کد خبر : 383
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اکتبر 2013 - 8:49

شبستر به مدد بزرگان ادب و فرهنگ و مردان بزرگ خود نامدار گشته است

شبستر به مدد بزرگان ادب و فرهنگ و مردان بزرگ خود نامدار گشته است

چهره ماندگار ادبیات کشور در دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت:شبستر به مدد بزرگان ادب و فرهنگ و مردان بزرگ خود و دانشگاه آزاد اسلامی نامدار گشته است.

DSC00181به گزارش شبسترنیوز پروفسور کزازی، در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، شبستر را به مدد بزرگان ادب و فرهنگ و دانشگاه آزاد اسلامی شهری نامدار معرفی کرد.
چهره ماندگار ادبیات کشور در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، چند گانه گیهای زبان وفرهنگ را از ویژگیهای بارز ایران دانست و گفت:
یکی از پرسمانهای روزگار ما که بی گمان ذهن و اندیشه شما را نیز به خود در می کشد، ساختاری فرهنگی و اجتماعی است در ایران. ایران ما از کهن ترین روزگاران، از روزگارانی که آن را پیش از تاریخ می نامیم، تاکنون سرزمینی بوده است که تیره های گوناگون درآن می زیستند. شما شاید به درستی بپرسید که اگر پیش از تاریخ است چگونه آن را می شناسیم و از آن سخن می گوییم، به یاری اسطوره. جهان اسطوره ها جهان پیش از تاریخ است. ما در اسطوره های ایران که برترین نمودار آن شاهنامه است، به این پدیده و هنجار اجتماعی و فرهنگی، بارها باز می گوییم: تیره های گوناگون که پاره ای از آنها در بخشهایی از ایران فرمان می راندند و در کنار یکدیگر در آرامش و آشتی می زیستند، همگان خود را ایرانی می دانستند، و هر زمان بیگانه ای به این سرزمین می تاخته است، برخود بایسته می دانستند که در برابر او بایستند و او را برانند.
پروفسور کزازی درخصوص جایگاه آذربایجان درتاریخ ایران گفت: آذربایجان، سرزمین تاریخ است.
استاد زبان و ادبیات فارسی درباره شرایط و ویژگیهای فرهنگی شهرستان شبستر اظهار داشت: شبستر، شهری است در اندازه خرد و در نام وآوازه بزرگ. بسیار شهرها بوده است که درجغرافیای ایران، با نام بزرگ تر و آباد تر از شبستر، اما امروز مورد شناخت ایرانیان نیست، زیرا به نام وصل است، و این شهر به مدد بزرگان ادب و فرهنگ خود و مردان بزرگ خود و دانشگاه آزاد اسلامی نامدار گشته است.
چهره ماندگار کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر عِرق ایرانی گفت: همه ما ایرانی هستیم، و بدان می نازیم، چون سرزمین فرّ و فرهنگ و فرزانگی است. یکی از ارزشهای این سرزمین همان گونه گونی است که از آن یاد کردم. پراکندگی، چند گانگی، چند سویه گی در یک سویی. به راستی دریغ است که با ایرانیان به گونه ای رفتار کنیم که به این سرزمین سپند اهورایی که سرزمین هزاره هاست، گزند و آسیبی نرسد.
شایان ذکر است پروفسور کزازی با حضور در دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، در جمع اساتید و دانشجویان و مشتاقان علم و ادب فارسی سخنرانی نمود و پس از آن در جلسه دفاع رساله کارشناسی ارشد یکی از دانشجویان زبان و ادب فارسی به عنوان استاد راهنما شرکت کرد.
استاد کزازی، از بزرگان و اساتید شعر و ادب فارسی است که بیش از 30 جلد تألیف و بیش از 15 ترجمه دارد. وی چهره ماندگار کشور در فرهنگ و ادب در سال 1384، دریافت کننده جایزه بهترین کتاب سال در سال 1369، پژوهشگر برگزیده دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1385، استاد نمونه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1387 و پژوهشگر نمونه استان مرکزی در سال 1388 و عناوین مشابه آن را در طول سالها کسب نموده، و از اساتید دانشگاه تهران بوده است.

بهمن بهزادسیس
DSC00232
DSC00108

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.