کد خبر : 3104
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فوریه 2014 - 14:13

برخورد جدی با تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در شبستر

برخورد جدی با تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در شبستر

مدیر جهادکشاورزی شبستر گفت: با توجه به اهمیت حفظ کاربری و صیانت از اراضی کشاورزی در سطح جامعه با هدف توسعه پایدار این بخش مهم از اقتصاد ملی، این موضوع باید به فرهنگی عمومی و پایدار در سطح کشور، به‌ویژه این منطقه تبدیل شود. به گزارپایگاه خبری شبسترنیوز محمود رحیمی عراقی صبح امروز در نشست

92111214

مدیر جهادکشاورزی شبستر گفت: با توجه به اهمیت حفظ کاربری و صیانت از اراضی کشاورزی در سطح جامعه با هدف توسعه پایدار این بخش مهم از اقتصاد ملی، این موضوع باید به فرهنگی عمومی و پایدار در سطح کشور، به‌ویژه این منطقه تبدیل شود.

به گزارپایگاه خبری شبسترنیوز محمود رحیمی عراقی صبح امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی، دهداری‌ها، ریش سفیدان و بخشدار منطقه صوفیان با موضوع تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی اظهار کرد: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغی، وزارت جهاد کشاورزی بوده و مراجع قضایی و اداری در سطح استان‌ها، نظر سازمان جهادکشاورزی را در این زمینه استعلام  می‌کنند و نظر سازمان جهادکشاورزی استان برای مراجع قضایی به منزله نظر کارشناس رسمی دادگستری است.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مهم‌ترین عامل اساسی تهدید بخش کشاورزی بعد از پدیده خشکسالی محسوب می‌شود، افزود: این تغییر کاربری‌های غیرقانونی که اغلب به صورت خانه باغ نمود پیدا می‌کند،‌ ناخواسته خطری مهم و جدی در روند تامین امنیت غذایی استان و کشور  را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر با تاکید به اینکه برای صیانت از منابع ملی، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها، باید در حوزه وظایف قانونی خود هر گونه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی در مناطق روستایی منطقه را به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند، گفت: جهاد کشاورزی باحمایت از صاحبان صنعت و استقبال از توسعه صنایع بخش کشاورزی در سطح شهرستان، با هرگونه تغییرکاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی به طور جدی برخورد لازم را با استفاده از اهرم های قانونی اعمال می‌کند.

رحیمی‌عراقی گفت: با توجه به مشکلات عدیده ایجاد شده از طریق تفکیک اراضی در محدوده روستاهای منطقه بر اساس اسناد صادره در سال 41 برای بخش کشاورزی وتوسعه آن، لازم است با توجه به قانون ملی بودن جنگل‌ها و مراتع و حفاظت از منابع ملی هرگونه اقدام به تفکیک قبلا به اطلاع مدیریت جهاد کشاورزی رسانده شود و در غیر این صورت این مدیریت در راستای صیانت از اموال بیت المال، خود را در اجرای اقدامات قانونی محق می‌داند.

محمد اسدزاده مسئول امور اراضی شهرستان شبستر نیز در این نشست با اشاره به 9 شهر و 78 روستای سطح منطقه گفت: توجه روستائیان به حفاظت از اراضی کشاورز، تلاش در حفظ حقوق خود در امر تولید وکسب درآمد است.

آخرین بخش این نشست، اختصاص به سوالات مطروحه توسط روستائیان وبهره برداران منطقه صوفیان داشت که توسط کارشناسان حاضر، پاسخ های مقتضی ارائه شد.

13933949913

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.