کد خبر : 446
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اکتبر 2013 - 19:04

مسجد جامع روستای هریس افتتاح شد

مسجد جامع روستای هریس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شبستر نیوز مراسم گرامیداشت عید غدیر خم در روستای هریس از توابع شهرستان شبستر با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد. در این مراسم معنوی كه مسئولان ادارات شهرستان شبستر و بسیجیان جان بركف و خانواده‌های

به گزارش خبرنگار شبستر نیوز مراسم گرامیداشت عید غدیر خم در روستای هریس از توابع شهرستان شبستر با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد. در این مراسم معنوی كه مسئولان ادارات شهرستان شبستر و بسیجیان جان بركف و خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران روستای هریس نیز حضور داشتند، نخست، امام‌جمعه شهرستان شبستر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در منطقه شبستر گفت: شهرستان شبستر و روستاها و شهرهای همجوار به عنوان بلد‌الطیب در استان مطرح بوده و مردم فهیم و ولایت‌مدار این خطه از میهن اسلامی با حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و راهیپمایی‌ها و تمامی مناسبات فرهنگی و اجتماعی و نمازهای جمعه و جماعت و لحظات به فرامین مقام معظم رهبری لبیك گفتند.

امام‌جمعه شهرستان شبستر افزود: در مدت كوتاهی خیلی از مساجد با حمایت‌های مردم و خیّران این شهرستان و راهنمایی‌های مسئولان تجدید بنا شده‌اند.

همچنین، در ادامه این مراسم، آیت‌الله مجتهد شبستری، امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به واقعه تاریخی غدیر، به تفسیر آیه ولایت در قرآن كریم پرداخت و گفت: ولایت یعنی رهبری لذا از مطرح شدن كلمه ولیّ به صورت مفرد می‌توان فهمید كه خداوند متعال خواسته است ولایت خویش را در اختیار رسول اكرم(ص) و حضرت علی(ع) نیز قرار دهد بدون آنكه این مقام را از خود سلب كند كه ولایت آن‌ها از همان سنخ ولایت خداوند است.

وی ادامه داد: همان‌طور كه شیعه نیز قائل است، رسول اكرم و ائمه معصومین(ع) بنده خدا هستند و هر آنچه كه در اختیار دارند از جانب خداوند است و خدا به آن‌ها اعطا كرده است و آن‌ها از خود به تنهایی هیچ ندارند.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینكه بعضی از افراد ناآگاه و نادان و لجوج كه كلمه ولی در خطبه غدیریه را به معنای دوست تعبیر می‌كنند، تصریح كرد: این مسئله برخلاف آیات و روایات اسلامی است و از نظر عقلی هم اثبات نمی‌شود كه پیامبر(ص) در آن شرایط حساسی و هوای سوزان خیل عظیمی از كاروان‌های حج را جمع كند و بگوید علی دوست من است لذا این مسئله با شرایط و فضای حاكم بر روز غدیر سازگار نیست و مطرود است.

مجتهد شبستری با اشاره به درس‌ها و پیام‌های غدیر گفت: تبعیت از سیره و منش و رفتار علی(ع) در سلوك اجتماعی و فردی، ساده‌زیستی، دوری از تجمل و رعایت عدالت در مناسبات فردی و اجتماعی درس‌هایی از غدیر است كه همواره باید مدنظر مسئولان و عموم مردم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.