کد خبر : 30900
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مارس 2015 - 0:32

شوراهای اسلامی زمینه مشارکت بخش خصوصی در عمران شهرها را فراهم کنند

شوراهای اسلامی زمینه مشارکت بخش خصوصی در عمران شهرها را فراهم کنند

مدير كل امور شهري و شوراي اسلامي استانداري آذربايجان شرقي گفت: شهيد باكري فردي بود مردمي و هر كاري كه انجام مي داد براي رضاي خداوند بود به طوريكه در زمان خدمت خويش با همه درگيري هاي نظامي، يك شهردار نامدار بود و در مدت كوتاه خدمتش بخاطر صداقت عمل معروف گرديد.

به گزارش شبسترنیوزمهندس عليخاني كه به مناسبت روز شهردار سخن مي گفت، افزود: شهرداران مستقيما در مسائل خدماتي و اجرايي با مردم در ارتباط هستند و با درك نياز هاي مردم در رفع مشكلات آنها تلاش مي كنند.

مهندس عليخاني، شبستر را شهرستاني داراي پتانسيل قوي در خصوص مشاركت مردمي دانست و گفت: وظيفه ي شوراهاي اسلامي آن است كه اين مشاركت را بالا برده و فضا را براي آباداني و پيشرفت شهرها و ايجاد زير ساخت ها فراهم نمايند.

وي در بخشي از سخنان خود به آزاد راه تبريز- بازرگان اشاره كرد و اظهار داشت: ايجاد چنين آزاد راهي تحول مهمي در ساختار اقتصادي ايجاد خواهد كرد لذا انتظارمی رود شهرهايي كه در مسير مزبور قرار دارند با استفاده از فرصت به وجود آمده در پيشرفت منطقه خود تلاش نمايند.

وي از شوراها خواست با مشاركت مردم در همه صحنه هاي سياسي و اجتماعي اعتماد مردم به نظام را تقويت بخشند و شهرداران هم با تعامل كامل با شوراهاي اسلامي تلاش نمايند با تجارب كافي كه در بين شهرداران منطقه شبستر وجود دارد زمينه پيشرفت امور عمراني را تقويت کنند.

مدير كل امور شهري استانداري آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه شهرداران تمامي مسائل عمراني، اقتصادي و اجتماعي با هماهنگي فرماندار انجام دهند تاكيد كرد: متاسفانه در گذشته از بدنه ي كارشناسي فاصله گرفته ايم به طوريكه پروژه هايي بدون مطالعات كارشناسي انجام گرفته كه توجيه نداشته اند.

وي سال 93 را يكي از سال هاي سخت اقتصادي معرفی کرد و گفت:در زمان تحويل دولت با تورم 45 درصدی دولت را بر آن داشت كه با ضابطه بند كردن توزيع اعتبارات در بين شهرداري ها خدمات به صورت مساوی توزیع گردد.

مهندس عليخاني از شهرداران منطقه شبستر خواست نسبت به راه اندازی و فعال سازی سازمان پسماند، كه در برنامه توسعه ششم ابلاغ شده اقدام نمايند.

وی افزود: در سال آينده اعتبارات كافي بدين منظور در نظر گرفته شده لذا شهرداران 9 گانه منطقه شبستر مي توانند با ايجاد چنين سازمانی از تسهيلات لازم برخور دار باشند.

مدير كل امور شهري استانداري آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه بايد به بخش خصوصي جهت مشاركت در پروژه هاي عمراني اعتماد كنيم اظهار داشت: بايد با رها كردن مديريت سنتي به مشاركت بخش خصوصي در اجراي پروژه هاي مختلف شهري اهميت دهيم و با برگزاري نشست هاي هم انديشي با سرمايه گذاران آنها را در پيشرفت امور شهري مشاركت دهيم.

وي در پايان از شهرداران خواست ضمن توجه به ورودي شهر ها فضا را براي استقبال از سال جديد فراهم کنند تا مسافران نوروزي با خاطره ي خوش شهر ها را ترك كنند.

در اين نشست كه در سالن اجتماعات فرمانداري شبستر انجام گرفت فرماندار شبستر هم ضمن گراميداشت روز شهردار طي سخناني گفت: سردار شهيد باكري به عنوان فردي وارسته كه نماد پايداري و استقامت بود در مدت زمان خدمت خويش الگوی تمام عیار مردم، مسئولان و شهرداران قرار گرفت.

سيد سعيد كاشاني عملكرد شهرداران منطقه شبستر را رضایت بخش ارزيابي كرد و گفت: در سال 93 در زمان دولت تدبير و اميد توزيع عادلانه اعنبارات باعث گرديد با رفع محدوديت ها، اعتبارات در سطح بالاتر براي شهرداري ها تخصيص یابد.

نگارنده : علیرضا خوش نيت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.