کد خبر : 57846
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 جولای 2015 - 1:26

نام شیخ محمود شبستری در یونسکو ثبت می شود

نام شیخ محمود شبستری در یونسکو ثبت می شود

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد گفت: شیخ محمود شبستری از مشاهیر علم و ادب ایران زمین طی سال 2015 در فهرست مشاهیر علم و ادب یونسکو به ثبت می‌رسد.

81688792-70043334به گزارش شبسترنیوز ، عبدالمهدی مستکین در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی ، در دیدار با معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: پس از ثبت جهانی اسامی 33 تن از مشاهیر و نامداران ایرانی، در سال 2015 اسامی سه نفر دیگر از مشاهیر این کشور به ثبت خواهد رسید.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد اظهارکرد: در سال جاری میلادی نیز نام محمد زکریای رازی فیلسوف و پزشک قرن سوم هجری، شیخ محمود شبستری عارف و فقیه قرن هشتم و سید مرتضی علم‌الهدی عالم و فقیه برجسته قرن چهارم در فهرست مشاهیر علم و ادب یونسکو قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت این اسامی مزایای بسیاری همچون جذب گردشگر را به همراه دارد.

 شیخ محمود شبستری یکی از عارفان و شاعران سدهٔ هشتم هجریست. سال تولّد او را گوناگون و از جمله ۶۸۷ ه.ق. دانسته‌اند. محل تولّد این عارف نام‌آور شبستر  شبستر است و  در سال ۷۲۰ ه.ق. در سنّ ۳۳ سالگی وفات یافته و در زادگاهش شبستر مدفون است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ر-ی سه‌شنبه , 21 جولای 2015 - 18:40

باسلام:اگرسازمان یونسکو این تصویررابرای شیخ شبستری انتخاب کرده است جای تعجب است،زیراایشان که فقط33سال طعم زندگی راچشیده اندنمیتوانند محاسن سفیدی داشته باشند.