کد خبر : 58383
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 جولای 2015 - 16:36

تصاویر/کارگاه آموزشی احیای دریاچه ارومیه درشبستر

تصاویر/کارگاه آموزشی احیای دریاچه ارومیه درشبستر

به گزارش شبسترنیوز قبل از ظهر امروز یکشنبه 4 مرداد ماه با حضور خلیل ساعی مدیرکل بحران استانداری و دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه ،تعدادی از مسئولین استانی و شهرستان شبستر کارگاه  آموزشی در راستای احیای دریاچه ارومیه برگزار گردید. در این کارگاه که با حضور دهیاران،شوراها و جمعی از مسئولین

به گزارش شبسترنیوز قبل از ظهر امروز یکشنبه 4 مرداد ماه با حضور خلیل ساعی مدیرکل بحران استانداری و دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه ،تعدادی از مسئولین استانی و شهرستان شبستر کارگاه  آموزشی در راستای احیای دریاچه ارومیه برگزار گردید.

در این کارگاه که با حضور دهیاران،شوراها و جمعی از مسئولین شهرستان شبستر برگزار شد مشکلات و راهکارها در خصوص احیای دریاچه ارومیه بیان گردید.

خاطرنشان می شود خبرنگاران شهرستان شبستر حوالی ساعت 8.45 صبح و یک ربع مانده به زمان برگزاری این کارگاه به جلسه دعوت شدند و به همین علت موفق به پوشش سخنان مدیرکل بحران استان و فرماندار شهرستان نشدیم.

IMG_2182 IMG_2107 IMG_2109 IMG_2112 IMG_2113 IMG_2115 IMG_2118 IMG_2124 IMG_2125 IMG_2128 IMG_2130 IMG_2135 IMG_2137 IMG_2141 IMG_2148 IMG_2160 IMG_2163 IMG_2165 IMG_2166 IMG_2168 IMG_2177

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

علي یکشنبه , 26 جولای 2015 - 17:41

دروغگو دشمن خداست فرماندار و آقاي ساعي در پايان مراسم كلي صحبت كردند بيش از چهار ساعت شركت كنندگان ديدگاههاي خود را بيان كردند نه از اول و نه از آخر و نه از وسط دو كلمه از حرف هاي و درد دل هاي شركت كنندگان را پوشش نداده اي
آخه عكس اشخاصي كه هرروز صدبار ميبينيم به چه درد ميخورد
اما انتقال پيام هاي مردم ميتواند مردم را كلي آگاه سازي نمايد
پيشنهاد ميكنيم هميشه و در هر خبر اول اخبار مكتوب جلسه را بزار عكس هم نتوانستي مهم نيست

مهم پيام جلسه است
پيشنهاد ميكنم بجاي شبستر خبر اسم سايت تان را شبستر عكس بگذاريد تا بلكه اخبار بي محتوا گير بيايد

بابک دوشنبه , 27 جولای 2015 - 8:00

من مانده ام که آیا در این جلسه تصمیم گرفته شده که ساحل تا خود آب را “””””””سنگ فرش (آن هم از نوع مصنوعی)””””””” بکنند یا نه؟

فانوس سیس یکشنبه , 26 جولای 2015 - 18:16

اینم از کارگاه دریاچه…همین مونده بود که اینم برگزار شد. دیگه کاری از دست ما برنمیاد چرا که هر کار بود ما انجام دادیم برا دریاچه و حتی کارگاشم راه انداختیم………از این به بعد باید منتظر بمونیم که بارون بیاد تا شاید فرجی حاصل بشه.

شبستری یکشنبه , 26 جولای 2015 - 19:05

سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران شبستر نیوز سربلند
آقای جلالی شورای شهرستان چه ربطی به احیاء دریاچه ارومیه داشتند هرکس باید جایگاه خودش را بدوند جای که بخشداران شهرستان کنار فرماندار ننشستند چرا آقای جلالی به خود اجازه میدهد درجایگاه قرارمی گیرد.جای بسی تعجب است شاید سمت آقای جلالی از بخشداران بزرگتره

دنیز سون یکشنبه , 26 جولای 2015 - 22:05

وقتی که دریاچه را مواد تثبیت کننده بستر دریاچه می ریزند با صرف هزینه میلیاردی ، این یعنی چی؟ یعنی اینکه دریاچه پر شدنی نیست و فاتحه اش را خوانده اند . می خواهند جلوی روان شدن نمک ها را بگیرند. یعنی دریاچه خشک شد خشک.

سحر یکشنبه , 26 جولای 2015 - 23:00

دریاچه ارومیه کی نجات می یابد.

محمد یکشنبه , 26 جولای 2015 - 23:59

آغاازیه طرف دارن مالچ پاشی میکنن یعنی اینکه این دریا مرده لااقل ریزگردهای نمکی مردمو نکشن،ازطرف دیگه میان کارگاه آموزشی وصدها سمیناربرا احیاش برگزار میکنن وآنچنان پذیرایی که درروی میزهاست ازخود میکنن ،پروفسورکردوانی گفته به هیچ وجه امکان احیای دریا وجود نداره،بزاریداین دریا به حال خودش باشه وگفته یک ریال هم هزینه کردن برا دریا زیاده،ونیز گفته بایددریا رامثل میض های لاعلاج به خدا سپرد…

ناشناس دوشنبه , 27 جولای 2015 - 0:25

5 ام مرداد ماه 1372 گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان آذربایجان‌شرقی گرامی باد.

