کد خبر : 42486
تاریخ انتشار : جمعه 8 می 2015 - 3:24

انتقاد شهردارخامنه از سازمان میراث فرهنگی/خامنه می تواند قطب گردشگری کشور شود

انتقاد شهردارخامنه از سازمان میراث فرهنگی/خامنه می تواند قطب گردشگری کشور شود

شهردارخامنه گفت:خانه شیخ محمد خیابانی تملک شده و اسناد آن نیز موجود می باشد و بارها از میراث فرهنگی پیگیر بوده ایم تا این مکان به عنوان اثر ملی ثبت شود ولی تاکنون هیچ اقدام عملی جهت ثبت ملی انجام نشده است.

DSCF0571به گزارش شبسترنیوز بابک شریفی شهردار شهرخامنه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخ و فرهنگ این شهر گفت:خامنه زادگاه پدری مقام معظم رهبری و شیخ محمد خیابانی می باشد و این افتخار بزرگی  می باشد و تلاش می کنیم این شهر را از نظر گردشگری و فرهنگی بیشتر از این بشناسانیم.

وی ادامه داد: وجود کهن سال ترین درخت چنار نیز از دیگر آثار محیط زیستی این شهر می باشد و  به عنوان صدومین اثر طبیعی ثبت شده و از نقاط مختلف کشور جهت بازدید از این درختان و دیگر اماکن تاریخی خامنه به این شهر سفر می کنند.

وی با تقدیر از شورای اسلامی شهرخامنه تصریح کرد:بزرگترین نقطه قوت شهرداری های کوچک شوراهای اسلامی می باشند و شورا بازوی قدرتمند و پرتوان شهرداری می باشدو با همکاری و همت  شورای اسلامی در سال 93  توناستیم مبلغی بالغ بر 200میلیون تومان از خیرین و مردم شهر در جهت پیشرفت پروژه ها جذب کنیم و این نشان می دهد مردم به شهرداری و شورای اسلامی اعتماد دارند.

شریفی با اشاره به مراحل احداث تالار در این شهرافرود:در سال 86 ساخت تالار در زیربنای 1700 متر شروع شده و با توجه به اینکه این طرح موجب شده بود نتوانیم به مردم خدمات روزانه ارائه کنیم تلاش خواهیم کرد ساخت تالار را از مدیریت شهرداری خارج و به بخش خصوصی واگذار کنیم و در دور چهارم شوراها نیز شهرداری 250میلیون تومان برای احداث این تالار هزینه کرده است.

اقدام عملی برای ثبت ملی خانه شیخ محمدخیابانی نشده است

شهردار خامنه با انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهارکرد:خانه شیخ محمد خیابانی توسط شهرداری تملک شده و اسناد آن نیز موجود می باشد و بارها با نامه و حضورا از میراث فرهنگی پیگیر بوده ایم تا این مکان به عنوان اثر ملی ثبت شود ولی تاکنون هیچ اقدام عملی جهت ثبت ملی این مکان تاریخی انجام نشده است و با توجه به اماکن تاریخی و وجود موزه در این شهر هدفمان این است که خامنه به عنوان قطب گردشگری کشور شناخته شود.

شریفی با اشاره به پروژه های احداث شده در این شهر ابراز کرد: پارک محله ای با اعتباری بالغ بر65میلیون تومان، فاز دوم پارک مصلی ، آسفالت ریزی محلات با اعتباری بالغ بر200 میلیون تومان و جدول گذاری بیش از 2کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

DSCF1016

میزبانی ازشهدای گمنام در خامنه و مهربان از مهم ترین  و بزرگترین افتخاراتم می باشد

وی با اشاره به بودجه شهرداری در سال 93 افزود:در سال 93 بودجه را یک میلیارد و100میلیون  تومان تنظیم کردیم که شاهد تحقق یک میلیارد و700 میلیون تومانی بودجه بودیم و همچنین کمک های دولتی در سال 93 برای شهرداری های کوچک بی سابقه بود.

