کد خبر : 5465
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آوریل 2014 - 2:12

طرح گازرسانی به کوره های آجرپزی وایقان افتتاح شد

طرح گازرسانی به کوره های آجرپزی وایقان افتتاح شد

مراسم افتتاح طرح گازرسانی به کوره های آجرپزی شهروایقان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در وایقان برگزار شد.

DSC01245به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز در ابتدای این مراسم سید سعید کاشانی فرماندارشهرستان شبستر ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان حاضر از زحمات مسئولین شهری وایقان تقدیروتشکر نموده وافزود:  افتتاح این طرح  در راستای حمایت از صنعت می باشد واین پروژه در سطح کشور کم نظیربودهودر کاهش آلایندگی محیط زیست تاثیر فروانی دارد.

DSC01265در ادامه  دکترامین لومشاور وزیر بهداشت در امر برنامه و بودجه و دبير مجامع شوراها و هياتهاي امناءدر سخنانی گفت:امروز برای شهرستان شبستر و علی الخصوص شهروایقان روز مهمی است  و سرمایه گذاری بسیار زیادی از طرف دولت در این خصوص شده است.

وی در ادامه گفت:بعدازاجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بر لزوم اجرای این طرح افزوده شد و این طرح در موارد  اقتصادی ،دسترسی به سوخت  و همچنین  سالم سازی محیط زیست تاثیرمثبت دارد.

DSC01293مهندس علیلو نماینده مردم شبستر نیز در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به کوره های آجرپزی شهروایقان گفت:سال هاست وایقان مرکز صنعت آجرپزی است واین طرح  سال ها قبل بایدعملی می شد و از زحمات مسئولین قبلی و فعلی در آماده سازی این طرح تشکر میکنم و این پروژه در سلامتی محیط تاثیر فراوانی دارد و  شهرک صنعتی  کمی می توانیم پیدا کنیم که 340واحد تولیدی داشته باشد و باید از تولید کنندگان این واحدها حمایت کرد.

وی ادامه داد: باید از صنعت آجرپزی حمایت ویژه کرد و امروز حدود140  واحد آجرپزی ازاشتراک گاز استفاده می کنند و باید در دست در دست هم دهیم تا همه کوره دارها بتوانند از نعمت گاز استفاده کنند

علیلو در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز مردم و خیرخیز بودن شهرستان شبستر افزود: این شهرستان باید قطب علمی فرهنگی  و قطب اقتصادی در استان باشد .

DSC01301ولی الله دینی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این پروژه از اوایل سال91شروع شد و در این طرح فقط از تولید کنندگان فقط 5درصد هزینه ها اخذ گرفته شده است  و حدود 10میلیارد هزینه شده است

دینی با اشاره به اینکه این طرح از  مهمترین پروژه های گازرسانی به بخش صنعتی در سال جاری می باشد تصریح کرد: کوره های آجرپزی وایقان شامل 350 واحد صنعتی  به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می‌شود.

وی گفت: این پروژه مهم صنعتی با اجرای 27 هزار و 210 متر شبکه گاز و احداث ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در ساعت از گاز طبیعی برخوردار می شود.

دینی اضافه کرد: گازرسانی در وایقان علاوه بر توسعه و تقویت زیرساخت های تولیدی و صنعتی با جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود.

DSC01307در بخش دیگر برنامه ،حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شهرستان شبستر ضمن تبریک هفته کار و کارگر خدمت به جامعه و مردم را از جمله ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته وافزود:محفل امروز روزی تبریک گفتنی برای شهدا وایثارگران می باشد و فلسفه وجود نظام و مسئولیت ها  ،خدمت به خلق براساس عدالت اجتماعی می باشد وخدمات مختلف نظام  به حفظ نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بستگی دارد وباید شاکر نعمات الهی بوده ودر حفظ نظام کوشا باشیم.

DSC01315

در بخش پایانی مراسم مهندس پورمهدی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان شرقی ضمن تشکر از  زحمات مسئولین افزود:توسعه پایدار  با کمک مردم انجام پذیر خواهد شد و  وظیفه حکومت ایجاد امنیت برای  فعالیت مردم می باشد .

وی در ادامه  با اشاره به زمان برگزاری مراسمات افتتاح ها افزود: سعی خواهیم کرد برنامه های افتتاح ها را در ساعات غیر اداری برنامه ریزی کنیم تا مسئولین در ادارات خود باشند

پورمهدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مسئولین استانی از هیچ کمکی در راستای توسعه شهرستان شبستر مضایقه نخواهند کرد.

برای مشاهده تصاویر بر روی لینک زیرکلیک نمایید:

گزارش تصویری مراسم افتتاح 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.