کد خبر : 64099
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 سپتامبر 2015 - 0:57

چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شود

چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شود

فرماندارشبسترگفت:بالغ بر 10 هزار متر مربع مسیل گشایی و قلع و قمع و رفع تصرف از بستر رودخانه در شهرستان شبستر صورت گرفته است.

1808333به گزارش شبسترنیوز، سعید کاشانی درجلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان شبستر گفت:بحران کم آبی در این شهرستان، تامین آب کشاورزی و صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های مرتبط در این حوزه،  نصب کنتورهای هوشمند آب و برق برای جمع‌آوری و پایش آمار برداشت‌ها و جلوگیری از تخلفات چاه‌های مجاز، پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز را از مهم ترین برنامه‌های عملیاتی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان شبستر برشمرد.

فرماندارشبستر ادامه داد:بازگشایی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های منطقه برای رفع تصرفات غیرمجاز و جلوگیری از خطرات سیلاب‌های احتمالی و هدایت آب‌های مازاد به طرف دریاچه ارومیه، تشکیل شورای هماهنگی دشت پایلوت دشت‌های شبستر برای کمک نرم‌افزاری به شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار و جلوگیری از توسعه باغات  از دیگر برنامه‌های عملیاتی شورای حفاظت از منابع آب می باشد.

وی اظهارکرد: تعداد چاه‌های کشاورزی برقی بالای 30 کیلووات 450 حلقه، نصب شده توسط شرکت برق 130 حلقه، نصب شده توسط شرکت رهروان سپهراندیشه 121، واریز هزینه نصب در وجه شرکت برق 99 مورد و در مجموع 350 مورد کنتور هوشمند در شهرستان شبسترنصب شده است و تغییر نوع مصرف از کشاورزی به سایر مصارف 28 مورد بوده است که منجر به صرفه‌جویی 88 هزار و 700 متر مکعب شده است.

کاشانی تصریح کرد:  مسیل گشایی و قلع و قمع رفع تصرف از بستر رودخانه بالغ بر 10 هزار متر مربع در این شهرستان صورت گرفته و جلوگیری از تصرفات چندین هکتاری کلیه قلع و قمع و رفع تصرف‌ها با هماهنگی فرمانداری و بخشداری‌ها و با ماشین‌آلات دستگاه‌های منطقه (شهرداری‌ها و ….) انجام گرفته است.

وی با اشاره به مصوبات مرتبط با شورای حفاظت از منابع آب مورخه 94/1/30، صدور کارت ضابطین خاص قضایی برای اشخاص ذیصلاح معرفی شده از سوی اداره منابع آب و جهاد کشاورزی به منظور برخورد با جرائم و اقدام لازم در زمان وقوع بزه با متهمان، تسریع در رسیدگی پروانه‌های قضایی و تقویت نظارت روسای اداره آب و سایر ادارات مرتبط بر وقوع جرائم و ارسال گزارشات در اسرع وقت را از جمله این مصوبات عنوان کرد.

فرماندارشبستر در بخش دیگر سخنان خود از اجرای  مصوبه شورای تأمین شهرستان شبستر مبنی در تشکیل  اکیپ گشت و بازرسی مشترک بین ادارات آب، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد .

وی  با اشاره به فعالیت های شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان ، اخذ دستور قضایی کلی و حکم سیار برای پلمب چاه‌های محفوره غیرمجاز قبل از طرح دعوی (دادگاه شبستر و تسوج)، اخذ دستور قضایی پر کردن چاه‌های غیرمجاز، استفاده از ظرفیت فرهنگی شهرستان شبستر برای فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع آبی، اطلاع رسانی در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و اخذ مصوبه شهرستانی از شورای حفاظت مبنی بر عدم توسعه باغات و اراضی  را از مهم ترین آنها دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.