کد خبر : 30060
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 مارس 2015 - 16:47

برخوردنرم فرهنگی بااعتیاد ضروری می باشد

برخوردنرم فرهنگی بااعتیاد ضروری می باشد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در بخش دیگرسخنان خود گفت: ترویج اعتیاد یکی از تاکتیک های مهم دشمنان علیه نظام اسلامی است تا به این روش بنیان های فکری و فرهنگی جامعه را از بین ببرند و با شناخت دشمن و آگاهی از طرح و برنامه های آن می توان با دشمن مقابله کرد.

DSCF8281به گزارش شبسترنیوزمشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی و دبیر ستاد مبارزه مبارزه با مواد مخدر استان در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی شهرستان شبستر گفت :میادین ورزشی و جامعه ورزشی ملت و محل ظهور توانمندی، ظرفیت ها ، استعدادها و دانش ملل بوده و ورزشکاران استان و کشور هویت ملت ایران اسلامی و توانمندی و اخلاق اسلامی را به جهانیان نشان داده اند.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت جامعه با تحرک و کوشش بدست می آید و این تلاش و کوشش با آمادگی جسمانی و روحی میسر میشود که تنها فاکتور آن ورزش است.

نصرتی برخورد نرم فرهنگی با اعتیاد را تنها راه مقابله با اعتیاد و رواج آن دانست و افزود:مبارزه با مواد مخدر مختص نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نبوده  و همه سازمان ها باید در مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند و رسانه های جمعی نیز با تبلیغات و فرهنگ سازی گسترده می توانند بستر مناسب را برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و معضل اعتیاد فراهم کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در بخش دیگرسخنان خود اظهارکرد: ترویج اعتیاد یکی از تاکتیک های مهم دشمنان علیه نظام اسلامی است تا به این روش  بنیان های فکری و فرهنگی جامعه را از بین ببرند و با شناخت دشمن و آگاهی از طرح و برنامه های آن می توان با دشمن مقابله کرد.

وی محوری ترین اقدام در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد را آگاهی مردم، دانستن بایدها و نبایدها ، نظارت درست بر فرزندان و تقویت باورهای دینی عنوان و تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در خانواده هایی که اخلاق مداری، دین مداری و محبت بین اعضا خانواده محکم بوده، وجود چنین معضلی دیده نشده است.

نصرتی با اشاره به اینکه اصلی ترین سرمایه ملت ایران آموزه های دینی و ارزش های اصیل اسلامی است، تاکید کرد: ما با بهره گیری از این آموزه ها می توانیم نقشه های دشمنان را خنثی نماییم.

وی اظهار کرد: دشمن با گذشت سه دهه از انقلاب و نا امیدی از رویکرد نظامی، دکترین خود را برای هجمه به باورها و فرهنگ تغییر داده که ترویج اعتیاد از تاکتیک های مهم آن در این عرصه است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد، افزایش استعمال مواد مخدر صنعتی، تبدیل برخی خانه ها به کارگاه های ساخت مواد و شیوع آن در میان زنان، خواستار تلاش همگانی مردم و نهادها در پیشگیری از این بلای خانمان سوز شد.

نصرتی با بیان اینکه دشمنان برای شکست جوانان این مرز و بوم از هیچ کاری رویگردان نیستند، افزود: برای مقابله و شکست آن ها از تمام ظرفیت ها و داشته های خود بهره خواهیم گرفت.

 مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: این ستاد برای مقابله و برخورد از موضع قدرت با دشمنان که تمام سرمایه های خود را در این زمینه بکار گرفته اند، به کمک و داشته ها و ظرفیت های همه دستگاه ها و مردم نیازمند است.

وی بااشاره به اینکه درزمان حاضر عرصه رویارویی ما با دشمن فضای مجازی است،خاطرنشان کرد: دراین عرصه باید با هم افزایی و پشت سرهم و با احساس تکلیف حضور موثر و محسوس داشته باشیم.

مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی همچنین با تاکید برلزوم همکاری و ارتباط تنگاتنگ این شورا با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی گفت: با تعامل و همکاری نزدیک درصدد استفاده بهینه از ظرفیت های رسانه ها برای سالم سازی جامعه از لوث وجود مواد خانمان سوز هستیم.
یادآور می شود در این مراسم  روسای هیاتهای ورزشی آذربایجانشرقی ، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی و روسای هیاتهای ورزشی شهرستان شبستر نیز حضور داشتند و در پایان این نشست  از قهرمانان ورزش شهرستان شبستر  در رشته های مختلف ورزشی تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.