کد خبر : 60445
تاریخ انتشار : جمعه 14 آگوست 2015 - 1:23

مردم خامنه ،وارث و ادامه دهنده فرهنگ والای گذشتگان خود هستند

مردم خامنه ،وارث و ادامه دهنده فرهنگ والای گذشتگان خود هستند

دکتر شهرتی فر ، فرماندار شهرستان تبریز در بازدید از شهر خامنه گفت : مردم خامنه وارث فرهنگ والای پیشینیان و گذشتگان خود و ادامه دهنده این مسیر ارزشمند هستند و این شهر یکه تاز فرهنگ و هنر در کشور است

8به گزارش شبسترنیوز ،پنجشنبه 22مردادماه  شهرتی فر ، فرماندار شهرستان تبریز به همراه معاونین ، فرماندهی پایگاه مقاومت شهدای عاشورا فرمانداری تبریز و جمعی از کارشناسان فرمانداری با همراهی معاون فرماندارشبستر،شهردارخامنه و شورای اسلامی خامنه  از اماکن گردشگری وفرهنگی شهر خامنه بازدید کردند.

شهرتی فر در جلسه ای که در محل شهرداری خامنه برگزار شدگفت: خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری و همچنین زادگاه شیخ محمد خیابانی و سایر مشاهیر این شهر از جمله بنیانگذار دومین مدرسه نوین ایران ، اسدالله معرفت است و بی شک آنچه که امروز مردمان فرهنگی شهر خامنه وارث آن هستند حاصل سالها مجاهدت های پیشینیان این شهر که در عرصه علم اندوزی و فرهنگ تلاش نموده و این شهر را ساخته اند ، می باشد .

وی اظهارکرد:شهر خامنه به عنوان یک شهر با قدمت و منتسب به نام مقام معظم رهبری و مزین به وجود پیکر مطهر دو تن از شهدای گرانقدر گمنام می تواند به قطب مؤثری از لحاظ فرهنگی و گردشگری در سطح منطقه تبدیل شود .

فرماندارتبریز با تأکید بر پاسداشت آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس افزود : شهدا به عنوان نمادهایی از انسان های دلباخته و خدایی اند که برای حفظ وطن و آرمان های انقلاب از جان گذشتگی ها کرده اند و اینک این وظیفه ماست تا با تلاش و کوشش پیوسته ، در راه تعالی این مرز و بوم گام برداریم و این انقلاب را به سر منزلگاه مقصود برسانیم .

سلمانیان معاون فرماندار شهرستان شبستر با اشاره  به وجود آثار تاریخی فراوان و اشخاص بزرگ و نامی در این منطقه و بالاخص شهر خامنه بعنوان زادگاه پدری مقام معظم رهبری ، گفت : وجود این بزرگان و بناها و آثار تاریخی در این منطقه بیانگر فرهنگ و ادب و تاریخ دیرین این منطقه می باشد .
شریفی شهردار خامنه نیز در این نشست با اشاره  به پیشینه و فرهنگ شهر ، مناطق تاریخی و گردشگری ، اظهار امیدواری کرد: این سفرها و برنامه ها سبب شناسایی بهتر و بیشتر شهر خامنه گردد .

شهردارخامنه خاطرنشان کرد:قدمت فرهنگی شهر خامنه از مدرسه معرفت و درختان چنار بر همگان عیان هست و بر ما وظیفه هست که به نحو احسن بتوانیم نگهدار و ادامه دهنده این فرهنگ و ارزشهای والای شهر ولایت باشیم.

حضور در مزار شهدای گمنام و شهدای شهرخامنه ،بازدید از پارک مصلی؛بازدید از درختان چنار و مسجد میرپنج خامنه از مهم ترین برنامه های سفر فرماندار شهرستان تبریز به شهرخامنه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.