کد خبر : 61332
تاریخ انتشار : شنبه 22 آگوست 2015 - 13:20

اگر اقدامی نشود ،بعد از15 سال دروایقان شاهدپیری جمعیت خواهیم شد

اگر اقدامی نشود ،بعد از15 سال دروایقان شاهدپیری جمعیت خواهیم شد

شهرداروایقان گفت:اگر دستگاهها سیاست خاصی نداشته باشند و وضعیت این چنین پیش برود بعد از15 سال در شهر وایقان با پیری جمعیت مواجه خواهیم شد.

img_0779به گزارش شبسترنیوز حمید رضا سلمانیان معاون فرماندار شبستر در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر که در محل شهرداری وایقان برگزار شد با تقدیر از اقدامات شهرداری وایقان در امر جوانان گفت:اقدامات مختلفی در وایقان انجام شده و شاهد مشارکت بانوان نیز در برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها هستیم .

وی خواستار برگزاری نشست هایی با حضور جوانان و نمایندگان ادارات و دانشگاه ها شد و اظهارکرد:ادارات باید در حل مشکلات جوانان تلاش کرده و حمایت های لازم را از این قشر داشته باشند.

شهردار وایقان نیز در این نشست با اشاره به ویژگی های دوران جوانی گفت:جوانان پرانرژی ترین،پر تحرک ترین و هیجان انگیزترین قشر می باشند و تا به امروز نتوانسته ایم شرایط و وضعیت قشر جوانان را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار دهیم.

وی همچنین اظهارکرد: در مقابل دوران جوانی پرمخاطره آمیز ترین و آسیب پذیرترین دوران می باشد و اگر برنامه ریزی ها وسیاست گذاری ها به درستی انجام نشود با آسیب های بزرگی مواجه خواهیم شد.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهر وایقان افزود:با رکود کوره های آجرپزی ،اقتصاد در این شهر دچار تزلزل شده است و شاهد مهاجرت جوانان به تهران هستیم و اگر ادارات شهرستان شبستر با شهرداری و شورای اسلامی وایقان همکاری نکنند با گذشت زمان شاهد مشکلات دیگری خواهیم بود.

وی با انتقاد از عدم توجه برخی نهاد های ذیربط در امور جوانان و غیبتشان در جلسه ساماندهی امور جوانان هشدار داد اگر دستگاهها سیاست خاصی نداشته باشند و وضعیت این چنین پیش برود بعد از15 سال  در شهر وایقان با پیری جمعیت  مواجه خواهیم شد..

شهردار وایقان  عدم توجه به مسئله اشتغال و ازدواج و اقتصاد جوانان و عدم حمایت کافی از سوی دستگاههای اجرایی و نبود برنامه های کارشناسی و همچنین وجود فرهنگ غلط  در جامعه را از علل اصلی مهاجرت جوانان دانست و از مسئولان خواست تابا پیگری های خود قدمی در رفع موانع اشتغال و اقتصاد و ازدواج جوانان بردارند.

ابراهیمی از  برگزاری کلاس های کارآفرینی و اشتغال با هماهنگی دانشگاههای مطرح کشوری در شهر وایقان خبرداد و گفت: کلاسهای شهروندی و مهارت های فنی و حرفه ای و کلاس های مهارت های زندگی و کسب و کار از دیگر اقدامات شهرداری وایقان در امر جوانان می باشد و باید سایر دستگاههای مربوطه همکاری کنند.

خاطرنشان می شود در این نشست  اعضای ستاد نظرات خود در خصوص امور جوانان را برشمردند و همچنین تعدادی از جوانان شهر وایقان و مدیر سایت شبسترنیوز به نمایندگی از جوانان مشکلات موجود در سر راه جوانان را برشمرده و خواستار حل مشکلات توسط مسئولین ذیربط شدند.

برای مشاهده تصاویر بر روی لینک زیر کلیک نمائید…

تصاویر/نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فانوس سیس شنبه , 22 آگوست 2015 - 16:53

جناب آقای شهردار بزرگوار وایقان سیاست نمیخواد یکم جوونا همت کنند و البته میانسالها هم اگه دست در دست هم دهند به مهر …شهر وایقان شود برنا و جوان.

وايقانلي شنبه , 22 آگوست 2015 - 17:46

آقاي …وقتي در جلسه اي………….

جوان وایقانی شنبه , 22 آگوست 2015 - 22:45

جناب آقای شهردار به جای اینکه به فکر پیری و جوانی شهر وایقان فکر کنی و بجای اینکه همایشها پیاده روی و نمایشگاهی لباس و برنامه های بش داش و قییش قاپیدی برگذار کنی به فکر اشتغال و برنامه های زیر بنایی برای شهرمون باشید. ..مردمی باشید و خدمتگذار مردم …برای اشتغال جوانان و برای مهاجرت جوانان و نخبگان شهرمون چه اقداماتی کردین در جذب شرکتهای تولیدی و اشتغال و کار آفرین چه برنامه های پیاده نمودید

علی یکشنبه , 23 آگوست 2015 - 1:21

جناب جوان وایقانلی.لطفا اول یکم درمورد وضعیت جامعه مطالعه کن بعد نظر وپیشنهاد بده.جوانان امروزی هزار ماشالا اکثرا بالای لیسانسن وهمه پشت میز نشینی میخوان بااین شرایط نه کار پیدا میشه ونه …

م .... شبستر یکشنبه , 23 آگوست 2015 - 0:00

اصولا لزومی نداره این قدر از وایقان و پتانسیل هاش بگیم … خود مردمش مثل دیگر شهرها و روستاهای شهرستان همت کنند و تابعی از شهرستان شبستر بودن رو قبول داشته باشند … شهردار وایقان فکر میکنند وایقان یک ایالت بزرگ است و…..

