کد خبر : 53564
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۳۷

نمایشگاه حجاب و عفاف در شبستر برپا می شود

نمایشگاه حجاب و عفاف در شبستر برپا می شود

مسئول بسیج اصناف شبسترگفت: با توجه به لزوم ترویج حجاب و پوشش های اسلامی با خیاطی های شهرستان هماهنگ شده ایم تا لباس های منطبق با پوشش اسلامی دوخته شود و در نمایشگاه حجاب و عفاف عرضه شود.

IMG_9938_wmحافظ جمالدوست مسئول بسیج اصناف شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز با اعلام این مطلب گفت: با توجه به لزوم ترویج حجاب و پوشش های اسلامی با خیاطی های شهرستان هماهنگ شده ایم تا لباس های منطبق با پوشش اسلامی دوخته شود و در نمایشگاه حجاب و عفاف عرضه شود.

وی با بیان اینکه اصناف در امورات خیر نیز شرکت می کنند اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان با هماهنگی بسیج اصناف شبستر برای 200 نفر از نیازمندان مراسم افطاری برگزار خواهد شد.

جمالدوست با اشاره به وضعیت بازار هفتگی شبستر تصریح کرد: بازار هفتگی شبستر فاقد نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد وفروشندگان که از نقاط مختلف استان برای فروش اجناس به این مکان می آیند و تا بعدازظهر در بازار هستند نمی توانند نماز خود را بخوانند و علارغم پیگیری های متعدد از شورای اسلامی و شهرداری شبستر موفق به احداث نمازخانه نشده ایم و امیدواریم در این خصوص اقدام شود .

مسئول بسیج اصناف شبستر با اشاره به مشارکت اصناف در برنامه ها و مراسمات ملی و مذهبی شهرستان شبستر افزود: همگام با اقشار مختلف مردم اصناف به صورت خود جوش در برنامه ها حضور می یابند و حضور همه روزه و به موقع در نمازجماعت ظهر و عصر که از مهم ترین آنها می باشد، زیرا اصناف معتقدند، کسب و کار باید با رضایت و خوشنودی پروردگار صورت گیرد.

وی افزود: افرادی که تازه به عرصه تجارت قدم می گذارند و یا به دنبال تمدید جواز کسب خود هستند، برای این افراد کلاس های فقه بازار پیش بینی شده تا بازاریان محترم با اصول تجارت حلال آشنا شوند.

جمالدوست در پایان با اشاره به تأمین و اعطای جهیزیه برای جوانان کم بضاعت خاطرنشان کرد: بسیج اصناف شبستر به کمک اصناف و دیگر خیرین محترم با تهیه تعداد 40 فقره جهزیه به ارزش ریالی دو میلیارد ریال، این اقلام را بین اقشار مورد نیاز شهرستان تقسیم کرد البته سعی می کنیم با توجه به شعار ملی، بهتر از سال گذشته این عمل خداپسندانه را برگزار کنیم و اعطای جهیزیه توسط اصناف باز ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

بهروز یکشنبه , ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

تکواندو ، اصناف ، مشاورت نماینده و کلا همه امورات در دستان این آقاست گویا در شهرستان قحط الرجال هست و ما بی خبریم.

احساس مسئولیت دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

امام خمینی (ره): احساس مسئولیت، شرط مفیدبودن است.
احساس مسئولیت امام
یک شرط دیگر برای مفید بودن، احساس مسؤولیت است، که در باب مسائل دین و متدیّنین، این احساس مسؤولیت، تعبیر دیگری از تعهّد دینی و تدیّن است. بی‌تفاوت بودن و بی‌اعتنایی به کجروی‌ها و انحراف‌ها، با این احساس نمی‌سازد. آن طبیعی که می‌بیند در تیررس فعّالیت و قدرت او، جلوِ چشم و در نقطه‌ی دید او، بیماری وجود دارد که رنج می‌برد و بر نمی‌خیزد به کمک آن بیمار برود، این طبیب، طبیب متعهّد و مسؤول و ملتزمی نیست. آن بینایی که می‌بیند نابینایی در شُرف سقوط است و به کمک او نمی‌شتابد، تعهّد اخلاقی و دینی ندارد.

