کد خبر : 37317
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آوریل 2015 - 15:47

ترفند هایی برای اینکه دیدن قبض ها ، قبض روحتان نکند !

ترفند هایی برای اینکه دیدن قبض ها ، قبض روحتان نکند !

به گزارش شبسترنیوز  وبلاگ شبستر از زاویه ای دیگر نوشت: سلام از آنجائیکه اکثر قریب به اتفاق مدیران اجرایی کشور ، توصیه ی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی را به (مقاومت در برابر مردم) تفسیر کرده و از هر فرصتی برای گران کردن (شما بخوانید اصلاح قیمت) نهایت استفاده را می کنند ،

به گزارش شبسترنیوز  وبلاگ شبستر از زاویه ای دیگر نوشت:

سلام

از آنجائیکه اکثر قریب به اتفاق مدیران اجرایی کشور ، توصیه ی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی را به (مقاومت در برابر مردم) تفسیر کرده و از هر فرصتی برای گران کردن (شما بخوانید اصلاح قیمت) نهایت استفاده را می کنند ، و باز هم از آنجائیکه از قدیم و ندیم گفته اند : (احتیاج مادر اختراع است) ، مردم همیشه در صحنه ی انتخابات هم بیکار ننشسته اند و هر روز راهکارهای جدیدی برای در امان ماندن از تدبیر مدیران پیدا می کنند .

در ادامه  ، گلچینی از آخرین ابداعات هموطنان را خواهید خواند که هر چند مصونیت شما در برابر گرانی ها را بطور کامل تضمین نمیکند ، اما کمک ناچیزی خواهد بود برای اینکه لا اقل در هنگام مشاهده ی قبضهای آخر دوره ، قبض روح نشده و به یک سکته ی خفیف بسنده کنید .

1 – این مسئله که شما به محض دریافت قبض برای پرداخت آن اقدام کنید ، شاید یک زمانی نشانه فرهنگ والای شهروندی و احساس مسئولیت بود . اما الان بیشتر بیانگر عدم وجود شم اقتصادی شماست.

قبضها را (اگر قصد پرداختش را دارید) تا آخرین مهلت ثبت شده نگه دارید . اگر اداره ی مربوطه با یکبار نپرداختن قبض ، خدماتش را مسدود یا معلق نمی کند و فقط در قبض بعدی برایتان بدهکاری رد می کند از این امکان نیز استفاده کرده و قبض را وقتی پرداخت کنید که کارد به استخوان رسیده باشد !

توصیه این است که حساب پس اندازی با سود بالا در سیستم بانکداری بدون ربا افتتاح کنید و پول قبض ها را به آن حساب واریز کنید . سود حاصله هر چند پاسخگوی تمام مبلغ قبض نیست ، اما کمکتان می کند که تا آخرین مهلت پرداخت قبض ، اندکی از اصلاح قیمت ها را جبران کنید .

 

2 – کابوس قبض های جریمه راهنمایی و رانندگی :

با توجه به اینکه (پیشگیری بهتر از درمان است) توصیه ی اکید این است که جریمه نشوید! زیاد هم سخت نیست بخصوص در شهر ما که تنها خلاف مستحق جریمه ، نبستن کمر بند است و سایر خلاف ها مانند پارک دوبل مشکلی ندارد ، با بستن یا حداقل انداختن کمربند بر روی شانه تان ، از اعمال قانون در امان بمانید. اما اگر جریمه شدید و قصد پرداخت داشتید ، پرداخت آن را به آخرین مهلت ممکن موکول کرده و پول آن را در همان حسابی که صحبتش رفت ! بگذارید. البته توصیه ی یکی از دوستان این است که اگر قصد فروش خودرویتان را ندارید ، کلا بی خیال پرداخت قبض شوید.

میدانم ! خواهید گفت که با عدم پرداخت در موعد مقرر، مبلغ قبض دو برابر می شود. با همین تورم موجود هم ، پرداختن چهل هزار تومان در دو سه سال بعد خیلی به صرفه تر از پرداخت نقدی بیست هزار تومان در حال حاضر  است. اگر همان بیست هزار تومان را در آن حسابی که گفتم ! بگذارید ، به احتمال قوی تا موقع پرداخت ، جریمه ی دیرکردش هم تامین شده است. خدا را چه دیدی؟! شاید اصلا تا آن موقع خودرو شما (بخصوص اگر از نوع وطنی باشد ) آتش گرفت یا طی تصادفی کلا له و لورده شد!  در چنین حالتی لا اقل دلتان خوش است که پول اضافی از جیب شما بیرون نرفته است !

