کد خبر : 65331
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 سپتامبر 2015 - 19:14

نگرانی شهروندان از سگهای ولگردو تعقیب و گریزهای شبانه در شبستر

نگرانی شهروندان از سگهای ولگردو تعقیب و گریزهای شبانه در شبستر

وجود سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر شبستر باعث نگرانی شهروندان این شهر شده و مردم از وجود سگ‌های ولگرد شکایت دارند.

imagesبه گزارش شبسترنیوز، وجود سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر شبستر باعث نگرانی شهروندان این شهر شده و مردم از وجود سگ‌های ولگرد شکایت دارند.

این حیوانات ضمن ایجاد آلودگی‌های بهداشتی و محیطی در سطح شهرها، در برخی مواقع با حمله به مردم که احتمال وجود بیماری‌هایی که ممکن است انسان از طریق این حیوانات به آن مبتلا شود، به‌ویژه ابتلای این سگ‌ها به بیماری «هاری»، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که جمع آوری و اتلاف آنها ضروری است.

در برخی محلات هم کار به تعقیب و گریز می‌کشد، در تعدادی از این تعقیب و گریزها، مردم دنبال سگ‌ها و در تعدادی هم سگ‌ها دنبال زنان و کودکان! که البته ریختن زباله‌های منازل شهروندان به زمین نیز در این موضوع مستقیما دخیل است.

تمام این موضوع در شرایطی است که دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، بهمن ماه ۸۷ در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تصویب رسید و جهت اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

 یکی از شهروندان شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار شبسترنیوز، گفت: با توجه به وجود سگ‌های ولگرد شب‌های آرامی نداریم و خانواده نیز نمی‌توانند به بیرون از منزل برود.

وی صدای زوزه سگ‌های ولگرد را نیز آزار دهنده دانست و افزود: صدای سگ‌ها آسایش را از خانواده‌‌ها گرفته و هرشب نیز بر تعداد سگ‌ها افزوده می‌شود.

 دیگر شهروند شبستری هم در این مورد تصریح کرد: سگ‌ها بهداشت مردم شبستر را نیز تهدید می‌کند و هاری یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و کشنده برای انسان است که باید با جمع آوری سگ های ولگرد از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری شود .

وی از مسئولان شهر خواست تا فکری به حال این سگ‌های ولگرد کنند تا آسایش و امنیت شهروندان تامین شود.

سیروس اشرفی، شهردار شبستر نیز در پاسخ به پیگیری‌های شبسترنیوز در مورد اینکه مردم شبستر از افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر اعلام نارضایتی می‌کنند، گفت: کارگروه ویژه‌ای با حضور مسئولین محیط زیست و ادارات ذیربط تشکیل شده و در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شهردار شبستر اظهار کرد: اتلاف سگ‌ها به وسیله گلوله از لحاظ روحی و روانی و همچنین عاطفی برای جامعه عواقب دارد و به همین دلیل طرح اتلاف با گلوله در شهر شبستر ممنوع شده و  با ابلاغ آئین‌نامه شیوه نظارت بر نحوه نگهداری سگ‌های گله و نگهبان، روش‌های قبلی منسوخ شده است.

وی افزود: با تعیین و آماده سازی محلی برای نگهداری سگ‌های ولگرد اقدام به عقد قرارداد با بخش خصوصی برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر خواهیم کرد، افزود: همه افرادی که دارای سگ نگهبان در املاک شخصی خود هستند از رها کردن حیوانات در سطح شهر جلوگیری کنند.

به نظر می‌رسد زوزه‌های شبانه و تعقیب و گریزهای روزانه معطل تصمیم‌گیری مسئولان است که آسایش مردم نباید در گیر و دار بروکراسی اداری و ماندن طرح‌ها در پشت در مدیران قرار گیرد، چرا که آرامش روحی و روانی بسیار ارزشمند است و توجه بیشتری را می‌طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شبستر یکشنبه , 20 سپتامبر 2015 - 22:06

والاه برادر در مورد مزاحمت سگ های ولگرد به شهرداری مراجعه کردیم یکی از شهروندان طرفدار حقوق حیوانات نزدیک بود ما را به قتل به رسونه که چرا در مورد سگ های (هاپو) وحشی بی گناه به شهرداری شکایت کردین؟!
میگفت اگه هر شهروند یه سگ توی خونه اش داشته باشه مشکل به کل حل میشه!!!!!!!!!!!
نزدیک بود ….
بیخیال

.................. چهارشنبه , 23 سپتامبر 2015 - 2:25

عجب 🙂
چه ادمایی پیدا میشن نگران جون مردم نیستن حداقل نگران جون خود سگا باشن
ممکنه ماشینی ، موتوری چیزی بهشون بزنه اونوقت گناهش درست میره گردن خودشون یعنی کیا؟؟ یعنی مسئولین
خدا به همه شفا بده این مسئولین رو تو اولویت قرار بده به حق همین روزای عزیز
الهی امین