بی‌تفاوتی و حالت «به من چه»، دشمن بزرگ تعهد و رسالت عالمان دین و روشنفکران و آگاهان در جامعه است. اساس کار، این است. در دوران مبارزه‌ی این ملت با نظام طاغوت نظام فاسد و مفسد و منحرفِ گذشته، اگر این احساس تعهّد در آن مرد بزرگ، آن آتشفشان معنویت و مسؤولیت و تعهّد و در کسانی که در شعاع او جان و نیرو و خطّ و هدایت می‌گرفتند، نبود، این ملت همچنان در ذلّتِ عبودیّت و رِقیّت استکبار و عوامل استکبار، باقی می‌بود. آن مردی که ما فکر می‌کنیم امسال باید به یاد او باشیم، مظهر همین مسؤولیت بود و آرام نمی‌گرفت.

در اوایل شروع مبارزه، اواخر سال چهل و یک و آغاز چهل و دو، یکی از کسانی که داخل منزل امام بود، در قم به من گفت: «ایشان شبها دو ساعت می‌خوابند و بقیه، دائم مشغول نامه نگاری به علمای بلاد، به بزرگان و کسانی هستند که می‌توانند روی ذهن مردم اثر بگذارند». آری؛ اگر این احساس در آن مرکز نمی‌بود، در محیط دایره و بدنه‌ی بین محیط و مرکز، آن جوش و خروش پدید نمی‌آمد و این حادثه‌ی عظیم تاریخی، اتّفاق نمی‌افتاد. بعد هم دیدید که در سنین حدود هشتاد سالگی، این مرد با داشتن بیماری قلبی، سنگینترین بارها را بر دوش گرفتند و هیچ وقت نگفتند خسته هستم!

گاهی بعضی از دوستان، دوستانی که مسؤولیتهای گوناگونی داشتند و احیاناً یک ناروایی و دشواری دیده بودند و احساس خستگی می‌کردند، خدمت ایشان می‌رفتند و می‌گفتند آقا، اجازه بدهید ما برویم. چند سالی، دو سال، پنج سال، کار کردیم، حالا برویم مشغول کار خودمان شویم؛ آنهایی که روحانی بودند، علما می‌گفتند دنبال درس و بحث خودمان برویم. ایشان می‌گفتند: اگر بنای خسته شدن است، من از همه‌ی شما اولی به خسته شدن هستم. راست هم می‌گفتند؛ این‌هایی که می‌آمدند، جای فرزندان ایشان بودند. پیرمرد هشتاد و چند ساله، با بیماری، این‌گونه بود! این احساس مسؤولیت است.
بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۷۸/۳/۱۴

وجدان های بیدار دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

امام سجّاد (ع) : بدان که خدای عزّوجلّ را بر تو حقوقی است که در هر جنبشی که از تو سر می زند و هر آرامشی که داشته باشی و یا در هر حالی که باشی یا در هر منزلی که فرود آیی یا در هر عضوی که بگردانی یا در هر ابزاری که در آن تصرّف کنی، آن حقوق اطراف تو را فرا گرفته است . بزرگترین حقّ خدای تبارک و تعالی همان است که برای خویش بر تو واجب کرده؛ همان حقّی که ریشه همه حقوق است.
امام سجّاد-علیه السّلام نمی فرماید تو بر گردن دیگران حقّی داری که آنها باید در مورد تو رعایت کنند بلکه می فرماید؛ حقوقی تو را احاطه کرده ؛ یعنی حقوقی که دیگران بر گردن تو دارند و تو باید از عهدۀ آنها برآیی. همانطور که دیدیم اسلام دینی تکلیف گراست و اصولاً دینداری بدون مسئولیّت پذیری و تعهّد معنایی ندارد. در ادامه به اهمیّت مسئولیّت پذیری و جایگاه آن در قرآن و سنّت می پردازیم.
در قرآن مجید آیات فراوانی وجود دارد که اهمیّت مسئولیّت پذیری و وظیفه شناسی را برای انسان بیان کرده است؛ به عنوان مثال قبول مسئولیّت در قرآن ، به بار سنگین تشبیه شده است.

