کد خبر : 51500
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2015 - 22:15

استیضاح وزیر راه در راه است

استیضاح وزیر راه در راه است

به گزارش شبسترنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها بازار استیضاح وزیران همزمان با پایان دوره نهم مجلس بسیار داغ شده و نمایندگان این بار به سمت وزیر راه و شهرسازی رفته‌اند. براساس این گزارش؛ در اردیبهشت ماه بود که وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان در خصوص مسکن مهر

به گزارش شبسترنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها بازار استیضاح وزیران همزمان با پایان دوره نهم مجلس بسیار داغ شده و نمایندگان این بار به سمت وزیر راه و شهرسازی رفته‌اند.

براساس این گزارش؛ در اردیبهشت ماه بود که وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان در خصوص مسکن مهر به مجلس احضار شد و تعدادی از نمایندگان از سوالات وی قانع شد و موضوع به خیر گذشت .

بر این اساس؛ هفته گذشته استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید خورد اما به دلیل سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور فرانسه و نیز سفرهای استانی دولت کنسل شد اما از سوی دیگر برخی اخبار ضد و نقیض وجود دارد از جمله اینکه تعدادی از نمایندگان به دلیل خصومت شخصی استیضاح وزیر راه وشهرسازی را مطرح کردند که این موضوع کاملا بر خلاف قوانین کشور است.

اما چندی نگذشت که دوباره نمایندگان موضوعات جدیدی در حدود ۲۲ محور از جمله مسکن مهر، مسکن اجتماعی، ریلی، هوایی، جاده‌ای مطرح کردندکه امیدوار هستیم این بار وزیر راه و شهرسازی بتواند با قاطعیت به آنها پاسخ دهد.

براساس این گزارش؛ منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه تعدادی از نمایندگان درخواست استیضاح از وزیر راه وشهرسازی مطرح کردند، افزود: در حال حاضر تعدادی از نمایندگان این درخواست را عنوان کرده‌اند و قرار است که سه‌شنبه مطابق با ۲ تیر ماه در کمیسیون عمران صورت گیرد.

وی در افزود: هفته گذشته به دلیل سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور فرانسه این جلسه لغو می‌شود که این هفته دوباره انجام خواهد شد.

همچنین علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ۲۴ محور مطرح شده است ،افزود: این محورها علاوه بر مسکن در حوزه‌های عمرانی و راه نیز وجود دارد.

وی افزود: تعداد امضای نمایندگان درحال حاضر بیش از ۱۰ نفر است و امیدوار هستیم که این نمایندگان از صحبت‌های وزیر راه وشهرسازی قانع شوند.

براساس این گزارش؛ ثمره دولت یازدهم در بخش مسکن طی این دوسال تنها طرح جامع مسکن بوده که قرار است این طرح در اول تیر ماه بعد از ارائه نظرات کارشناسان به طور رسمی رونمایی گردد.

این گزارش می‌افزاید: در حوزه هوایی نیز متاسفانه کشور ایران در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد و عمر ناوگان هوایی ما رو به پایان است و تعدادی از هواپیمایی که پرواز می‌کنند عمرشان به بیش از ۳۵ سال می‌رسد.

براساس این گزارش؛ خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هواپیمای آماده پرواز داریم، گفت: متأسفانه همین تعداد هواپیما نیز زمین‌گیر شده است و باید بر ناوگان حمل‌ونقل هوایی افزوده شود.

خسروی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ فروند هواپیما باید وارد کشور شود تا توان جابجایی مسافران ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس به بودجه در نظر گرفته شده برای بخش هوایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای بودجه ناوگان هوایی در نظر گرفته نشده است و بخش خصوصی که شرکت‌های هواپیمایی نیز جزء این بخش هستند می‌توانند از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

حال باید دید عباس آخوندی که این روزها در گیر و دار استیضاح است در بازگشت از سفر که برای مذاکرات جهت خرید و عقد قرارداد در حوزه هواپیمایی و راهسازی رفته است، می‌تواند نمایندگان مجلس را قانع کند.

 

منبع : جهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.