کد خبر : 29762
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2015 - 1:08

مادر و فرزند تبریزی قربانی قاتل نامرئی شدند

مادر و فرزند تبریزی قربانی قاتل نامرئی شدند

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر و کودکی تبریزی جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبسترنیوز حبیب حسینقلیزاده در گفتگو با  آناج اظهار کرد: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر 30 ساله و پسر بچه 6 ساله  در شهرک اندیشه تبریز جان خود را از دست دادند.

وی در تشریح حادثه افزود: با اعلام مورد مسمومیت مونوکسید کربن ساعت 20:53  امروز در شهرک اندیشه تبریز و اعزام پایگاه 214 و 203  به محل حادثه از فوت مادر و کودکی خبر دادند که ساعاتی قبل فوت کرده بودند.

وی در ادامه گفت: با وجود هشدارهای لازم از سوی کارشناسان، متاسفانه چون مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن غیرقابل حس و لمس، بی‌بو و بی‌رنگ است مردم کشنده بودن آن را باور ندارند و به راحتی تسلیم و قربانی آن می‌شوند.   حسینقلی زاده یادآور شد: آب گرمکن‌ها نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شوند بنابراین باید حسن عملکرد این وسایل را نیز بررسی کرده و از دودکش بدون کلاهک نیز استفاده نکنیم.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی در خصوص هشدارهای لازم در برخورد با مسمومیت های ناشی از مونوکسید کربن گفت: کسی که با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز، خارج نموده و در تماس با هوای آزاد گذاشت.

وی یادآور شد: در مسمومیت های شدید بایستی به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود و چنانچه مقدور باشد تنفس با اکسیژن بر تنفس با هوای آزاد ارجحیت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.