خداوند در قرآن می فرماید:
وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ اِنَّ السَّمعَ وَ البَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ اولئکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً
از آنچه نمی دانی پیروی نکن ؛ چرا که گوش و چشم و دلها همه مسئولند 9- اسراء(17)،آیه 36.

زیر بنای مسئولیّت پذیری
«مسئولیّت»؛ در لغت به معنای موظّف بودن و یا متعهّد بودن به انجام امری می باشد.
«وظیفه»؛ به آن چیزی اطلاق می شود که شرعاً یا عرفاً بر عهده کسی باشد.
«تکلیف»؛ به معنای بار کردن کاری سخت توأم با رنج، بر کسی می باشد.
«تعهّد»؛ به معنای گردن گرفتن کاری4 و همچنین عهد و پیمان بستن نیز آمده است .
«حقّ»؛ در این مبحث به معنای سهم و نصیب می باشد.

شبستر یکشنبه , ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

اقای جمالدوست از بهترین و موثرترین مدیران شهرستان هست

نامدار یکشنبه , ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

آب ازسرچشمه گله…..

دانشجو دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۲۳

استاد بهروز اقای نماینده میخواد از ایشان مشاوره بگیره چه مشکلی داره؟؟؟ مشاور بودن هم شغل نیست که بگی جای شما رو تنگ کرده هیچ حق و حقوقی هم واسش نیست شما هم میتونی برو مشاور مقامات شو

م.بدر دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۵۹

همینمون مونده بود که حافظ خان هم خودشو رسانه ای کنه!!! ………

الف - ب دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

روی چه حسابی همه مسئولین روزی 4 تا مصاحبه کنند و رسانه ای بشن ولی حافظ خان حق نداشته باشه سالی یه بار رسانه ای بشه؟؟؟

ali دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

از متن مصاحبه این آقا معلوم میشه اصناف نازهای ومیه راهم جزو امور مشارکتی میدونند وشایدهم این آقا برداشتش از حضور در نماز اینه !!!! کاش حداقل دیگه نماز خوندن خود و مردم را بپای اصناف و عملکردش نذاریم و از جای دیگه خرج کنیم تا نمازهامان رنگ خدایی بگیرد و نه خدای ناکرده ریایی

به کجا چنین شتابان دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

یا ایها المسلمون اتحدوا
امام راحل (ره )افزون براتحاد بین مسلمانان جهان در تمام مراحل نهضت به اتحاد و همبستگی هه اقشار مردم جامعه به عنوان اساس مبارزه علیه استعمار واستبداد تکیه داشت و آن رااز مهمترین وظایف دینی و وجدانی آنان می شمرد و پیروزی را در سایه وحدت و مبارزه پی گیر جستجو می کرد:

بر رهمه اقشار ملت تکلیف الهی و وجدانی است که بااتحاد کلمه بدون هراس از قدرتها وابرقدرته هدف اسلامی خود را تعقیب …. و با قاطعیت و جدیت به سوی هدف پیش روند که وعده خداوند به مستضعفین نزدیک است .