3 – یک راه بسیار کارآمد برای کاهش رقم قبضهای برق

اکثر دستگاههایی که حالت آماده به کار (Standby) دارند ، در حالت Standby حدود 80 درصد زمانی که روشن هستند برق مصرف می کنند. اگر شما و بقیه اهالی منزل در طول روز در خانه نیستید ، بهترین راه این است که سیستمهای صوتی و تصویری ، کامپیوتر، کولر گازی، مایکرو فر و بقیه دستگاههایی را که در حالت آماده بکار هستند را از برق بکشید. تاثیر این کار در رقم قبض های بعدی شما را حیرت زده خواهد کرد. ضمنا تمام شارژر ها را نیز از برق بکشید. شارژرهای باتری (مانند شارژر موبایل) وقتی به برق وصل باشند حتی اگر دستگاه مقصد به آنها وصل نشود نیز مصرف داخلی دارند. دستگاههای پر مصرف مانند اتو و ماشین لباسشویی را در هنگام اوج مصرف روشن نکنید و استفاده از آن ها را به صبح روزهای تعطیل موکول کنید .

4 – قبض های عوارض شهرداری :

قانون بند قبلی در این مورد هم صادق است . نیازی نیست که قبض های عوارض نوسازی و امثالهم را در همان روز پرداخت کنید . مطمئن باشید اگر گذرتان به شهرداری بیفتد ، این خوش حسابی ها کوچکترین کمکی به شما نخواهد کرد و شهرداری بر سر شما بلایی خواهد آورد که بر سر پوست در دباغ خانه آورده اند ! تا جایی که تیغشان ببرد ، خواهند برید. این قبضها از نظر حقیر به هیچ عنوان در صف ضرورت پرداخت قرار نمی گیرند. مگر اینکه روزی بخواهید ملک خود را معامله کنید . آنوقت است که گیر خواهید افتاد و باید کل عوارض معوقه را بسلفید ! اما….

اولا که شما شاید به این زودیها قصد فروش ملک خود را ندارید. در ثانی موقع فروش ملک پول قلمبه ای به چنگ می آورید که مبلغ عوارض به چشم نمی آید و اگر کمی قالتاق باشید می توانید وکالتی بفروشید و این هزینه ها را هم بار خریدار بکنید ! مسئله سوم و مهمتر اینست که شاید زبانم لال همین فردا اتفاقی افتاد و با مشاهده ی قبض یک اداره ی دیگر ، جان بجان آفرین تسلیم کردید. آن موقع ورثه می دانند و شهرداری. لااقل موقع زنده بودنتان پولی نداده اید ! البته آن حساب بانکی را در این مورد هم فراموش نفرمائید . 

5 – قبض تلفن همراه :

بسیاری از تماسهای موبایل قابل صرف نظر کردن است . راه اول استفاده از شبکه های اینترنتی مانند وایبر و تانگو و لاین و واتس اپ و امثالهم ! است. اگر در محل کارتان اینترنت موجود است که از شر هزینه اینترنت منزل هم خلاص شده اید . قبض موبایل تنها قبضی است که باید به موقع پرداخت کرد چونکه :

استفاده از طرحهای تشویقی و تخفیفات وابسته به پرداخت قبض است . تمامی تماسهایی را که به قصد احوالپرسی و چاق سلامتی انجام می شود را به روز استفاده از 24 ساعت تماس رایگان موکول کنید . به تمام دوستان و آشنایان زنگ بزنید و حالشان را بپرسید و برای همدیگر خاطره تعریف کنید . یک ثانیه اش را هم از دست ندهید. اگر با خانواده خودتان هماهنگ باشید و این امکان را به نوبت فعال کنید میتوانید به دفعات از این امکان حداکثر استفاده را ببرید. از یک روز هدیه روز تولدتان هم غافل نشوید ! بالاخره هدیه را که رد نمی کنند . دست مسئولین هم درد نکند . خیلی هم عالی ! حتی یکی از دوستان بعد از تمام تماس ها ، موقع خواب هم شماره همسرش را می گیرد و هر دو گوشی ها را تا صبح در حالت تماس قرار می دهند و می خوابند که یک موقع حقشان ضایع نشود !

