کد خبر : 6118
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 می 2014 - 19:05

ضرورت توجه به امر اشتغال‌زایی در روستاها

ضرورت توجه به امر اشتغال‌زایی در روستاها

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه بیکاری در روستاها نهفته است.

anaj1389687936Uf1mv3_thumbnail به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز، علی علیلو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، خواستار توجه به امر اشتغال‌زایی در روستا ها شد و گفت: متاسفانه روستاییان حتی در دریافت کمترین تسهیلات بانکی دچار مشکل می‌شوند و این موضوع باید به نحوی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های روستایی با فلسفه طویلی تشکیل شده است اما امروز حتی یک نمونه موفق و فعال در این زمینه به چشم نمی‌خورد.

وی یادآور شد: در بحرانی‌ترین زمان اقتصاد کشور ما شاهد بودیم که بنگاه‌های اقتصادی ما ضعیف شدند، اما بانک‌ها و بیمه‌های ما بزرگ شدند و این موضوع به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «هنوز دیر نشده است»، گفت: می توان با فعال کردن تعاونی‌های روستایی و ایجاد کارگا‌ه‌های کوچک صنایع تبدیلی و حمایت از بازریابی محصولات تولید شده به سمت ایجاد اشتغال در روستاها حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات نساجی خامنه گفت: بسیاری از کارگران این مجموعه هشت سال با وعده و وعیدها روزگار گذرانده‌اند و امیدواریم مسئولان امر برای حل مشکلات آنان چاره‌اندیشی کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.