شهروند یکشنبه , 20 سپتامبر 2015 - 23:46

از زحمات شهردار ارجمند عنایات شورای محترم در خصوص آسفالت کوی های فضیلت جلو مدرسه جلوسی متشکریم که سالها مورد بی مهری شهرداران سابق بوده است همت والای عدالت ورزان قابل بسی خوشحالی هست

ناشناس دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 5:21

شهر در تسخیر سگ ها
شب که حکومت نظامی میشه از ترس سگ های ولگرد نمیشه پیاده روی کرد
با شبستری موافقم
متاسفانه چند نفر با عنوان طرفدار حقوق حیوانات مانع جمع آوری سگ های ولگرد می شوند

لیلا دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 8:10

جناب شهردار محترم شما انقدر مدافع حقوق حیوانات هستید اینا رو جم کنید ببرید حیاط منزلتون نگهداری کنید – ما از ترس صبح ها نمی تونیم برا پیاده روی از خونه خارج بشیم

مخالف آلوذگي محيط زيست دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 9:13

كساني كه مدافع حقوق سگهاي ولگرد هستند ميتوانند بادريافت كارت تجارت ازبازرگاني نسبت به صادرات سگهاي يادشده به كشورهاي طرفدار سگ اقدام ودرآمد هنگفتي به جيب بزنند

همشهری نقطه بین دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 10:18

با سلام به حضور همشهریان محترم و مسئولین ارجمند انتظار این است که همشهریان عزیز مقداری هم به آنسوی سکه که حیوانات گرسنه هم حق زندگی دارند فکر بکنند تا موضوع حل گردد چون همه این حیوانات شب گرد از قدیم با انسانهای قدر نشناس زندگی کردند و تا کنون هم هیچ آزار و اذیتی از سوی آنها به همشهریان نرسیده است بلکه این ازار اذیت ما انسانها هست که همیشه در حق این حیوانات بصورت بی رحمانه به این حیوانات رسیده است در حالی که انسانهای دیگری را در اروپا یا دیگر بلاد میبینیم که هر خانواده حداقل به یکی از این حیوانات رسیدگی میکنند و آسایش آنها را مثل اعضایی خانواده تأمین میکنند بنظر من ازار واذیت را کسانی به همشهریان میرسانند که با پول های باد آورده و با نابودی منابع طبیعی توانستند برای تمام اعضایی خانواده خود اتومبیل تهیه کنند و با ویراژ در سطح شهر و کوچه های باریک آسایش همشهریان را بهم بزنند واگر نه این حیوانات هم مثل ما حق زندگی دارند و ما بعنوان یک انسان وظیفه داریم که در تأمین آسایش آنها کوشا باشیم

مجید شنبه , 17 اکتبر 2015 - 20:10

موافقم.

شبستر دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 11:57

مردم باید یکبار توجیح شوند که سگ ولگرد هیچ آزار و آسیبی ندارد و به جز معدودی که مشکوک به بیماری باشند بقیه جزوی از اکوسیستم طبیعی هر شهر و روستایی هستند که نابودی و جمع آوریشون کار درستی نیست به هر حال اونها هم جزو مخلوقات خدا هستند و هیچکس حق ندارد در صورت بی آزاری اونها رو بکشه و اگر مردم بسیار شریف و بهداشتی شهرستان از آشقال ریختن در خیابان و کوچه ها و کنار سطل زباله ها خودداری کنند سگها نیز در معرض اتهام کثیف کردن شهر قرار نمی گیرند

کاربر دوشنبه , 21 سپتامبر 2015 - 23:51

سلام چی بگم روز و شبمون شده گرگم به هوا بازی کردن با سگ ها مسئولین محترم تو روخدا کاری بکنید این سگ ها بعضیها شون مبتلا به هاری آند آیا جان مردم مهمتر است یا آنها با تشکر.

ناشناس سه‌شنبه , 22 سپتامبر 2015 - 13:26

سلام بهمن جون آقا خیلی دوست داریم
حمایتت میکنیم
🙂
درود بر غیرت و شرف تو که یک تنه در مقابل این افراد ایستادگی کردی…
شاید برخی مسئولین هم به جای شکایت و توهین وتهدید به فکر برطرف کردن مشکلات و کاستی های خود باشند
و شجاعت داشته باشند و به جای شکایت و ماسمالی کردن سرپوش گذاشتن اشتباه خود را قبول کنند.
🙁
باور کنین این پست و مقام و میز و صندلی ها به هیچ کس وفا نکرده
بهتر است از خواب غفلت بیدار شویم قبلا از این که دیر بشود.
🙁
هیچ فرد یا مسئولی حق نداره به رسانه توهین کنه
هیچ مسئولی نباید به شعور و درک مخاطب توهین کنه
ملت و مردم درک و فهم بالایی دارند خوب و بد را تشخیص میدهند
پس لطفا در هنگام نوشتن جوابیه این مساله را مد نظر قرار دهند.
شاید من و امثال من مسئولیتی نداشته باشیم قدترتی نداشته باشیم پارتی و روابط نداشته باشیم اما از ته دل صمیم قلب دعاتون میکنیم

خدا با ماست.

