور زمان تخریب و نیازمند آسفالت مجدد است ولی با توجه به وضعیت مالی شهرداری در صورت مشارکت بخش خصوصی در این رابطه ، شهرداری نیز اقدامات لازم در این رابطه معمول خواهد داشت .

شبستر نیوز : آقای ارشدی یکی از شهروندان عزیز اظهار داشته طرح جامع هادی شهر صوفیان در مقایسه با شهرهای مشابه خیلی خیلی محدود می باشد و خواستار توجه بیشتر در این رابطه شده اند لطفاً در مورد طرح جامع و هادی شهر صوفیان جهت استحضار شهروندان عزیز توضیحاتی ارائه فرمائید؟

شهردار صوفیان : وسعت طرح هادی یا طرح جامع تفصیلی هر شهر بر اساس یک سری ضوابط و مقررات مربوطه تعیین می گردد که از جمله شاخصه های آن ، نرخ رشد جمعیت هر شهر می باشد که بر اساس سرانه جمعیت هر شهر میزان سطوح کاربری ها تعیین و ابلاغ می گردد. نرخ رشد جمعیت شهر صوفیان در طرح هادی مرحله اول شهر صوفیان ۴/۴، مرحله دوم ۲۴/۲ و طرح جامع و تفصیلی در شرف تهیه و ابلاغ با افق ۱۴۰۵، ۱/۱می باشد.

 توجه به اعداد و ارقام آماری علت عدم توسعه و افزایش محدوده خدماتی شهر را برایمان روشن می نماید%

شبستر نیوز : آقای ارشدی از وقت و حوصله ای که در پاسخ به سؤالات بخرج دادید از طرف اهالی محترم شهر و سایت شبستر نیوز صمیمانه تشکر و قدردانی مینمائیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

asal دوشنبه , 26 می 2014 - 1:30

با تشکر از شهردار محترم شهرمون دو تا سوال دارم یکیش در مورد این سند مالکیتهای ماست که کی تکلیف معلوم میشه؟دوم در مورد اینه که چرا کوچکترین شهرها دانشگاه پیام نور دارن ولی شهر ما نداره؟
یه سوال سومی هم این که صوفیان با این همه سکنه و اهالل روستای اطراف کی صاحب یه بیمارستان میشه؟