حسین یکشنبه , 23 آگوست 2015 - 8:31

جناب م… شبستر، تابع بودن شبستر را قبول داشته باشند بدبختی را برای خودشان رقم زده اند. این همه بدبختی از بی عرضگی مرکز شهرستان است. اگر مرکز شهرستان عرضه داشت شاهد این همه نابسامانی نبودیم. شهرستان به مدد بی عرضگی مرکزش در حال حاضر از نبود مراکز صنعتی،کشاورزی، گردشگری و…. رنج می برد. شغل همه مرکز شهرستانیها دلالی زمین،ساختمان و باغ و ریز خواریهای بیهوده است. شغل برخی دیگر از مرکز شهرستانیها رباخواری و رباگیری است. با این وضعیت اگر شهرهای اطراف تبعه بودن شبستر را قبول داشته باشند بیچاره شده اند، بیچاره تر میشوند.

جوان وایقان یکشنبه , 23 آگوست 2015 - 12:15

همه نظرات بالا برای یک نفر است که در وایقان همه اونو میشناسن. چشماشو بسته و به هر قدم شهردار مردمی و باسواد وایقان ایراد میگیره. اقا دیگه حنات رنگ نداره. شهردار و شورای وایقان الان فعالترین شهردار و شورای شهرستان است.

جوان وایقانی یکشنبه , 23 آگوست 2015 - 17:25

در جواب جوان وایقان به عرض میرسانم که بر سواد ایشان ایراد گرفته نشده شما از فعالیتهای ایشان و شورای شهر نمونه هایی را بیان کنید تا ما نیز مطلع شویم شهر داری که حاظر به سکونت در محل خدمت خود نشد و در سخنرانیهای خود مردم شهرمون رو دعوت به خرید حتی پفک از سوپر مارکتیهای شهرمون کرد درحالی خود نیز باید به گفته های خویش عمل میکرد در هر حال اگر هم فعالیتی دارد وظیفه کاری و شغلی ایشان هست منتی نیست بر مردم

ناشناس دوشنبه , 24 آگوست 2015 - 13:29

همشهری های عزیز با این کارها (نمایشگاه ،قیش قابدی ،و غیره ….)دردی از درد مردم وایقان حل نمی کند با این کارها نمی توانیم سر خود کلاه بگذاریم به فکر اشتغال و آبادانی شهر مان باشیم با آمدن این مدعی هیچ کارعمرانی انجام نشده برپائی نمایشگاه یا دوچرخه سواری دردی از درد مردم حخل نمی شود

الف ...م دوشنبه , 24 آگوست 2015 - 15:01

اصولا لزومی نداره در ارتباط با یک شهرک کوچک مثل وایقان این همه بحث بشه …کارهایی زیاد در شهرستان شبستر هست که مسولان محترم سایت به انها بپردازند بهتره

حسین* وایقان سه‌شنبه , 25 آگوست 2015 - 18:47

اقای شهردار شما به نفع خود و ریش سفیدی خود اقدام میکنید میخواهم مثال بزنم به واقعیتها دوست دارم خود مردم نیز نظر قاطع بدهند در مورد کوره ها- اکثر کوره های وایقان صاحب امتیاز گاز طبیعی هستند آقای احمد غفوری که در وایقان بجای تولید آجر /سیلیس 10 سانتیمتری تولید میکنند بازار خوبی هم دارد حتی شنیدیم مشتری از کشور عراق پیدا شده و آماده بستن قرار داد با آقای غفوری هست بشرطی که از چند روز تقریبا 50 تن شاید هم بیشتر سیلیس بخرد متاسفانه آقای غفوری نتوانست قرارداد ببند چون توان تولید ندارد و کسی حمایت نمیکند دو بار نماینده محترم آقای علیلو به دعوت آقای غفوری برای بررسی مشکلات کوره ها به وایقان آمدند و گفتند من منطقه کوره های آجرپزی را تبدیل به شهرک صنعتی میکنم تا بتوانید از صندوق کارآفرینی امید وام 4 درصد بالای 100 میلیون تومان بگیرد و اکثر کوره ها بتوانند بجای آجر فشرده دستی -سفال و یا سرامیک و کاشی تولید کنند آقای شهردار شما با نماینده کار نمیکنید فقط ادعا میکنید اول بیا ید فرهنگ کارخانه داری را در وایقان اگر بلد باشید رواج بدهید برای صنعتی کردن کوره ها فعالیت کن نه برای کار آموزش و حیف و میل بودجه برای پارکها و رنگ کردن بلوارها و جاهای دیگر . اگر این وضع را پیش رو داشته باشیم چند سال دیگر وایقان خالی از سکنه خواهد شد بخاطر مهاجرت جوانها

حسین سه‌شنبه , 25 آگوست 2015 - 19:00

متاسفانه …

شبسترنیوز سه‌شنبه , 25 آگوست 2015 - 19:27

سلام و تشکر نظرتون رو در یه نظر مینوشتین دیگه؟؟؟

ح ص چهارشنبه , 26 آگوست 2015 - 15:23

من نظرم اينه كه حتما اين آقاي ابراهيمي عزير را حتما واسه تصدي وازرت ورزش يا واس وزارت بهداشت حمايت كنيم چون تجربه اين چند سالش تو شهرداري نشون داده ايشون تو اين كارها خبره اند نهايتا اگه هم من قبول كنن فقط بعنوان خبرنگار 24 ساعته از ايشون تعريف و تمجيد كنم چون رستش اصلا تو فاز شهر و شهر سازي نيستش

...................... شنبه , 29 آگوست 2015 - 23:58

خب پیر بشه چه اتفاق بدی میفته هیچی
این مسئولای وایاقانم به چه چیزهای غیر مهمی فکر میکنن والاااااااا