کد خبر : 62588
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 آگوست 2015 - 21:38

بهره برداری از آبیاری قطره ای در شهرشندآباد+تصاویر

بهره برداری از آبیاری قطره ای در شهرشندآباد+تصاویر

از آبیاری قطره ای یکی از کشاورزان در شهر شندآباد بهره برداری به عمل آمد.

DSCF9500به گزارش شبسترنیوز همزمان با هفته دولت  با حضور امام جمعه شهرستان شبستر و جمعی از مسئولین جهاد کشاورزی و شهرستان شبستر به صورت نمادین از آبیاری قطره ای یکی از کشاورزان در شهر شندآباد بهره برداری به عمل آمد.

مهندس ابراهیمی مجری اجرای این طرح در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت:طرح آبیاری تحت فشار در سطح 3.5 هکتاربا اعتبار 26میلیون تومان اجرا شده که  22میلیون و 100هزار تومان آن از طرف دولت و  4میلیون و با 26 میلیون تومان توسط باغبان هزینه شده است.

فتحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر در حاشیه این مراسم با گرامیداشت هفته دولت گفت: جهاد کشاورزی شبستر از هفته دولت سال قبل تاکنون در بخش آب و خاک  15رشته لایروبی قنات داشته است.

وی اظهارکرد: بیش از1300مترکانال و 1200مترجاده بین مزارع نیز در راستای اقدامات آب و خاک اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شبستر با اشاره به اهمیت قطره ای و بارانی کردن آبیاری باغات کشاورزی افزود: 150هکتار آبیاری قطره ای توسط خود مردم اجرایی شده و برخی روستاها می رود که کل باغاتشان را قطره ای کنند .

وی گفت: جهاد کشاورزی در راستای وظایف خود کلاس های آموزشی در روستاهای شهرستان شبستر برگزار کرده و حساسیت و اهمیت قطره ای کردن را به آنها منتقل کرده ایم و اکنون آثار آن کلاس را می بینیم .

فتحی تصریح کرد:450هکتار آبیاری قطره ای و بارانی با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر اجرا شده و بیش از 2میلیارد و 700میلیون تومان توسط جهاد به باغداران اعطا جهت اجرای آبیاری های تحت فشار و بارانی اعطا شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از عموم کشاورزان شهرستان شبستر خواستار قطره ای و یا بارانی کردن آبیاری های خود شد و خاطرنشان کرد:در آبیاری قطره ای راندمان به 90درصد رسیده و فقط 10درصد هدر می شود و در بارانی نیز راندمان 75 درصد می باشد و این روش ها در مقایسه با غرق آبی بهترین نوع آبیاری ها می باشند و در صورت استفاده از این روش می توانیم آب های صرفه جویی شده را به سفره آبهای زیر زمینی تزریق نمائیم.

برای مشاهده تصاویر بر روی لینک زیر کلیک نمایید…

بهره برداری از آبیاری قطره ای در شهرشندآباد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

امیدوار پنج‌شنبه , 27 آگوست 2015 - 22:16

امیدوارم روزی برسدتا اسنادزمینهای تعاونی مسکن بسیجیان باهمین قیچی وروبان افتتاح شوند باانکه مطمئنم نخواهد شد .همه این افتتاح هاسرپوشی برای عدم کارایی در حل مشکلات تعاونی مسکن بسیجیان است که توسط چندنفرازخدابیخبروبه ظاهر کاردان ومهندس انجام یافته.والا افتتاح یک طرح شخصی نیاز به این همه کبکبه ودبدبه ندارد که اگراینگونه باشد باید مسئولین در همه روزها وساعت ها در مزارع وباغات روستا های منطقه باشندچون هروزازاین کارها درروستاها وشهرهای منطقه صورت می گیرد .خواهشا دنبال وپیگیر حل مشکلات اساسی مردم باشید تادولت وخدمتگزاری دولت رالمس کنیم نه اینکه حس کنیم .

فانوس سیس جمعه , 28 آگوست 2015 - 15:37

جناب آقای امیدوار عزیز شما هم دلخوشیااااااااااااااااااااااااااااااا.
اون پروژه آپارتمانها و مسکنهای بسیجیان تا قیام حضرت مهدی ادامه خواهد داشت تا تلاش و کوشش بسیجیان در زمان قیام به نتیجه برسه .