کد خبر : 363
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اکتبر 2013 - 5:49

تکمیل ساختمان مدرسه علمیه تسوج نیازمند همکاری مسؤولان است

تکمیل ساختمان مدرسه علمیه تسوج نیازمند همکاری مسؤولان است

امام جمعه شبستر: تکمیل ساختمان مدرسه علمیه تسوج نیازمند همکاری مسؤولان است معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل ساختمان مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر تسوج نیازمند مساعدت خیرین و مسؤولان است. حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و تولیت حوزه علمیه دارالولایه امیرالمومنین(ع) شهرستان تسوج در

IMAGE634447022168750000

امام جمعه شبستر:
تکمیل ساختمان مدرسه علمیه تسوج نیازمند همکاری مسؤولان است
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل ساختمان مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر تسوج نیازمند مساعدت خیرین و مسؤولان است.

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی و تولیت حوزه علمیه دارالولایه امیرالمومنین(ع) شهرستان تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سابقه فعالیت این مرکز علوم دینی به بیش از 120 سال پیش بر می گردد که هم اکنون با 35 طلبه در سه پایه تحصیلی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهر تسوج از سال 1383 تا زمان تکمیل بنای ساختمان آن در سال 1385 در مکانی استیجاری دایر بوده است، که امسال با اعزام تعدادی از طلاب به دیگر مدارس علمیه جهت تحصیل در پایه های بالاتر، 35 طلبه دیگر در این مدرسه علمیه پذیرش شد.

حجت الاسلام محمدزاده با تقدیر از تلاش های آیت الله مجتهد شبستری و شورای مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در احیا و تداوم فعالیت حوزه علمیه تسوج، تصریح کرد: هیچ گونه مساعدت مالی تا سال 1391 از ناحیه حوزه علمیه قم و مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی دریافت نکرده بودیم، تا این که سال 91 حدود مبلغی به عنوان تجهیز و تعمیر این مدرسه علمیه پرداخت شد.

امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که تکمیل ساختمان این مرکز علوم دینی نیازمند مساعدت مسؤولان است، گفت: بخش عمده احداث مدرسه علمیه شهر تسوج در سال 91 به اتمام رسید، اما اکنون در حال مذاکره با شهرداری هستیم تا در مقابل بخشی از این مدرسه که به خیابان تبدیل شده، زمینی در اختیار حوزه علمیه قرار دهند تا مدرسه علمیه جدیدی با وسعت تعریف شده احداث شود.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: سابقه تاریخی مدرسه علمیه دارالولایه امیرالمومنین(ع) تسوج طبق اسنادی که از مطالعه موقوفات به دست می آید، بیش از 120 سال است که به مرور زمان و به موجب دین‌ستیزی رژیم رضاخانی، این مدرسه علمیه متروک و ساختمان آن تخریب و نیمی از مساحت ساختمان مدرسه و محوطه توسط شهردار وقت به خیابان تبدیل شد.

وی با بیان این‌که تا سال 1383 شهر تسوج فاقد حوزه علمیه بود، گفت: مدرسه علمیه دارالولایه امیرالمومنین(ع) تسوج، 300 متر مربع زیربنا دارد که در دو طبقه احداث شده و دارای 17 حجره، کتابخانه، مدیریت، معاونت و دارای سه مدرس است. البته ساخت کتابخانه مدرسه علمیه هنوز به اتمام نرسیده و ناتمام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.