در بیان دیگر حضرت امام وحدت و همبستگی مسلمانان را در برابرابرقدرته به هر قیمت ممکن لازم و ضروری می شمرد و گریزازاختلاف و تفرقه رااز وظایف آحاد مسلمانان می داند:

[….وقتی همه قدرتها علیه ما هستندعقل و دیانت واسلام اقضتاء می کند که با هم باشیم .این یک تکلیف شرعی است .اگر خدای نخواسته ببینیم می خواهداختلاف واقع شود تکلیف شرعی مااین است که با هر ترتیبی که می شود جلویش را بگیریم ولو باافشاء کردن ولو بااین که .یک نفر و یا یک دسته را برای ملت قربانی کنیم]

حجاب و عفاف دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری درباره حجاب و عفاف

مفهوم حجاب

حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست.حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است.حجاببه معنای پوشیدن سالم [است]؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنا می دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.

کدام پوشش؟

اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.

حجاب؛ موصونیت نه محدودیت

مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است. 26/10/68

ارزش عفت

· عفت، آن صخره آسیب ناپذیر در انسان نیست؛ مثل همه خلقیات و خصلت های انسانی، در معرض تهاجم قرار می گیرد. یکی از چیزهایی که می تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقوای او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگی و محیط کار و محیط جامعه است. معاشرت نامناسب، یعنی معاشرتی که در او جهات فرهنگی و اخلاقی خاص رعایت نشده باشد. آن چیزی که می تواند به این نگه داری و مصون سازی و جداسازی کمک کند، حجاب است. بهترین چیز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نکردن است:حجاب، یعنی مانع؛ یعنی فاصل در زن. 11/12/64

عفاف امر مشترک زن و مرد

این مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند؛ منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، به خصوص در کشور ایالات متحده امریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفت زن تعدی و تجاوز می کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمارها واقعاً وحشت انگیز است؛ در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می گیرد! ببینید چقدر مسئله عفت مهم است.

برترین پوشش

· من مى‏گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‏ ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و – همان‏طور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.4/10/70

· مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.20/7/73

· زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را کم ارزش می کند.23/2/91

· عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست.

زن ایرانی، مبارز میدان

· زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک تر است و طیبه و طاهر است.سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می کند و در تمام صحنه ها حضور دارد. 7/11/63

· حجاب و عفاف مخصوص خواهران نیست ای برادران مسلمان! و ای برادران جوان! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.3/4/59

ب.م دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

ای حافظ شیرازی / تو کاشف هر رازی
من طالب یک کارتم / بر من نظر اندازی

شبستری دوشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

تو این سه چهار سالی که من اخبار شهرستان رو دنبال میکنم اقای جمالدوست کلا 2-3 مورد مصاحبه داشتن که یکیش به زمان انتخابات سال 92 برمیگرده که ایشان عضو هیات نظارت بر انتخابات بودن و یکبار هم الان هر کس مصاحبه های بیشتری از ایشان سراغ داره به ما هم خبر بده

پاسخ شبستری سه شنبه , ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۲۲

اگر یکم توجه کنید در همین خبر بخشی هست که فقط سوابق مربوط به اخبار درج شده از این شخص که مثل زبلخان کارتنی همهجا حضور سبز دارد میتوانید ب.درضمن هرکس بکارخودش بره آبرومندتره و سنگین تر. نخود هرآش شدن یکم چندچهره میکنه آدمارو.

شبستری سه شنبه , ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

اقای جمالدوست هر جا حضور داشته بنا به مسئولیتش و تخصص و تجربه اش و بنا به درخواست ازش بوده است و هیچ جایی خودشو بدون دعوت قاطی کاری نکرده

ل. ن سه شنبه , ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

هامیدان سورا بیزه ده بیر الوم الله! حافظ ده میز صاحابی الوب سوز صحبت الیر خبرنگارلارینان!!!!

شبسترلی چهارشنبه , ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۳:۰۸

آخه پدرش هم در امور خیر دست توانایی داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

متعجب!! پنج شنبه , ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

خوب پسرشه و حتما ذاتش به پدرش کشیده والاااااااااااااااااااااااااااا ناراحتی نداره که.