کد خبر : 4557
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آوریل 2014 - 2:03

ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ تدوین سند تحول صنعت خودرو هفته آینده به لاریجانی

ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ تدوین سند تحول صنعت خودرو هفته آینده به لاریجانی

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور با بیان اینکه پیشنهاد خود را برای تشکیل کمیته‌”تدوین سند تحول صنعت خودروسازی” به صورت کتبی هفته آینده به رئیس مجلس و وزارت صنعت ارائه می دهیم، گفت: فعالیت این کمیته با محوریت مجلس است.

43128_thum

به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره زمان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صحن علنی مجلس گفت: این گزارش باید ابتدا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و به تصویب برسد سپس در دستور کار هیأت رئیسه مجلس برای قرائت در صحن علنی قرار گیرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ماموریت اصلی هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودورسازی درباره اتمام گزارش تفحص به اتمام رسیده است، افزود: زمان قرائت این گزارش بستگی به وقتی دارد که برای طرح این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صحن علنی داده می شود اما فکر می کنم تا نیمه اردیبهشت این گزارش در صحن علنی قرائت شود.

10 تا شورای رقابت هم نمی‌تواند قیمت واقعی خودرو را تعیین کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودرو در سال 93 با توجه به گزارش تحقیق و تفحص و انحرافات مالی در خودروسازان گفت: اگر 10 تا شورای رقابت هم ایجاد شود به قمیت واقعی برای خودرو دست نمی یابند؛ به دلیل اینکه شاکله صنعت خودروسازی مشکل دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که سیستم شرکت های خودروسازی با مشکل مواجه باشد قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان کاهش نمی یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: به  نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردم تا زمانی که خودروسازان بر روی پایه های کج حرکت می کنند مشکلات در این صنعت ادامه دارد لذا باید با یک برنامه ریزی مدون فعالیت خودروسازان البته به طوری که موجب قطع تولید نشود متوقف و در این مدت شاهد تغییر وضعیت در صنعت خودروسازی باشیم.

گزارش تحقیق و تفحص بایگانی نمی شود

علیلو با تاکید بر اینکه شاکله صنعت خودروسازی باید تغییر یابد تصریح کرد: برای این تغییر وضعیت پیشنهاد و الگو داریم؛ هیأت تحقیق و تفحص در نظر ندارد بعد از فعالیت خود این گزارش را بایگانی کند بلکه یکی‌ از برنامه‌های هیأت تحقیق و تفحص بعد از قرائت گزارش، برنامه ریزی برای تغییر سیستم و تدوین سند تحول در صنعت خودروسازی است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور گفت: با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردم و با اعضای تحقیق و تفحص نیز همفکر هستیم تا گزارش این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد.

وی با اشاره به پیشنهاد والگوی هیأت تحقیق وتفحص برای تغییر وضعت صنعت خودروسازی گفت: در این راستا کمیته ای متشکل از مجلس، وزارت صنعت، دانشگاه، مراکز پژوهشی و صاحبان تجربه با الگو گیری از خودروسازان خارجی، داخلی، نظریه های بومی و بحث های علمی یک ساختار جدید تدوین شود.

علیلو گفت: هدف کمیته ای که تشکیل می شود تدوین سند تحول در صنعت خودروسازی و الزام اجرایی این سند است تا در نهایت صنعت خودروسازی کشور جایگاه خود را پیدا کند.

این نماینده مردم با بیان اینکه به هیچ عنوان با ساختار فعلی به یک خودروسازی پویا، کیفی با قیمت رقابتی مبدل نمی شویم افزود: شاکله صنعت خودروسازی از پایه مشکل دارد که اثبات این موضوع گرچه انرژی زیادی می برد اما قابل اثبات است که وضعیت فعلی خودروسازی ما را به یک هدف درست نخواهد رساند و باید یک تحول اساسی در این بخش صورت گیرد.

ارئه پیشنهاد کمتیه مشترک به رئیس مجلس هفته آینده

علیلو درباره زمان تشکیل کمیته مشترک تصریح کرد: ما پیشنهاد خود را برای تشکیل کمیته‌”تدوین سند تحول صنعت خودروسازی”  به صورت کتبی هفته آینده به رئیس مجلس و وزارت صنعت ارائه می دهیم و اعضای هیأت تحقیق و تفحص نیز برخی با قاطعیت و برخی نیز تلویحی موافق تشکیل این کمیته هستند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص ازصنعت خودروسازی با بیان اینکه فعالیت این کمیته با محوریت مجلس است، افزود:‌ در صورتی که این کمیته با محوریت وزارت خانه یا سایر دستگاه فعالیت کند نتیجه آن تفکری است که در شرایط فعلی بر صنعت خوردسازی حاکم است لذا باید یک الگوی جدید به طوری که صنعت خودرو را با ضریب ریسک بسیاری پایین به اهداف خود برسد./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

حمید راضی یکشنبه , 6 آوریل 2014 - 17:36

آقای علیلو جون مادرت بیا و از خیر این تحقیق و تفحص که میدونم و میدونی که بجایی نمیرسه بگذر . بجای این کار ردیف کن ماشینای ارس رو بشه اینجا آورد بریم نفری یدونه بخریم بیاریم سوار شیم حالشو ببریم
والا!

مهدی یکشنبه , 6 آوریل 2014 - 23:52

راستش آقای علیلو منم نظرم اینه که بیشتر به فکر منطقه مون باشی و اینجوری کشورهم خودبخود درست میشه و کاری بکنی شبستر وارد طرح آزاد ارس بشه و مردم بتونند از امکانات مناطق آزاد بخصوص خرید خودرو لوکس خارجی بهره مند بشن.

مرادی هفت چشمه دوشنبه , 7 آوریل 2014 - 15:40

آقای مطهری رو درگیر مسائل مخابرات کردن
آقای علیلو درگیر مسائل خودرو شد
نماینده بعدی هم حتما درگیر قراردادهای نفتی میشه

سابقه نداشته نماینده ای از شهرستان های کوچک وارد مجلس بشه و درگیر مسائل لاینحل نشه