مهدي دوشنبه , 27 جولای 2015 - 12:01

در هر خبر يك نوشته مي آيد لطفا” كپي رايت را حذف نكنيد

توضيح بدهيد اين را براي چي گذاشته ايد كه روي اعصاب مخاطبان راه ميرود

زود برداريد

شبسترنیوز دوشنبه , 27 جولای 2015 - 15:40

سلام این اولین باره میگین کسی تا حالا نگفته که اینطوری میشه در صورت امکان از مرورگر دیگه ای امتحان کنین و باز اگه مشکل داشت به بنده خبر بدین

دکتر مسعود درخشانی دوشنبه , 27 جولای 2015 - 12:24

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان و شهروندان شهرستان فرهنگی و تاریخی شبستر. لازم می دونم در مورد احیای دریاچه ارومیه نکاتی رو عرض کنم.
1- این دریاچه به دست دولت یا کس دیگری به جز مردم اطراف حاشیه دریاچه ارومیه به این وضعیت دچار نشده زیرا طبق مطالعات متعدد کارشناسان و دانشمندان ، حدود 89 درصد علت خشکی دریاچه ، استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی و سطحی به منظور کشاورزی هست پس مقصر اصلی شناسایی شده و آن همه توسعه نامتوازن و غیر علمی کشاورزی هست.
2- مدت 19 سال خشک شدن دریاچه طول کشیده و نباید انتظار داشت طی این 6 ماهی که ستاد احیای دریاچه ارومیه بنا به همت دکتر روحانی و دکتر کلانتری تشکیل شده و در راس استان دکتر ساعی به شدت تلاش می کنند به وضعیت قبل برگردد.
3- ستاد احیای دریاچه ارومیه هر ساله 40 سانتی متر نسبت به سال قبلش کاهش می یافت ولی امسال تنها سالی است که فقط 3 سانتی متر کاهش داشته و این نوید و امید بزرگی هست که نشان داد توانستیم امسال دریاچه را تثبیت کنیم و با کارهای آتی دریاچه را به تراز اکولوژیک خواهیم رساند و در ضمن دستاورد امسال نشان داد که نظرات دکتر کردووانی کاملا بی پایه و اساس است. چون فرد دانشمند و بزرگی چون دکتر کلانتری اعلام کرده که میتوانیم احیای کنیم و دولت هم بودجه بسیار خوبی گذاشته است.
4- برنامه ستاد احیای دریاچه تا سال 95 ، فقط تثبیت دریاچه در وضعیت موجود است سپس اقداماتی که طی این دو سال و سال های آینده توسط دستگاه های دولتی و همکاری مردم و کشاورزان انجام خواهد گرفت انشاءا… در سال 1402 به تراز اکولوژیک 1274.1 خواهیم رسید و دزریاچه احیا خواهد شد.
5- یکی از موارد مهمی که در تمام جهان در موارد بحرانی که بطور مزمن جوامع محلی را درگیر کرده است انجام میدهند ، آموزش های فرهنگی و اجتماعی جوامع و مردم محلی است و برای این کار هم باید اول مربیانی از خود مردم محلی انتخاب و آموزش داده شوند و در واقع این کارگاه در راستای آموزش مربی جهت کار چهره به چهره با مردم محلی است.
6- دریاچه قطع به یقیین احیا خواهد شد اما به شرطی که دستگاه های اجرایی با همین جدیت با بودجه 1100 میلیاردی کهامسال تصویب شده بطور خوب فعالیت کنند و مردم محلی و کشاورزان نیز تا پای جان فداکاری کنند برای اینکه خدای نکرده اگه تلاش نکنند مجبور به ترک منطقه و شهرشان نشوند.
7- مالچ پاشی به این دلیل نیست که دیگر همه چیز تمام شده است. تا زمان احیای کامل که حدود 8 سال طول خواهد کشید نمی توان دست روی دست گذاشت و شاهد طوفان نمکی شد و باید بعضی مناطق خطرناک دریاچه از منظر تولید ریزگردهای نمکی را تا 3 سال آینده مالچ پاشی کرد و مانع از بروز مشکلات شد.
و اما مهمترین کارهای لازم که در حال انجام هست و یا طبق برنامه ستاد احیاء دریاچه ارومیه در سال های آینده اجرا خواهند شد:
– لایروبی و مسیرگشایی رودخانه ها ( جهت جلوگیری از دست اندازی های غیر مجاز به این رودها و رساندن آب رودها به پیکره دریاچه)
– خرید حقابه کشاورزان حوضه آبریز توسط وزارت نیرو طی 5 سال آینده و نصب کنتور هوشمند حجمی جهت کنترل برداشت
– مدیریت 60 درصد بقیه حق آبه کشاورزان (آبیاری تحت فشار)
– تغییر الگوی کشت و عدم کشت گیاهان پر مصرف آب
– انسداد چاه های غیر مجاز (40 هزار چاه غیر مجاز)
– انتقال آب به پیکره دریاچه از منابع دیگر نظیر رود زاب
– انتقال آب تصفیه شده فاضلاب شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه
و …..
به امید بازگشت روزهای خوش گذشته

من دوشنبه , 27 جولای 2015 - 12:34

به جای ستاد احیا دریاچه ارومیه باید گفت ستاد کفن و دفن دریاچه ارومیه. اینطوری سنگینتر هم هست!!!

محمد دوشنبه , 27 جولای 2015 - 18:01

به نام دریاچه ارومیه ،به کام اعضای ستاد احیا……ستاد……… اسم قشنگیه…