پیامک ها را حتما فارسی بنویسید که ارزان تر است و از کل ظرفیت حروف در یک پیامک استفاده کنید. نیازی نیست بنویسید “سلام” و بعد از پاسخ از طرف مقابل بپرسید “حالت چطوره؟” . کافیست تایپ کنید (سلام.خوبی؟چه خبر؟امشب شام میام خونتو) نیازی به فاصله غیر ضروری بین کلمات نیست و اگر مثل همین مثال ، برای حرف آخر جا نبود ، ننویسید. مطمئنا طرف با خوندن همین متن هم نتیجه خواهد گرفت که منظور شما (خونتون) بوده !

6 – قبوض تلفن ثابت :

برای تلفنهای ثابت راه کاربردی کاملا مفیدی ابداع نشده. اما از معجزه تک زنگ غافل نشوید . تک بزنید و منتظر باشید طرف مقابل تماس بگیرد و با حالتی معترضانه بگوئید : اشکال داره خط شما ؟ هر چی زنگ می زنم بعد از بوق اول قطع میشه ! چه خبر؟ و مکالمه را ادامه دهید …..

البته اگر کارمند اداره هستید مشکلی با قبض تلفن منزل نخواهید داشت . تمامی تماسها – بخصوص راه دور و موبایل – را به تلفن اداره منتقل کنید . اگر در طول ساعات کاری امکانش نیست یا همکار فضول دارید ، کمی اضافه کار و دیر رفتن چاره ساز است. حتی میتوانید اهل منزل را هم در ساعات اضافه کاری دعوت کنید تا هم تنهایی حوصله تان سر نرود و هم ایشان در این مدت بتوانند به خواهر ها ، زنداداش ها ، جاری ها و بقیه افراد ضروری (ترجیحا ساکن راه دور) زنگ بزنند و یکی دو ساعتی درد و دل بکنند.

تمام خدماتی را که در قبض های رنگارنگ تلفن های ثابت تبلیغ می شود را کلا بی خیال شوید . تا بحال هیچ گزارشی از  فوت شهروندان به دلیل عدم استفاده از سرویس قصه گوی مخابرات گزارش نشده است .

7 – قبض آب :

تعداد حمام رفتن را کم کنید ! از ظروف یکبار مصرف استفاده کنید تا نیاز به شستشوی ظروف نباشد (باور کنید هزینه اش کمتر است) – میتوانید بشقابها را در یک کیسه فریزر بگذارید و بعد از خوردن غذا کیسه را در بیاورید . اینجوری هم از بشقاب استفاده کرده اید و هم نیازی به شستنش ندارید! برای شستن ماشین از (یو هایو!) استفاده کنید. بجای گلکاری هم از گلهای خشک و مصنوعی استفاده کنید که ماندگاریشان هم بیشتر است .

میتوانید اهل منزل را یک روز تعطیل ببرید سر چشمه تا هم هوایی عوض کرده باشید و هم چند تا پتو و فرش و ایضا ماشین خودتان را با آب چشمه بشوئید و برگشتنی هم چند دبه آب بردارید بیاورید برای مصارف خانگی ! اصلا و ابدا نگران آلودگی آب ها هم نباشید . این کار متولی مخصوص بخودش را دارد و دخالت کردن در کار دیگران اصلا خوب نیست !!

اگر کارمند هستید که طبق معمول یک قدم از بقیه جلوترید ، در همان ساعات اضافه کاری فوق الذکر هم در حیاط اداره آبی به ماشین بزنید . با اینکار گلهای حیاط را هم آب داده اید ! اگر شغلتان ایجاب میکند ، از شیر های آب عمومی استفاده بفرمائید . مثلا اگر کله پز هستید میتوانید هر روز صبح کله پاچه ها را با فرغون به یکی از شیرهای آب عمومی شهر برسانید و حسابی تمیزشان کنید . فایده ی دوم این کار این است که مردم هم خواهند گفت به به ! کله پاچه های فلانی بسیار تمیز شسته و طبخ می شوند !

اختراعات و ابداعات از این دست بسیار است که در این مقال نمی گنجد ! امید است که خوانندگان گرامی هم تجربیات خودشون رو در اختیار بقیه قرار بدهند تا همگی بتوانیم از تدبیر دوستان عزیز بالا دستی جان سالم به در ببریم ! هوشیار باشید ، هرگونه سخنرانی که در آن گرانی یا افزایش قیمت جنس یا خدماتی تکذیب می شود ، به معنی این است که آن مورد تا دو سه روز دیگر دو سه برابر (اصلاح قیمت) خواهد شد. امید است که این تجربیات بتواند تا حدودی مانع قبض روح امت همیشه در صحنه در موقع دیدن قبض ها شود . 

از ما گفتن بود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.