کد خبر : 59852
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آگوست 2015 - 8:45

دوران پسا تحریم ، دوران مبارزه با استکبار نیز هست

دوران پسا تحریم ، دوران مبارزه با استکبار نیز هست

شبسترنیوز–علیرضا تاریها  مبارزه با استکبار و نظام سلطه، بر اساس مبانی قرآنی هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز آمریکا کاملترین مصداق استکبار است حضرت آیت الله خامنه ای در دیدگاه اسلامی سازش با ظالم نفی شده واین حکم الهی یکی از ارکان نظام ما است. بر این اساس مبارزه حکومت اسلامی تا پیروزی حق بر

شبسترنیوز–علیرضا تاریها 

مبارزه با استکبار و نظام سلطه، بر اساس مبانی قرآنی هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز آمریکا کاملترین مصداق استکبار است
حضرت آیت الله خامنه ای

در دیدگاه اسلامی سازش با ظالم نفی شده واین حکم الهی یکی از ارکان نظام ما است. بر این اساس مبارزه حکومت اسلامی تا پیروزی حق بر باطل، تمام نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران که نماد قدرت مندی از یک حکومت اسلامی است در صف اول مبارزه با استکبار جهانی همچون همیشه حضور خواهد داشت.
حال ایران با توافق در شرف امضا و با حجم انبوه تفسیر های داخلی و خارجی مبنی بر اینکه ، حال روابط ایران با آمریکا چگونه خواهد شد ، حال دو طرف ایرانی و آمریکایی بعد از این همه مذاکرات و گفت وگوها ، چه برنامه ای برای از سر گیری روابط خود دارند؟، رو به رو است.
در اینجا سوالاتی مطرح میشود
آیا اختلافات درونی آمریکایی ها فقط یک جنگ زرگری است؟ آیا مخالفت های کنگره ظاهری و برای خوشنود کردن لابی های صهیونیستی است؟  آیا آنها واقعا به این توافق بد بین اند و نیازی به این توافق ندارند؟
چیزی که مشخص است این است که آمریکا دیگر آن آمریکای سابق نیست و هژمونی آن فرو ریخته است. آمریکا دیگر خود میداند که باید با جهان سازش کند و ابزار زور و تهدید دیگر پاسخ گو نیست . در بین مذاکرات 1+5 بود که رییس جمهوری امریکا بعد از مدت ها فشار و تحریم 50 ساله علیه کوبا ، با رییس جمهور آن رائول کاسترو ملاقات کرد و هدف باراک اوباما چیزی جز عادی سازی روابط واشنگتن_هاوانا نبود .
بدون شک آمریکایی ها قصد دارند که از این توافق بیشترین استفاده را ببرند و نگاه جامعه جهانی را که حال به کشور های دیگر معطوف شده ، به خود برگردانند اما …… اما آنها میخواهند که شرایطی را رقم بزنند که ایران از مواضع و خط قرمز های خود عبور کند و امتیازاتی را در منطقه به انها بدهد اما این امکان پذیر نیست چون ایران هیچ گاه از ایدئولوژی های خود کناره نگرفته و بنا بر دیدگاه خود امریکا را نمونه بارز استکبار میداند.
در ایران هم کسانی که با این توافق موافق بودند و آن را برای مصالح کشور ضروری
می دانستند هم بر این باور اند که رابطه با آمریکا فقط در همین یک مورد بود و بس .
امریکا در منطقه خاورمیانه دخالت میکند واین با مواضع ما کاملا مخالف است. اگر ده ها توافق دیگر هم صورت گیرد آمریکا از اعمال خصمانه خود در منطقه دست نخواهد کشید.
در بحران سوریه این امریکا و هم پیمانانش هستند که اوضاع سوریه را وخیم تر میکنند . با حمایت های اشکار خود از داعش و تروریست ها و مخالفان حکومت مشروع بشار اسد، که فقط باعث از بین رفتن ثبات منطقه است و آمریکا و هم پیمانانش چه سودی از این بی سامانی ها خواهند برد ؟ آنها میدانند که در آینده ای نه چندان دور ایران به قدرتی جهانی تبدیل خواهد شد ، پس با اقدامات خصمانه خود میخواهند که ایران را درگیر منطقه کنند و از پیشرفت آن جلوگیری کنند .
آمریکایی ها حتی در زمان رژیم پهلوی که ادعای دوستی با ایران را داشتند، هدفی جز کنترل ایران و منطقه را نداشتند و تمام اهدافشان در ایران این بود که بتوانند بر ایران و منطقه مسلط شوند . در آن زمان که دولت امریکا ادعای دوستی و هم پیمانی با ایران داتشت هدفی جز تسلط بر کشور را نداشت ، حال که دیگر اوضاع متفاوت است اقای اوباما در نطق های خود بعد از توافق رسما باز هم اعلام کردند که ایران هنوز هم دشمن ما است!
آمریکا حال مانند ماری زخمی است که فعلا به خود پیچیده تا بتواند در فرصتی مناسب نیش خود را بزند. امریکا دیگر آن کشوری نیست که بخواهد مانور بدهد ، فرمانروایی کند ، دستور بدهد و از تشکیل دهکده جهانی که خود کدخدای آن باشد سخن بگوید، حال  باید مواظب نیش های این مار زخمی بود.
حال اگر مسئولان ما به نکاتی که رهبری درمورد مبارزه با استکبار می فرمایند، توجه کنند حتما می توانند از ضربه های احتمالی استکبار جهانی جلوگیری کنند .چرا آمریکا مجبور به نشستن پای میز مذاکره شد؟به دلیل آن بود که توانستیم آمریکایی ها را منزوی و گوشه نشین کنیم. حال ما ضربه ی مهلکی به ساختار های سیاسی و حقوقی آنها زده ایم . ما باید این مسیر را تا انتها ادامه دهیم تا رسیدن به نقطه ای که ایران تبدیل به قدرت بی رقیب شود. ما اگر با استکبار کنار بیاییم ، آن وقت این ماییم که منفعل و منزوی خواهیم شد. ما حکومت خود را با ایدئولوژی و آرمان هایی پی ریزی کرده ایم که مقابله با استکبار جزو مهم ترین پایه های آن است، تا وقتی که ظلمی و ظالمی در جهان وجود دارد از مقابله با آن دست نخواهیم برداشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.