شهروند پنج‌شنبه , 24 سپتامبر 2015 - 0:24

آقا اینطور نگین.خدا شاهره امشب حوالی ساعت 11 شب یه سگ که دستش از ارنج قطع شده بود و نفس نفس زنان داشت میومد بالا در حالیکه خون از دستش جاری بود .اشک توی چشمانم جمع شد.یه غذایی شانسی همراهم بود براش گذاشتم.از ترسش نمیتونست بیاد جلو.با زبان بی زبانی کمک میخواست. من نمیفهمم چرا بعضیا اینقدر ناجوانمردی میکنن. اگه خود اون شخصی که این کارو کرده بگم از حیوان پست تر هست کم تگفتم. از خدا بترسید. چون شما انسان هستید دلیل نمیشه سگ حق زندگی نداشته باشه. واقعا متاسف شدم. متاسفانه به لحاظ مالی امکانش نبود برام و الا به دامپزشک میبردمش. اخه من چی بگم…اونهایی که چنین رفتاری دارن با حیوانات واقعا انسان هستن؟ …اسمشون انانه و الا اون حیوان ارزشش بالاتره…متاسفم

داود شنبه , 26 سپتامبر 2015 - 13:31

به نظر این سگها که اذیت ندارن
اگه این معتادا و ارزل اوباش را بکشند بهتر از این سگهای بی آزار است

علی ازشبستر سه‌شنبه , 29 سپتامبر 2015 - 8:29

کاش مشکل شهرشبسترفقط سگهای ولگردبودندمشکل مدیریتی خیلی حادترازمشکل های دیگراست اگرمشکل مدیریتی حل نشودکماکان سایرمشکلات پابرجاخواهدبود

علی ازشبستر دوشنبه , 12 اکتبر 2015 - 7:53

اعضای…. شبسترخودشان رابه خواب زده اندوچنین فکرمی کنندفردی راکه به عنوان ….انتخاب کرده اندواقعا….است بااین …فعالیت …..درتمامی حوزه هابه طرز محسوسی کاهش یافته است وهماننداین است فرد ی به قله کوه رفته بودویک دفعه به دره می اورندواین فرد توانائی اش راازدست داده ودیگرنمی تواندبه قله کوه برود ومی خواهندمعجزه ای اتفاق بیافتدوامروز ….به این حال وروز افتاده ومعلوم نیست بااین همه بی خیالی …چه سرنوشتی درانتظاراست

شهروند شبستر سه‌شنبه , 24 نوامبر 2015 - 18:54

سلام . واقعا به مسوولین باید خسته نباشید گفت اصلا به ارامش مردم و بهداشت شهر توجهی ندارن فقط با وعده های بی نتیجه مارو منتظر میزارن .
اصلا به وعده هاشون هم عمل نمیکنن . محله ی ما سگدونی شده هیچکس به غیر از شبستر نیوز به این مسیله توجه نمیکنه شب ها از سر و صداهاشون و زوزه هاشون نمیشه خوابید. همه اشغالها هم روی زمینه مسوللین بگن اگه کاری نمیکنن ما شروع به کشتنشون کنیم.
اینهمه بی توجهیییی….

علی چهارشنبه , 27 ژانویه 2016 - 17:24

همه نظرهای دوستان درسته حق هم میگند ما یه کشور عقب مانده از نظر فرهنگ و مالی هستیم اولا باید سازمانی باشه به تمیزی و بهداشتی شهر برسه و مردم همشهریهای عزیز آشغال نریزن تا برای تمیز نگهداشتن شهر و جوی ابها فرهنگسازی بشه تا به قول خودشون گربه و سگهای ولگرد و از همه مهمتر موش جمع نشه و سازمانی باشه واقعا بتونه از حیوانات در یک مکان خاص نگهداری کنه متاسفانه همه این کارها مستلزم داشتن بودجه برای سازمانهاست تا برای آسایش مردم و نگهداری حیوانات اقدام نمایند

محمد چهارشنبه , 1 ژوئن 2016 - 14:34

بنده هم با جمع اوری سگها موافقم نه با کشتن انها . وتشکر ویژه دارم از زحمات اقای شهردار محترم