کد خبر : 51506
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 21:30

تغییر متن طرح هسته‌ای به دستور لاریجانی

تغییر متن طرح هسته‌ای به دستور لاریجانی

به گزارش شبسترنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر از اقدام کمیسیون امنیت ملی به دستور لاریجانی برای تغییر متن گزارش کمیسیون از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای خبر داد. نماینده مردم شاهین‌شهر در تشریح این موضوع گفت: در نگارش اولیه طرح، نتیجه مذاکرات و توافق نهایی باید به تصویب مجلس شورای

به گزارش شبسترنیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر از اقدام کمیسیون امنیت ملی به دستور لاریجانی برای تغییر متن گزارش کمیسیون از طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای خبر داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در تشریح این موضوع گفت: در نگارش اولیه طرح، نتیجه مذاکرات و توافق نهایی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسید، اما به دستور لاریجانی، کمیسیون امنیت ملی گزارش طرح را تغییر داده و بر اساس گزارش جایگزین کمیسیون از طرح الزام دولت، دیگر نیازی نیست که توافق نهایی به تصویب مجلس برسد بلکه در مقدمه طرح آورده شده، الزامات طرح به صورت شفاف از سوی تیم مذاکره‌کننده رعایت شود.

وی این اقدام کمیسیون امنیت ملی و رئیس مجلس را خلاف ماده ۱۴۶ آیین‌نامه مجلس خواند و گفت: نمایندگان برای گزارش اولیه که بر اساس آن توافق نهایی باید به تصویب مجلس می‌رسید، درخواست اولویت بررسی داده بودند نه برای گزارشی که به دستور لاریجانی هم‌اکنون تهیه شده است.

به گزارش مهر، بر اساس آیین‌‌نامه داخلی مجلس، گزارش چاپ شده کمیسیون تا زمانی که دستور کار هفتگی درج نشده باشد، فقط با تصویب دو سوم اعضای کمیسیون و تائید هیات رئیسه قابل تغییر و اصلاح است و در صورت درج در دستور هفتگی، قابل تغییر و اصلاح نیست.

 

منبع: جهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.