کد خبر : 34027
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آوریل 2015 - 12:31

بوی جوی فاضلاب آید همی!

بوی جوی فاضلاب آید همی!

آبگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهرتسوج که به یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری شهرداری تسوج تبدیل شده با عدم رسیدگی اصولی به این موضوع مواجه است.

20150406_103920به گزارش شبسترنیوز آبگرفتگی معابر و خیابان های شهرتسوج با آغاز فصل بارشهای بهاری به یکی از دغدغه های مهم شهروندان تسوج تبدیل شده است.

عبارت «شهرما، خانه ما» تقریبا برای همه ما جمله ای آشناست. در کتابهای درسی، در میان سخنان مسئولان و بزرگان، بر روی دیوارها و …. ! اما اجرایی نشدن این جمله و ضعف امکانات خدمات شهری شهرداری تسوج باعث شده تا جویهای شهر تسوج به زباله دانی و گاه محل تجمع فاضلاب و پساب مبدل شوند.

نگاهی به گذشته اقدامات شهرداری تسوج نشان می دهد در صورتی که اگر اصناف و شاغلین بخش های مختلف آموزشی، خدماتی و تجاری  و نیز خانواده ها با مدیریت شهری همکاری نکنند و یا اینکه اعتماد بین شهروندان و شهرداری سلب شود شاهد هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی یک شهر خواهیم بود.

یک تحقیق میدانی در سطح شهر نشان می دهد که بسیاری از آبروها و جوی های شهر تسوج کیفیت خود را برای انتقال و کنترل سیلاب ها و آب های سطحی از دست داده اند. از سوی دیگر به دلیل ضعف فرهنگ سازی برای جمع آوری اصولی زباله ها و نیز ضعف حوزه خدمات شهری در جمع آوری زباله ها سبب شده تا کانالها و آبرو ها سهل الوصل ترین محل برای ریختن زباله های خانگی و تجاری باشند. و همین امر سبب می شود تا برخی از کانال های این شهر به محل جمع شدن زباله ها و فاضلاب بد بو تبدیل شوند. حتی برخی از شهروندان نیز به خود جرات داده اند دور از چشم مسولان بهداشتی و شهرداری، فاضلاب های خانگی و محل کسب وکار خویش را به آبروهای اصلی شهر انتقال دهند!

ناگفته پیداست که این امر می تواند چه خطرات زیست محیطی را به دنبال داشته و سلامتی شهروندان را به مخاطره اندازد. از سوی دیگر با کوچکترین بارش بهاری یا پائیزی، معضل بزرگتری را پدید آمده و سبب آبگرفتگی معابر و در نتیجه بروز مشکل در آمد و شد شهروندان و مشکلات بهداشتی شود.

به عنوان نمونه در محله «حاج مومن» این شهر هر هفته شاهد آبگرفتگی های شدید و چندساعته هستیم که مشکلات زیادی را برای عابران به وجود می آورد هر چند نیروهای خدماتی شهرداری اقدام به بازگشایی معابر و کانمالها می کنند اما هفته دیگر روز از نو و روزی از نو!

انتظار می رود شهرداری تسوج که همواره بر پیشگام بودن خود در امر فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی و  نیز پاکیزگی شهری و عمران و توسعه آن تاکید و تبلیغ می کند بیش از گذشته به این موضوع پیش پا افتاده اما اساسی توجه کند.

ابراهیم ایلخانی

تصاویر/وضعیت معابر وجوی های تسوج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

درمانده سه‌شنبه , 7 آوریل 2015 - 0:56

درکوچه ما(خانه های سازمانی روبروی کلانتری)همسایه های بی ……فاظلاب خانه شان را(اب حمام واشپزخانه)رابه جوی کوچه هدایت کرده اندوبوی تعفن همیشه اهالی را ازار میدهد ومتاسفانه علی رغم پیگیریهای متعدد ازشهرداری واداره بهداشت تاکنون هیچ اقدامی نشده است/به مسعولین زیربط التماس میکنم به این مشکل ما رسیدگی کنند/به خداخیلی اذیت میشویم

یالقیز سه‌شنبه , 7 آوریل 2015 - 11:26

ای واااااااااااااااااااااااایییییی
بو نه وضعیده!!!!!!!!!!
گورسن فرنگ هم اینجوریه؟؟؟؟؟؟

شهروند سه‌شنبه , 7 آوریل 2015 - 13:55

یعنی واقها همچین ادمیایی هستن که فاظلاب خونه شونو بیرون بریزن باورش سخته …پس شهردار چیکاره هست؟

نرگس سه‌شنبه , 7 آوریل 2015 - 16:20

وووووووووووووووووووای اینجا محله مممممممممممممممممممممماست!!
باورم نمیشه عکس های محله ما رو گذشتن روی سایت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی جالبه .
آقای شهردار شما رو به جون اون بچه کوچولوتون قسم به کاری بکنید ما ازبوی بد فاضلاب این جوب ها داریم میمیربم.

از ارومیه چهارشنبه , 15 آوریل 2015 - 12:15

شهرها همه در پیشرفت به طرف مر کز شهر یعنی تبریز.ولی این شهر تسوج به طرف سلماس داره میره خوبه.از این شهرمون چشم بردارین اونجا دیگه شهر نمیشه.عاملشم خوب میدونیم کیا هستن.شبستر شهر کوچکی بود نسبت به تسوج ولی الان….قلعه مراغوشو باید با طسوج مقایسه کرد دیقه با این وضع