وی ادامه داد:در سال جدید نیز بودجه با هزینه یک میلیارد و 400 میلیون تومان تنظیم شده است و هدفمان این است که بودجه واقعی تر شود و ممیزی املاک،اجرای طرح هادی و شهرداری الکترونیک از مهم ترین برنامه هایی است که در سال جدید در نظر داریم اجرا نمائیم.

شهردارخامنه تصریح کرد: دومین مدرسه ایران توسط اسدالله معرفت در شهرخامنه ساخته شده و این مدرسه مایه افتخار شهرستان شبستر می باشد و مکاتبات لازم با میراث فرهنگی انجام شده تا این مدرسه که هم اکنون نیز فعال می باشد به عنوان اثر ملی ثبت شود.

شهردارخامنه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری تصریح کرد:بزرگرتین نقطه قوت ما  عملکرد فرهنگی بود و همایش های مختلف از جمله پیاده روی،تجلیل از نخبگان شهر،مسابقات دوچرخه سواری و والیبال را در طول سال 93 اجرا کردیم و میزبانی ازشهدای گمنام در خامنه و مهربان از مهم ترین افتخاراتم بوده و دو شهید گمنام خامنه مایه خیر و برکت برای این شهر هستندو  باید توجه داشت که  درصورتی که مسائل فرهنگی حل شوند ، مسائل عمرانی خود به خود حل می شوند.

DSCF1036شهردار عضو ششم شورای اسلامی خامنه است

علی غضنفری رئیس شورای اسلامی خامنه نیز در این نشست گفت:شعارمان در دور چهارم شوراها این بود که تغییر هدفمان می باشد و مردم شهر باید در جهت اداره شهرشان نظرات خود را ارائه نمایند  و با تشکیل کمیسون های مختلف از جمله عمرانی،ورزشی،فرهنگی و بانوان جمعی از اهالی شهر در این کمیسیون ها عضو شده اند و توانسته ایم اولین شهردار متخصص  را برای شهر خامنه انتخاب کنیم .

وی ادامه داد:‌شوراهای شهرهای کوچک کارشان سخت بوده و باید جوابگوی مردم باشیم و انتظارات بیشتر می باشد و شورای اسلامی خامنه شهردار را عضو ششم دانسته و تعامل بین شهرداری و شورا موجب شد شورای اسلامی خامنه به عنوان شورای نمونه استانی و شهرستانی انتخاب شود.

غضنفری با اشاره به پروژه های در دست اجرای شهرخامنه گفت:مسجدجامع این شهر به همت یکی از خیرین در حال ساخت بوده و این مسجد به عنوان مسجدی نمونه در سطح آذربایجان شرقی احداث خواهد شد.

DSCF1005

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فرهنگی جمعه , 8 می 2015 - 21:59

آقای غضنفری آیا دانشگاه هم در اولویت های شوراهای شهرمون هست یا همچنان باید دست روی دست باشه تا درش توسط مدیران پروازی و غیر بومی و اکنون یک مدیر دوشغله اونم از رقیب دیرینه این واحد یعنی صوفیان که علنا از پیشرف واحدمون مدام دل پر داشتن تخته بشه و فدای سر آقای همه فن حریف شهرستن یعنی ….بشه؟

الدار شنبه , 9 می 2015 - 0:13

آقا بابک شریفی می خوامت

منصف شنبه , 9 می 2015 - 9:35

بیچاره غضنفری چیکار میتونه بکنه؟؟؟حریف همون …. نمیشه
لینک خبر زیر رو هم مطالعه کنید
http://etedalpres.ir/28524/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%A8/

[…] میراث فرهنگی/خامنه می تواند قطب گردشگری کشور شود شبستر خبر گلشن راز :انتخاب شورای اسلامی خامنه به عنوان شورای […]