کد خبر : 30855
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مارس 2015 - 8:15

احیای فرهنگ شهادت وظیفه همه مسئولان ومردم است

احیای فرهنگ شهادت وظیفه همه مسئولان ومردم است

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهرخامنه برگزار شد.

به گزارش شبسترنیوز ، مراسم استقبال ، تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس از ورودی شهر خامنه با حضور مقامات لشگری و مسئولان شهرستان و با حضور عموم مردم با شکوه خاصی برگزار شد.

شهردار خامنه در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: با هماهنگی صورت گرفته پیکر دو تن از شهدای گمنام جنگ تحمیلی در پارک مصلی شهر خامنه تدفین شدند.

وی با بیان اینکه شرکت در مراسم تشییع و تدفین و بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی وظیفه تک تک نسل های دوم و سوم انقلاب است اظهار داشت: شهدا رفتند تا با گذشت از جانشان کاری کنند که ما اکنون در این جامعه با سرافرازی زندگی کنیم.

شهردار خامنه با اشاره به اینکه آرمانهای مقدس ایران و انقلاب به عنوان یک ارزش ماندگار و محفوظ مدنظر هستند تصریح کرد:زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و پاسداری و ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس رسالت اصلی همه مسئولان ومردم است تا این آموزه های اسلامی و ملی را به نسل های بعد از خود انتقال دهند.

بابک شریفی شهدا را سجاده نشین مسلخ عشق توصیف کرد و گفت: در این سجاده نشینی آنچه را که شهدا بر جای گذاشتند و بعنوان یک الگوی رفتاری و عملکردی در زندگی ما مطرح است همان آرمان ها و دفاع از ارزشها و خاک وطن است.

وی در خاتمه از توجه مسئولان در انتخاب خامنه جهت دفن شهدای گمنام و حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی تشکر کرد.

گفتنی است پیکر مطهر چهار شهید گمنام پس از تشییع در شهرها و برخی روستاهای منطقه شبستر، در شهرهای خامنه و سیس به خاک سپرده شدند.

علیرضا خوش نیت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.