کد خبر : 64871
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 سپتامبر 2015 - 2:09

برخی درحالی که توافقی امضا نشده ،شتاب زده عمل میکنند/کمپینی که به تولید داخلی ضربه بزند مورد تایید مجلس و دولت نیست

برخی درحالی که توافقی امضا نشده ،شتاب زده عمل میکنند/کمپینی که به تولید داخلی ضربه بزند مورد تایید مجلس و دولت نیست

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت:کمپینی که به تولید داخلی ضربه بزند، مورد تایید مجلس و دولت نیست و مردم نباید گول این بحث ها را نخوردند چرا که در پشت آنها دست هایی ازگروه مافیای واردکنندگان خودرو وجود دارد.

IMG17451734به گزارش شبسترنیوز علیلو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به روند تحقیق و تفحص از خود روسازان گفت: این تحقیق با گروه های کارشناسی وزین و متخصص انجام شد  و گزارش آن به وزارت صنایع و معادن ارسال شدتا در جهت اصلاح وضعیت خودرو اقدامات جدی انجام شود و با وجود اینکه در این راستا اقداماتی انجام شده ولی به خواسته های اصلی و آنچه انتظار بود اقدام نکرده اند.

وی تبدیل دارایی های راکد به دارایی های فعال و مولد ،تعیین تکلیف شرکت های اقماری زیان ده و برداشتن مدیریت سیاسی دولتی از صنعت خودرو سازی را خواسته های اصلی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: در این سه موضوع هیچ اقدامی انجام نشده است.

این نماینده مجلس اظهارکرد: اخیرا نیز از افرادی معلوم الحال در خودروسازی استفاده می شود که پرونده داشته و سوء سابقه دارند و در گذشته به صنعت خودروسای خیانت کرده اند که از وزیر محترم خواسته شده  اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید از استاندارد و وضعیت روز جهانی عقب بمانیم گفت:در داخل کشور مبتکرانی داریم که بالاترین و بهترین دستاورد در زمینه فناوری خودرو الکترونیکی را دارند که در استاندارد اروپایی نیز ثبت شده ولی حمایتی از آنها نمی شود تا به تولید انبوه برسد.
وی اضافه کرد:اینکه می گویند خودروسازان خارجی باید تعهد دهند که فناوری بیاورند درست است ولی باید توجه داشت که خارجی ها مدل دسته هفتم و هشتم را می آورند و هنوزمدل های دموده پژو و بنز را  مونتاژ میکنیم.
علیلو تصریح کرد:چرا مسئولین نمیخواهند خود را با استانداردهای روز دنیا منطبق کنند و و وقتی بحث رفع تحریم گفته می شود برخی  گروه ها به فرانسه رفته و با پژو و رنو که در گذشته خیانتهایشان برای ما شفاف شده  وارد قرارداد می شوند در حالی که اروپایی ها گفته اندکه آماده سرمایه گذرای هستیم  چه شتاب و عجله ای  هست که  برخی ها هنوز وقتی توافقی امضا نشده ،شتاب زده عمل کنند.
وی اضافه کرد:برخی ها منافع شخصی دارند ومی خواهند از فرصت بدست آمده مذاکرات هسته ای که  هنوز نهایی نشده به منافع شخصی خود سمت و سو دهند و اینها از مافیای خودرو و صاحبان منافع وصل شده به قدرت هستند و مجلس موارد را رصد کرده و اجازه هیچگونه سوء استفاده را نخواهد داد.

نماینده مردم شبستر تصریح کرد:فرصت بدست آمده مذاکرات هسته ای به کل مردم کشور متعلق است و در این راستا عزتمان باید حفظ شده  و خودروسازان پیشنهادات خود را بیاوردند و ارزیابی کرده و بهترین را انتخاب کنیم که در آن زمان می توانیم از بهترین فناوری استفاده کنیم.
این نماینده مجلس نهم با اشاره به کمپین نخریدن خودرو داخلی افزود: این مورد در برابر بی اعتنایی خودروسازان به مطالبات مردم کافی بوده و سرلوحه تمام کارهایمان حمایت از تولید دخلی است وکمپینی که در فضای مجازی به تولید داخلی ضربه بزند، مورد تایید مجلس و دولت نیست  و نباید به حدی ادامه دهیم که به تولید داخلی ضربه زند و  از مردم می خواهیم دقت کرده گول این بحث ها را نخوردند چرا که در پشت آنها دست هایی ازگروه مافیای  واردکنندگان خودرو که در دولت نفوذدارند وجود دارند که در ظاهر دلسوزانه بوده و در باطن منافع خود را دنبال می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

داود دوشنبه , 14 سپتامبر 2015 - 13:35

این کمپین به زودی شکسته خواهد شد
علت اصلی تصادفات ما نقص در خودرو نیست بلکه وحشی گریهای رانندگی است دلیل اینکه تصدفات زیادی از خودروهای بالای 50میلیون نیز ثبت می شود

شبستر چهارشنبه , 16 سپتامبر 2015 - 18:16

زنده باد علیلو