کد خبر : 51511
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 21:00

نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!

نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!

به گزارش شبسترنیوز ، مرتضی الویری در گفتگو با خبرآنلاین درباره رویکرد دولت یازدهم گفت: خوش بینانه این است که دولت برای اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند،

به گزارش شبسترنیوز ، مرتضی الویری در گفتگو با خبرآنلاین درباره رویکرد دولت یازدهم گفت: خوش بینانه این است که دولت برای اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند، دولت دغدغه های لازم را در این زمینه ندارد و این ضعف از ابتدای کار دولت هم وجود داشته و اگر مسئله هسته ای هم نبود این نقص را ما می توانستیم در شاکله دولت و از ترکیب کابینه مشاهده کنیم. امیدوارم به زودي چالش هسته ای حل شود تا بهانه ای دیگر برای قصورها باقی نماند و کنشگران سیاسی و اجتماعی نیز با صدای بلند تر مطالبات قانونی مردم را پیگیری نمایند.

وی افزود: فعلا موضوع ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو مطرح نیست . چون مطمئن هستند در تمام حوزه های انتخابیه نیروهای وفادار، کارآمد، محبوب و دارای پشتوانه های مردمی دارند و نیازی به ائتلاف با جریان های دیگر ندارند. اما ممکن است در آینده به صورت موردی هماهنگی هایی بین جریان اصلاح طلب و جریان های اعتدالی پیش بیاید. مثلا اگر در یک حوزه ای ببینیم نامزد اصولگرای معتدل پشتوانه رای بیشتری از نامزد اصلاح طلب دارد در این صورت از او حمایت خواهیم کرد. همانطور که در انتخابات سال ۹۲ جریان اصلاح طلب از کاندیدای خودش عدول کرد و به یک کاندیدای اعتدالی روی آورد تا بتواند به پیروزی برسد.

این اصلاح طلب تندرو با اهانت به وکلای مردم در مجلس هشتم و نهم افزود: چیزی که من با اطمینان می توانم بگویم این است که هرگز مجلس نهم تکرار نخواهد شد. این مجلس در غیاب اصلاح طلبان شکل گرفت و اصلاح طلبان به دلیل گله مندی های زیادی که از سال ۸۸ داشتند صحنه را ترک کردند و به صورت نانوشته نه کاندیدا شدند و نه حضور فعالی در آن انتخابات داشتند. نکته دیگر اینکه مجلس نهم درست در زمانی شکل گرفت که دوران شعارهای تند و تیز بود که زادگاه آن دولت گذشته بود. آنها توانسته بودند بر مبنای دوپینگ شعارهای فاقد شعور و آگاهی، خودشان را بالا بکشند. نتیجه اش شکل گیری مجلسی ناکارآمد و بله قربانگو بود. اگر از تعداد محدودي نماینده دلسوز و وظیفه شناس بگذریم، این مجلس و مجلس هشتم در بسیاری از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله احمدی نژاد افتاد دخیل و سهیم است. اگر یک روز دادگاه عادلانه ای برای محاکمه کسانی که به منافع ملی خیانت کردند و صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند تشکیل شود بدون تردید در آن دادگاه باید تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم که یا در مقابل تخلفات سکوت کردند و یا به وسیله اقدامات خاص دولت را به انجام کارهای غیرقانونی تشویق کردند حاضر شوند. من اطمینان دارم که مجلس نهم تکرار نخواهد شد و جریان های تندرو و قانون گریزی که مجلس را از مسیر خود دور کردند جایی در این مجلس نخواهند داشت.

وی در عین حال با رد ادعای روحانی عنوان کرد: به نظر می رسد که دولت مسئله هسته ای را جدی گرفته و وقت و انرژی زیادی صرف آن می کند. حتی تلقی من این است که دولت در زمینه توجه به مسئله هسته ای گرفتار بزرگنمایی شده است. من با این نظر آقای روحانی موافق نیستم که بسیاری از مشکلات کشور به وسیله رفع مسائل هسته ای برطرف خواهد شد. بسیاری از مشکلاتی که در کشور به وجود آمد و رشد منهای ۶.۸ درصد را در سال ۹۱ رقم زد مربوط به تحریم نبود بلکه مربوط به کاهش بهره وری بود که این کاهش بهره وری هم در نتیجه حکمرانی ناکارآمد در داخل کشور و عملکردهای ضعیف مدیران کشور بود. به این ترتیب حتی اگر مشکلات هسته ای کاملا برطرف شود اما ما به ارتقا بهره وری نپردازیم و سیستم را کارآمد نکنیم صرف برداشتن تحریم مشکلی را حل نخواهد کرد. من رفع تحریم را شرط لازم و کافی برای حل مشکلات کشور نمی دانم.

 

منبع: جهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.