کد خبر : 465
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 دسامبر 2013 - 20:14

دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات علمی و پژوهشی انقلاب اسلامی است

دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات علمی و پژوهشی انقلاب اسلامی است

فرماندار شهرستان شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از افتخارات علمی و پژوهشی انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش شبسترنیوز فرماندار شهرستان شبستر در مراسم جشن سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با اشاره به افتخارات انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی را از افتخارات علمی و پژوهشی آن برشمرد و از تلاشهای انجام شده در این دانشگاه، و زحمات همه عوامل در تأسیس و راه اندازی و رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد.
جمشید عقلمند در خصوص جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت: من از جمیع رؤسای این دانشگاه که در طول ربع قرن در این دانشگاه زحمت کشیده و دانشگاه را به این حد رسانده اند که امروز این دانشگاه رتبه دوم علمی و پژوهشی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی( استان آذربایجان شرقی) را در اختیار دارد، و این افتخارات با تلاشهای رؤسای محترم ادوار مختلف این دانشگاه، و اعضای هیأت علمی و کارکنان زحمتکش آن بدست آمده و جا دارد از زمان تأسیس، و همچنین از تلاشهای دکتر سعید مشکینی، رئیس فعلی این دانشگاه تشکر نمایم.
وی با اشاره به ویژگیهای فرهنگی شهرستان شبستر اظهار داشت: یکی از ویژگیهای ممتاز شهرستان شبستر، وجود چندین مرکز دانشگاهی در آن است. این شهرستان با داشتن 3 واحد،و یک مرکز دانشگاهی آزاد اسلامی، 2 مرکز دانشگاهی پیام نور و دانشگاه جامع علمی کار بردی، دارای 7 مرکز دانشگاهی است که این نشان از فرهنگ عمیق مردم این شهرستان است. شبستر شهری است که جمعیت دانشجویی آن بیش از جمعیت خود مرکز شهر ستان است، و نکته مهم تر اینکه در این شهرستان در یک دهستان نیز دانشگاه وجود دارد وآن دانشگاه پیام نور بنیس است واین نشانگر پتانسیل بالای شهرستان شبستر و علاقه و درک عمیق مردم از موضوعات علمی وفرهنگی است.
فرماندار شبستر با اشاره به درصد پایین بیکاری در این شهرستان، وجود مراکز علمی و دانشگاهی را از عوامل تأثیرگذار در این شهرستان،گفت: در حال حاضر درصد بیکاری در شهرستان شبستر 7/2 است. عده ای شاید بگویند آیا این آمار درست است؟ بله درست است، دلیل این امر هم این است که در حال حاضر حدود 5000 نفر از تبریز و مرند در شبستر اشتغال به کار دارند و این دلیل نیاز ما به نیروی کار وکمبود آن و ضریب بیکاری پایین است. البته این به معنای نبود بیکاری نیست ؛لیکن برخی از نیروهای بیکار درخواستهای بالایی برای کار بصورت استخدام در ادارات ونهادها را دارند که این مو ضوع امری خارج از دسترس ماست، لیکن در بخشهای خصوصی کار زیادی برای انجام هست. رئیس شورای اداری شهرستان شبستر، در خصوص پتانسیل بالایی مشارکت مردمی در احداث مراکز علمی و فرهنگی گفت: شهرستان شبستردارای پتانسیلهای زیادی درمشارکت مردم در جذب خیرین و نیکوکاران دارد. مشارکت خیرین بزرگوار در احداث مراکز دانشگاهی، از جمله خیرین دانشگاه آزاداسلامی شبستر ودیگر دانشگاههای شهرستان، همت خیرین در احداث مدارس وآموزشگاههای مجهز وعلاقه وافر آنها به مشارکت بیشتر از دلایل این ظرفیت است .
خاطر نشان می سازد در مراسم جشن سالروز تأ سیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر از خیرین این دانشگاه، هیأت امنای اولیه این دانشگاه وتلاشگران اولیه تأسیس دانشگاه تجلیل شد.

بهمن بهزادسیس
DSC01413

DSC01386

DSC01364

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.