کد خبر : 59180
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آگوست 2015 - 13:53

کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به شبکه سیکا پیوست

کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر به شبکه سیکا پیوست

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، پس از تجهیز کتابخانه خود به نرم‌افزار جامع سیمرغ، با فراهم کردن شرایط و بستر مناسب، به عنوان نخستین واحد استان آذربایجان شرقی به سیستم یکپارچه کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی (شبکه سیکا) پیوست.

DSC03934به گزارش شبسترنیوز رئیس کتابخانه­‌های واحد شبستر با اعلام این مطلب اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، پس از تجهیز کتابخانه خود به نرم‌افزار جامع سیمرغ، با فراهم کردن شرایط و بستر مناسب، در سیستم یکپارچه کتابخانه‌های دانشگاه آزاداسلامی (شبکه سیکا) حضور یافت. محققان و علاقه‌مندان می‌توانند منابع این کتابخانه را نیز از طریق اینترنت مورد جستجو قرار دهند.

رقیه نصیرنژاد با توجه به مزایای مهم شبکه سیکا افزود: امکان اشتراک و جستجوی همزمان منابع کتابخانه‌ای، امکان جستجوی پایان‌نامه‌های موجود در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب موضوع پیشنهادی برای پایان‌نامه و اطمینان از غیرتکراری بودن آن، تسهیل در امر فهرست‌نویسی بنیادی یک سند با مشاهده فهرست‌نویسی‌های انجام شده در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد موجود در شبکه سیکا، مدیریت مستقل منابع واحدهای دانشگاهی و عدم وابستگی کاری به شبکه متمرکز، امکان ایجاد نظام امانت بین کتابخانه‌ای در سراسر کشور، یکپارچه شدن سیستم کتابخانه‌های واحدهای دانشگاهی، تحت شبکه‌ای کاملا Online و مبتنی بر داده‌های واقعی را می توان از مزایای قابل طرح شبکه سیکا عنوان کرد.

گفتنی است این شبکه به عنوان نخستین شبکه علمی بهنگام دانشگاهی در کشور، تمام کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را به هم متصل کرده و امکان اشتراک و جستجوی همزمان در این کتابخانه‌­ها را فراهم می­‌کند.

هر واحد دانشگاهی پس از تجهیز کتابخانه واحد دانشگاهی به نرم‌افزار جامع اطلاع‌رسانی سیمرغ و سرویس‌دهی سرور سیمرغ بر روی اینترنت می‌­تواند به شبکه سیکا بپیوندند.

کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سال 1368 با حدود سیصد جلد کتاب آغاز به کار کرد و اکنون با دارا بودن دو کتابخانه فنی مهندسی و کشاورزی و کتابخانه علوم انسانی و هنر و مجموعه‌ای بالغ بر 72200 جلد کتاب (62893 جلد کتاب فارسی و 9314 جلد کتاب لاتین) و زیربنای 810 مترمربع در خدمت محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان و کارکنان است.

DSC03931 DSC03934 Ketabkhaneh Nasirnejad2 Sika_shabestar Sika_shabestar2

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناشناس یکشنبه , 2 آگوست 2015 - 16:39

این همه وقت از افتتاح سیکا می گذرد ، آن وقت شما تازه به آن می پیوندید؟
توی 100 کیلومتری این طرف و آن طرف شهر هم می نویسید زادگاه فلانی و جد پدری فلانی…. تا مسافران هم فکر کنند که شما چقدر از ایشان می گیرید و پیشرفته اید.

نادر یکشنبه , 2 آگوست 2015 - 22:06

سلام تبریک میگم بدانشگاهمون و کارمندان بخش کتابخانه مخصوصا سرکارخانم نصیرنژاد که مدتهاست دراین حوزه زحمت میکشن با حوصله ای قابل تقدیر.

شناس دوشنبه , 3 آگوست 2015 - 22:53

جناب ناشناس فعلا که با تمام ارادتی که بشما داریم اولین دانشگاه تمام شهرستانهای شرقی و غربی هخستیم که پیوستیم و نمیدانم چرا بجای افتخار به هر پیشرفتی شما ناشناس عزیز یکم میسوزی جیگر

امید سه‌شنبه , 4 آگوست 2015 - 10:53

تبریک میگم و باعث افتخاردرسطح علمی است.